باز شدن ماچو پیچو به روی یک توریست ژاپنی

به گزارش مجله روگذر، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، باز شدن ماچو پیچو به روی یک جهانگرد ژاپنی صورت پذیرفت.

باز شدن ماچو پیچو به روی یک توریست ژاپنی
بیشتر بخوانیدشهر ماچوپیچو، دیدنی از عجایب هفتگانه دنیا

ماچوپیچو فقط به روی یک توریست باز شد

یک توریست ژاپنی که بدلیل گسترش ویروس کرونا در پرو گیر افتاده و هفت ماه برای بازدید از مشهورترین مکان تاریخی این کشور یعنی ماچو پیچو انتظار کشیده بود، درحالی پیروز به بازدید از این مکان تاریخی شد که مسئولان این کشور فقط اجازه ورود این توریست ژاپنی به ماچو پیچو را صادر کردند. ورود یسی تاکایاما به ماچو پیچو به لطف درخواست ویژه ای بود که او ارسال نموده بود.

وزیر فرهنگ پرو در جریان یک کنفرانس خبری آنلاین بیان نمود: او با رویای ورود به ماچو پیچو به پرو سفر نموده بود... بنابراین این توریست ژاپنی با مسئول نگهداری از این مکان تاریخی وارد ویرانه ها شد و پیش از بازگشتن به کشورش توانست از این مکان بازدید کند.

تاکایاما که بلیتش را از ماه مارس خریداری نموده بود، وارد مکان تاریخی شد که بیش از 500 سال پیش ساخته شده و به نخستین بازدیدکننده ای تبدیل شد که در هفت ماه گذشته اجازه قدم زدن در ماچو پیچو را داشته است.

برنامه اصلی این توریست این بود که فقط به مدت چند روز برای بازدید از ماچو پیچو در پرو بماند.

به گفته وزیر فرهنگ این کشور، ماچو پیچو در ماه مارس به روی توریستان داخلی و خارجی باز خواهد شد.

با بازگشایی این مکان تاریخی فقط 30 درصد از ظرفیت همیشگی آن برای بازدید بکار گرفته خواهد شد.

ماچوپیچو که از آن به عنوان شهر گمشده اینکاها نام برده می گردد، حدود سال 1450 میلادی در ارتفاعات امپراتوری اینکاها ساخته شد. این دژ در 50 مایلی کوسکو پایتخت اینکاها واقع شده است و به همین دلیل هرگز مانند سایر شهرهای اینکاها پیدا و ویران نشد.

در بیست و چهارم ژوئیه 1911 میلادی، ماچو پیچو از طریق هیرام بینگام، تاریخ شناس آمریکایی در یک سخنرانی در دانشگاه ییل به دنیای غرب معرفی گردید. او بوسیله راهنمایی محلی هایی که گه گاه به سایت مراجعه می کردند، به آنجا راهنمایی شد.

ماچو پیچو به عنوان میراث دنیای یونسکو در سال 1983 میلادی به ثبت رسید و بعنوان یک شاهکار خالص معماری و نشانه ای منحصر بفرد از تمدن اینکاها شناخته شد.

منبع: همگردی
انتشار: 30 آبان 1399 بروزرسانی: 30 آبان 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1317

به "باز شدن ماچو پیچو به روی یک توریست ژاپنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باز شدن ماچو پیچو به روی یک توریست ژاپنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید