اجلاس بین المللی توسعه شهری اوراسیا با شرکت 10 کشور برگزار می گردد

به گزارش مجله روگذر، دهمین اجلاس بین المللی رشد و توسعه شهری با رویکرد حفاظت از بافت های تاریخی در حوزه اوراسیا با شرکت 10 کشور در تبریز برگزار می گردد.

اجلاس بین المللی توسعه شهری اوراسیا با شرکت 10 کشور برگزار می گردد

ایرنا: دبیر علمی دهمین اجلاس بین المللی رشد و توسعه شهری با رویکرد حفاظت از بافت های تاریخی در حوزه اوراسیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: در این اجلاس اساتید صاحب نظر، محققان و پژوهشگران داخلی و خارجی از کشورهای ژاپن، چین، روسیه، فرانسه، فنلاند، ایتالیا، بلغارستان، ترکیه و ارمنستان و از ملیت های مختلف شرکت می نمایند.

کریم حسین زاده دلیر، با بیان اینکه این اجلاس از فردا به مدت 10 روز در تبریز شروع می گردد، اضافه نمود: در 8 روز اول این اجلاس ورک شاپ و کار میدانی در بخش هایی از بافت تاریخی و کهن تبریز توسط گروه های پیمایشی در قالب اساتید و دانشجویان در حوزه های تعریف شده مانند احیای میدان صاحب آباد و حفاظت از بازار تبریز به عنوان بزرگترین بازار سرپوشیده جهان و سایر بخش ها کارهای تحقیقاتیبرگزار می گردد.

وی با بیان اینکه در 2 روز بعدی اجلاس نیز نشست های علمی، آنالیز طرح ها و پروژه های تحقیقاتی گروه های پیمایشی و ارایه مقالات انجام می گردد، گفت: این اجلاس با هدف احیای عظمت دیرین جاده ابریشم و شهرهای واقع در جهت این جاده، طراحی و سازماندهی شده و تاکنون 8 اجلاس آن در کشورهای خارجی و یک اجلاس نیز در همدان برگزار شده است.

دبیر علمی دهمین اجلاس بین المللی رشد و توسعه شهری و حفاظت از بافت های تاریخی در حوزه اوراسیا با اشاره به اهمیت این اجلاس برای تبریز، گفت: تبریز جزو 5 شهر تاریخی مهم جهان بوده و این موضوع با مطالعه تاریخ توسعه شهرهای جهان حتی از یکهزار سال میلادی تاکنون کاملا نمایان بوده و در شعر حافظ نیز به بغداد و تبریز اشاره شده است.

حسین زاده دلیر، ادامه داد: تبریز یک شهر خوابیده و مدفون در بطن و قلب خود دارد که هنوز کشف نشده است و محققان و پژوهشگران باید به دنبال کشف آن باشند.

وی شناخت و شناساندن صندلی تاریخی، فرهنگی و اجتماعی تبریز به مردم جهان و شرکت نمایندگان در این اجلاس، تلنگر به مسئولان، محققان و سایر اقشار جامعه برای گشتن به دنبال هویت گذشته خود، برگرداندن و حفظ صندلی علمی دانشگاه تبریز به عنوان دومین دانشگاه کشور، ارتقای فرهنگ عمومی و آسیب شناسی در مورد علت از بین رفتن صندلی تبریز در بین کلانشهرها با وجود داشته های قدیمی و غنی از توانایی های علمی، تاریخی و معرفتی را از جمله اهداف برگزاری این اجلاس بین المللی برشمرد.

دبیر علمی دهمین اجلاس بین المللی رشد و توسعه شهری با رویکرد حفاظت از بافت های تاریخی در حوزه اوراسیا با اشاره به اینکه زبان رسمی این اجلاس بین المللی فارسی و زبان علمی آن انگلیسی است، گفت: برای دبیرخانه این همایش 300 عنوان مقاله داخلی و خارجی به زبان انگلیسی ارسال شده است.

حسین زاده دلیر، اضافه نمود: مقالات ارایه شده به این اجلاس در قالب کتابچه چاپ و در اختیار دانشگاه ها، مراکز علمی و سایر دستگاه های ذیربط قرار می گیرد و در روز همایش نیز 3 یا 4 مقاله منتخب هیات داوران به صورت سخنرانی ارایه می گردد.

دبیر علمی ورک شاپ های(کارگاه های) دهمین اجلاس بین المللی رشد و توسعه شهری و حفاظت از بافت های تاریخی در حوزه اوراسیا نیز گفت: گروه های پیمایشی شرکت نماینده در این اجلاس در 4 روز ابتدای شروع ورک شاپ در بحث ها و نشست های تخصصی، بازدیدهای میدانی و کارگاه های علمی شرکت می نمایند و در 4 روز بعدی دانشجویان در موضوع تعیین فعالیت می نمایند.

ملکی، اضافه نمود: این اجلاس در 10 تا 15 محور از جمله کاهش ریسک پذیری بازار تبریز، احیای بخشی از جاده ابریشم حدفاصل میدان بهشتی تا میدان صاحب آباد، بازآفرینی میدان صاحب آباد، مدیریت انرژی در شهر، نوزایی شهری، نقش ابزارهای اجتماعی در احیا و تقویت مشارکت در راستای تاب آوری شهر و گردشگری و توسعه شهری از بعد گردشگری برگزار می گردد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 2 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 372

به "اجلاس بین المللی توسعه شهری اوراسیا با شرکت 10 کشور برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجلاس بین المللی توسعه شهری اوراسیا با شرکت 10 کشور برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید