فراوری محصولات نانومواد برای زخم بندها و کاهش دهنده جوش

به گزارش مجله روگذر، به گزارش خبرنگاران، دکتر ابراهیم اکبرزاده، مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان و عضو هیئت علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با بیان اینکه در حال حاضر برای نانوذرات طلا، نقره و آهن گواهی نانومقیاس دریافت نموده ایم، گفت: این نانومواد به شرکت های مختلفی به منظور استفاده در محصولات فروخته می گردد.

فراوری محصولات نانومواد برای زخم بندها و کاهش دهنده جوش

وی ادامه داد: در کنار فراوری این نانومواد کوشش کردیم تا محصولاتی را نیز خودمان فراوری کنیم. با توجه به اثر مثبت نانوذرات طلا در فراوری کلاژن در پوست و جوان سازی پوست، فرمولاسیونی را برای فراوری کرم توسعه داده یم که در حال حاضر در مسیر دریافت مجوزها از سازمان غذا و دارو است.

اکبرزاده خاطر نشان کرد: از نانوذرات نقره نیز برای فرمولاسیون کرم های دارای خواص ضد پاتوژن و کاهش جوش روی بدن استفاده کردیم.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با تاکید بر اینکه از نانومواد فراوریشده برای فراوری زخم بند نیز استفاده می گردد، اظهار کرد: مدتی است که این نانو مواد را به شرکتی در داخل کشور عرضه کردیم تا از آن برای فراوری زخم بندها استفاده گردد. در حال حاضر این زخم بندها فراوری و به بازار عرضه شده است.

وی اضافه کرد: در آینده روی مواد هیدروکسی آپاتیت کار خواهیم کرد، در پی وارد کردن این نانومواد به خمیردندان ها هستیم، چرا که هیدروکسی آپاتیت اثربخشی بالایی در سفید کردن و محافظت از دندان دارد.

به گفته این فناور، یکی از مسائل اصلی در کشور طولانی بودن فرآیند دریافت مجوزها از سازمان های مربوط است که به شدت سرعت تجاری سازی محصولات را کم می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 خرداد 1402 بروزرسانی: 24 خرداد 1402 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 2303

به "فراوری محصولات نانومواد برای زخم بندها و کاهش دهنده جوش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری محصولات نانومواد برای زخم بندها و کاهش دهنده جوش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید