بهترین مناطق کرج برای اجاره مغازه را بشناسید

به گزارش مجله روگذر، اجاره مغازه یکی از بهترین فرصت های کسب سود و درآمد محسوب می شود. کرج مرکز استان البرز و چهارمین شهر پر جمعیت ایران است که به دلیل نزدیک بودن به پایتخت و امکانات رفاهی مطلوب، رشد جمعیت بالایی دارد. همچنین کرج پس از تهران در رتبه دوم مهاجرپذیری واقع شده است که شمار بالایی از مهاجران را از همه نقاط ایران و حتی از بعضی کشورهای همسایه در خود جای داده است.

بهترین مناطق کرج برای اجاره مغازه را بشناسید

کرج یکی از گزینه های اجاره و خرید ملک مسکونی و تجاری برای تهرانی هایی است که برای کاهش هزینه ها و فرار از شلوغی تهران به آن جا پناه برده اند.

با نگاهی اجمالی متوجه می شویم که با رشد ساخت و ساز و افزایش جمعیت در این شهر، فرصت کسب در آمد در کرج بسیار بالا و مثبت ارزیابی می شود. به طور کلی مزایای خرید یا اجاره مغازه در کرج شامل موارد زیر می شود:

تنوع بسیار بالای خواسته ها و نیازهای مردم بومی

قیمت مناسب خرید و اجاره ملک تجاری و مغازه نسبت به تهران

رشد جمعیت منطقه

تنوع مناطق مسکونی و تجاری در کرج

تقاضای زیاد برای خدمات و کالا

سن پایین ساختمان های تجاری و مغازه ها

در هر حال، کرج را می توان از جنبه های مختلف برای کسب و کار مورد بررسی قرار داد؛ اما در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین مناطق کرج برای اجاره مغازه بپردازیم.

مهم ترین ویژگی یک منطقه تجاری چیست؟

اگر بخواهیم تعریفی درست از بهترین منطقه تجاری ارائه دهیم؛ باید بگوییم یک منطقه تجاری خوب، محلی است که برای بیشتر صاحبان مشاغل در آن منطقه، سودآوری بسیار مناسبی داشته باشد. البته نمی توان نقش پر جمعیت بودن و موقعیت مکانی مناسب یک مغازه را نادیده گرفت؛ اما در حقیقت همه مغازه های یک منطقه، سود یکسانی ندارند. این موضوع که شما بهترین صنف را با توجه به نیاز منطقه، انتخاب کرده و گسترش دهید، بسیار مهم است. بنابراین نکته ای که در انتخاب یک منطقه تجاری خوب وجود دارد؛ صنف شغلی و سبک کار شماست. در انتخاب بهترین منطقه برای اجاره مغازه در کرج، نکات مهمی وجود دارد که در ادامه بررسی می کنیم.

صنف شغلی و نوع کسب و کار

شناخت صحیحی از نوع شغل خود داشته باشید. اگر جزو کسب و کارهای نوپا هستید؛ باید به طور واضح نیازها و خواسته های خود را بشناسید. نکات مثبت و منفی که روی سود شما و آینده شغلی شما تاثیر دارند را در نظر بگیرید و در نهایت بهترین آینده ای که برای شغل خود در ذهن دارید را توصیف کنید. برای دستیابی به چنین آینده ای چه امکاناتی نیاز دارید؟

مرحله بعدی در این بخش، انتظارات و خواسته های شما از مغازه ای است که قصد دارید آن را اجاره کنید. توجه به همه مواردی که مایل هستید در ملک تجاری خود از آن ها بهره ببرید یا تحمل وجود آن ها برای شما سخت خواهد بود، ضروری است.

اگر شغل شما عرضه کالایی خاص است یا نوعی از خدمات کم مخاطب را ارائه می دهید، باید دقت بیشتری روی منطقه انتخابی داشته باشید. در نظر داشتن سبک کار شما، رسمی بودن یا مشتری مدار بودن از دیگر نکاتی هستند که نباید آن ها را فراموش کرد.

بودجه

مقدار بودجه ای که شما برای اجاره مغازه تعیین کرده اید، یکی از مواردی است که تاثیر نهایی را بر انتخاب شما می گذارد. بنابراین دقت کنید که متناسب با بودجه خود به دنبال یافتن مغازه باشید. عوامل بسیاری بر هزینه یک مغازه و اجاره بهای آن مؤثرند. به بیانی ساده تر هر مقدار یک ملک تجاری بزرگ تر باشد و از امکانات بیشتری برخوردار باشد، باید هزینه بیشتری برای آن بپردازید. توصیه ما به شما اینست؛ اگر بودجه ای پایین تر از مغازه ایده آل خود دارید، از بعضی تعیینه ها چشم پوشی کنید.

برای اجاره مغازه در کرج باید قیمت هر منطقه را بدانید و از قیمت های روز اطلاع داشته باشید تا ضمن انتخاب بهترین مغازه ، از اختلاف قیمت های روزانه بهترین بهره را ببرید.

موقعیت مکانی مغازه

در کرج نیز مانند همه شهرهای دیگر، بعضی مناطق تجاری شناخته شده تر هستند. اجاره یا خرید مغازه در این مناطق گرچه کمی گران تر از سایر محله ها است؛ ولی سود بیشتری را به همراه دارد. بسیاری از مالکان املاک تجاری و مغازه ها در این مناطق، بخاطر شناخته تر بودن و تردد بالای مشتری ها قیمت های بالایی را به مستاجران تحمیل می کنند؛ اما انتخاب یک واحد تجاری مناسب در این مناطق می تواند آینده شغلی شما را تضمین کند. از دیگر مواردی که باید به آن توجه کنید؛ امنیت منطقه ای است که قصد اجاره مغازه در آن را دارید. جرم خیز بودن یک منطقه، خواه ناخواه هزینه ای را برای امن سازی مغازه برای شما بدنبال خواهد داشت. وجود چند زندان در کرج، اهمیت این موضوع را بیشتر می کند. همچنین در انتخاب مغازه باید توجه کنید؛ مغازه ای که قصد اجاره کردن آن را دارید در معرض دید بوده و براحتی برای مشتری قابل تشخیص باشد. اگر ملک تجاری منتخب شما در کوچه های بن بست یا طبقات آخر مراکز خرید قرار داشته باشد، بی شک اجاره بهایی کمتر خواهد داشت اما برای جلب توجه مشتری ناچار به پرداخت هزینه های نورپردازی، بنر و … می شوید. بنابراین در معرض دید بودن یک ملک تجاری، مخصوصا برای خرده فروشان بسیار حیاتی است.

متراژ مناسب

برای اجاره مغازه در کرج، مانند همه جا می توانید انواع مغازه با متراژ مختلف را بیابید. اما بسته به نوع کسب و کار و بودجه خود باید گزینه ای مناسب انتخاب کنید تا ضمن صرفه جویی در هزینه های جانبی، بتوانید براحتی جوابگوی خواسته ها و نیازهای شغلی خود باشید. در بعضی مناطق کرج که بافت قدیمی تری دارند، متراژ مغازه و املاک تجاری بیشتر از مناطق دیگر است. این گروه از مغازه ها، مناسب مشاغل تولیدی و مشاغلی است که کالاهای حجیم عرضه می کنند. مسلما مغازه هایی که متراژ بالاتر دارند، آزادی عمل بیشتری را به شما می دهند؛ گرچه اجاره بهای چنین مغازه هایی بالاتر است.

جمعیت منطقه

اجاره مغازه در مناطقی که جمعیت بیشتری دارند، بی شک مزیتی انکار نشدنی به شمار می رود. این امر به ویژه برای مشاغل خرده فروشی بسیار حائز اهمیت است. در کرج هم اجاره مغازه هایی که در مناظق پر جمعیت واقع شده اند، بیشتر از سایر مناطق است؛ اما سود حاصل از فروش در چنین مغازه هایی بسیار بالا خواهد بود. اگر شما جزو افرادی هستید که مکان زندگی آن ها در تهران یا یکی از شهرهای اطراف کرج است، توصیه می کنیم زمان بیشتری را برای شناخت منطقه مورد نظر اختصاص دهید و در ساعات مختلف و روزهای مختلف هفته از مغازه ی منتخب بازدید کنید.

امکانات مغازه

بافت جدید کرج دارای مغازه ها و املاک تجاری جدیدی است؛ با انتخاب مغازه در چنین مناطقی می توانید در هزینه های جانبی تعمیرات یا تغییرات صرفه جویی کنید. مراکز خرید و بازارهای فعال در کرج با واحدهای تجاری مناسب را در اولویت گزینش قرار دهید. بیشتر مغازه ها از امکاناتی مانند تهویه و نور مناسب برخوردارند؛ اما با بررسی کامل مغازه مورد نظر می توانید اجاره بها را کاهش دهید یا هزینه تعمیرات را متحمل نشوید. سیم کشی ها، سیستم سرمایشی و گرمایشی، دکور و ویترین، نما، کف و… از جمله مواردی هستند که باید دقت لازم را در بررسی آن ها به کارببرید.

امکانات محلی

مراکز خرید شناخته شده در کرج، بیشتر مواقع دسترسی آسانی را برای مشتری ها فراهم آورده اند. محل پارک مناسب خودرو، وجود پارکینگ، دسترسی به رستوران ها و امکانات رفاهی بیشتر؛ از مواردی هستند که ضمن افزایش سود برای کسب و کار شما، تاثیر مستقیمی بر اجاره بها دارند. اگر واحد تجاری منتخب شما در یکی از این مراکز خرید یا بازارهای شناخته شده وجود دارد، دقت کنید از امکانات موجود به بهترین شکل بهره مند شوید. از قلم نیاندازید هر مقدار امکانات رفاهی و دسترسی به وسایل نقلیه برای مشتری ها فراهم باشد؛ سود کسب و کار شما نیز بیشتر خواهد بود.

شناخت نیاز مردم بومی

لزوم عرضه بهتر محصول یا ارائه خدمات به بهترین شکل، شناخت نیاز مردم بومی در منطقه ای است که مغازه منتخب شما در آن جا واقع شده است. همان طور که گفتیم، کرج دومین شهر از نظر مهاجرپذیری است. شناخت رفتار جمعیت و نیازهای معیشتی مردم یک منطقه میتواند فرصتی برای سودآوری کسب و کار شما باشد. از آنجایی که بیشترین تعداد مهاجران در اطراف شهر کرج زندگی می کنند، باید مغازه ها و شرایط اجاره در چنین مناطقی را نیز در نظر داشته باشید. اگر شغل شما در گروه مشاغل خرده فروشی قرار می گیرد، باید با توجه بیشتری رفتار جمعیت منطقه و نیازهای آن ها را بررسی کنید.

بهترین مناطق تجاری کرج کدامند؟

شهر کرج دارای 10 منطقه شهری است؛ که مانند همه شهرهای ایران، در بعضی مناطق املاک مسکونی و تجاری قیمت بالاتری دارند. بزرگیه، جهانشهر و مهرشهر از جمله مناطق به اصطلاح اعیان نشین به شمار می فرایند. اجاره بهای مغازه در این مناطق بالا است. اما در مناطق مرکزی شهر که ازنظر جمعیت نیز در شرایط بسیار خوبی قرار دارند، اجاره مغازه قیمت مناسب تری دارد. مراکز خرید و بازارهای اصلی کرج عبارت هستند از:

مرکز خرید مهستان

مرکز خرید گلستان

مجتمع تجاری، تفریحی، ورزشی ملاصدرا

بازار مبل امام علی (ع)

برج یادمان

برج میلاد کرج

مرکز خرید مهرشهر

مرکز خرید مجموعه زندگی

مرکز خرید پارسیان

مرکز خرید گوهران

برج تجاری طالقانی

مجتمع تجاری و اداری نیکامال

برج تجاری بین المللی آموت

مرکز خرید ساویز

مرکز خرید چچلاس

مرکز خرید گلشهر

به این مقاله از خبرنگارن چه امتیازی می دهید؟

منبع: هومینگ
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1081

به "بهترین مناطق کرج برای اجاره مغازه را بشناسید" امتیاز دهید

5 کاربر به "بهترین مناطق کرج برای اجاره مغازه را بشناسید" امتیاز داده اند | 2.4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین مناطق کرج برای اجاره مغازه را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید