برای رونق گردشگری با سفرا 7 کشور رایزنی می گردد

به گزارش مجله روگذر، ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در جلسه ای که با نمایندگان تشکل های گردشگری و مدیران کل دفاتر معاونت گردشگری با موضوع تهیه برنامه ای قابل اجرا برای تحریک تقاضا در حوزه گردشگری در سالن خلیج فارس معاونت گردشگری برگزار گردید، گفت: پیشنهادهایی برای اجرای یک برنامه کوتاه مدت در قالب تحریک تقاضا از سوی تشکل های گردشگری ارائه شد. البته برنامه های میان مدت و بلندمدت هم در نظر گرفته شده است.

برای رونق گردشگری با سفرا 7 کشور رایزنی می گردد

او اضافه کرد: باید برنامه ای که تهیه و نوشته می گردد، همراه با اقدامات عملی برای اعتمادسازی باشد. تهیه پروتکل ها، ترجمه، تهیه کلیپ و… را می توان در داخل این برنامه دید.

تیموری بیان نمود: موضوع بعدی که باید در این برنامه درنظر گرفته گردد، تصویرسازی در کوتاه مدت است، باید نشان دهیم زمانی که یک توریست وارد کشورمان می گردد چه اتباع خارجی و چه اتباع ایرانی، با اقداماتی که ما انجام می دهیم و رعایت پروتکل های بهداشتی، خطری سلامت آن ها را تهدید نمی کند و ما به عنوان مقصد امن هستیم.

معاون توریستی کشور بیان نمود: ما و بخش خصوصی باید یاری کنیم تا در کنار آموزش در مورد نحوه روبرو با کرونا، رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در تاسیسات توریستی نشان داده گردد. همچنین در بخش تحقیقات بازار باید ببینیم چه افرادی می خواهند به ایران سفر نمایند و شرایط همزیستی با کرونا برای گروه و مخاطبان ما که قصد سفر دارند، تعیین کنیم.

او اضافه کرد: در بحث اقدامات حمایتی برای تاسیسات توریستی، دکتر مونسان کارهای مختلفی انجام دادند. به عنوان یک الزام احتیاج است تا تورهای آشناسازی را در ابعاد داخلی و بین المللی برگزار کنیم. همراهی دستگاه هایی مانند صداوسیما و وزارت بهداشت درخصوص سفر لازم است.

تیموری توضیح داد: مجموعه اقداماتی که کشور در مدیریت بیماری کرونا انجام داده است، موفقیت آمیز بوده است. ما یکی از حوزه هایی بودیم که بحث پروتکل سفر هوشمند را پیشنهاد داد یعنی سفر همراه با سلامت که مبنا کار نهاده شد، همچنین در جلساتی که با وزارت کشور داشتیم مصوبه از سوی این وزارتخانه با عنوان معیشت به علاوه سلامت تصویب و این موضوع تبدیل به یک گفتمان در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا شد.

معاون توریستی کشور بیان نمود: آمادگی داریم بازدیدها و بازرسی ها را به خود اصناف واگذار کنیم تا آن ها گواهی سلامت را برای هتل هایی که پروتکل های سفر هوشمند را رعایت می نمایند، صادر نمایند، همان کاری که کشور ترکیه انجام می دهد. سازوکار اجرایی تحقق این موضوع را به بخش خصوصی واگذار می کنیم ما هم در این زمینه حمایت می کنیم تا اعتمادسازی در مورد سفر امن بیشتر گردد.

برگزاری ماهانه یک جشنواره توریستی در هر استان

او از برگزاری ماهانه یک جشنواره توریستی در هر استان اطلاع داد و توضیح داد: دو پروتکل بهداشتی که ملی بوده و بر اساس استانداردهای بین المللی و پروتکل های سازمان جهانی توریستی و سازمان بهداشت جهانی نوشته شده و مورد تأیید ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا واقع شده است و وزارت بهداشت نیز تصویب نموده است، باید ترجمه گردد، 70 درصد آن نیز اجرا شده است.

تیموری اضافه کرد: نکته بعدی در تحریک تقاضا برای سفر، ایجاد فرصت سفر در قالب های مختلف مانند تعطیلی پنج روز در پاییز و زمستان برای کارمندان است که در گذشته در هیات دولت مطرح شد، یعنی ما باید فرصتی را برای جبران سفرهای نوروزی که به دلیل شیوع کرونا انجام نشده است، ایجاد کنیم.

او گفت: طرحی تعطیلات سرانجام هفته توسط دوستان ما در حوزه های مختلف در حال پیگیری است تا به تعطیلات روز آدینه، پنجشنبه نیز اضافه گردد، در حقیقت باید به سمت فراهم کردن فرصت سفر برای مردم باشیم.

معاون توریستی کشور درباره رایزنی های بین المللی برای جذب توریست خارجی در این ایام گفت: در بحث رایزنی های بین المللی اقداماتی انجام دادیم و دو هفته است که به شکل مرتب در کانالی که در فضای مجازی برای رایزن های فرهنگی و سفرا ایجاد کردیم، وارد تعامل شدیم، حداقل تا به امروز با هفت سفیر کشورهایی همچون مالزی، تونس، آذربایجان و… ارتباط برقرار کردیم تا با طرف های خود صحبت نمایند.

او اضافه کرد: سفرای ما نیز برای بازیابی و رونق توریستی بین المللی جلساتی گذاشتند، این رایزنی ها بین المللی از طرف ما شروع شده است و بخش خصوصی نیز مانند آژانس داران و هتلداران نیز با همتایان خود مذاکره نمایند تا رایزنی ها به شکل شبکه ای انجام گردد.

پیگیر بودجه برای تبلیغات توریستی ایران در سطح بین المللی هستیم

تیموری درباره تبلیغات در حوزه توریستی گفت: از زمان حضور خود در معاونت توریستی موضوع تبلیغات در شبکه های معروف را پیگیری کردم، دولت با توجه به مسائل تحریم و کرونا از لحاظ مالی مشکل دارد، اما تمامی این موارد در قالب نامه برای رئیس جمهوری ارسال شد. دکتر روحانی نیز دستور دادند و به سازمان برنامه وبودجه این موضوع ابلاغ شد. این سازمان مطرح نموده بود که باید این موضوع به شکل مصوبه تصویب گردد، اکنون این مصوبه در کمیسیون فرهنگی دولت واقع شده است به این منظور برنامه ای دقیق توسط معاونت توریستی تهیه به آن ها ارائه و قرار شد، بودجه ای برای تبلیغات در خارج از کشور و برداشتن تصویر غیرواقعی از ایران و بحث های اعتمادسازی در نظر گرفته گردد، البته مسیرهای دریافت این بودجه طی شده است.

برای رونق توریستی باید به سمت اجرای تورهای انفرادی حرکت کنیم

او با بیان این که بحث توریستان انفرادی، یک رویه بین المللی است و در شرایط کرونا نیز به این موضوع تأکید می گردد، توضیح داد: توریستی انفرادی چندین سال است که در سطح جهان مطرح شده و با شیوع کرونا تاکید بیشتری شده است. برای اینکه به سمت فرایند بین المللی پیش برویم باید به طرف تورهای مستقل و انفرادی حرکت کنیم.

تیموری اضافه کرد: برای رونق توریستی داخلی باید بخش خصوصی یاری کند و پیشنهادهای خود را در این زمینه ارائه دهد تا تمام تأسیسات توریستی ما درگیر شوند، در بعد داخلی ما سفر به اندازه کافی داریم، اما این سفرها باید در قالب یک پکیج از سوی فعالان توریستی مانند دفاتر خدمات مسافرتی و توریستی و راهنمایان و… تعریف و در نظر گرفته گردد.

معاون توریستی بیان نمود: باید سفر کردن با تور برای مردم فرهنگ سازی گردد و حتی ویژگی ها و مزایای این نوع سفر برای مردم تشریح گردد، در حقیقت زنجیره سفر باید پیوسته گردد. باید پکیجی را برای توریستان طراحی کنیم که باصرفه باشد. البته این پکیج باید برای توریستان خارجی نیز در نظر گرفته گردد.

او اضافه کرد: اکنون توریستی انفرادی در سطح جهان مطرح است، برای این که ما هم بتوانیم از این موضوع بهره مند شویم باید ابتکار عمل داشته باشیم و برای نشان دادن سفر ایمن همراه با سلامت، کلیپ هایی طراحی کنیم که در آن رعایت پروتکل های بهداشتی نمایش داده گردد.

او از برنامه ریزی برای برگزاری هفته های فرهنگی 31 استان در استان های هم جوار یا منطقه ای به شکل دوره ای اطلاع داد و اظهار کرد: هفته های فرهنگی باید توسط انجمن ایران به عنوان کانون ملی توریستی دفاتر ما برای تحریک تقاضا برنامه ریزی اجرا و برگزار می گردد. همچنین قرار است 31 تور آشناسازی از تورگردانان، اصحاب رسانه، بلاگرها، افراد مؤثر و… یک استان در استان های هم جوار و منطقه برگزار گردد.

برگزاری همایش بین المللی تورگردانان در ایران

تیموری با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری همایش عظیم تورگردانان در سطح بین المللی، گفت: برای این همایش از کشورهای حوزه هدف توریستی ایران دعوت می کنیم و در حاشیه آن نشست های بی تو بی با فعالان کشورهای بازار هدف توریستی ایران برگزار می گردد، همچنین تورهای آشنا سازی برای کشورهای هدف که بیشتر کشورهای همسایه و منطقه هستند، برگزار خواهیم کرد.

معاون توریستی مطرح کرد: برگزاری روز توریستی ایران در چهار کشور ترکیه، آذربایجان، آلمان و هندوستان که بازارهای هدف ما هستند، در نظر گرفته شده است.

او درباره دیگر برنامه های معاونت توریستی برای تحریک تقاضای سفر در سطح بین المللی گفت: هشت تور آشناسازی بین المللی و نشست های بی تو بی از کشورهای آذربایجان، ترکیه، عمان، ارمنستان، پاکستان، روسیه، عراق و افغانستان توسط انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و توریستی و چهار تور آشناسازی بین المللی و نشست بی تو بی از کشورهای چین، هندوستان، آلمان، فرانسه توسط جامعه تخصصی تورگردانان برگزار می گردد.

مهر نوشت، تیموری توضیح داد: از دیگر برنامه ها برای رشد و توسعه توریستی بین المللی می توان به برگزاری هفته های فرهنگی ایران حداقل در 10 کشور بازار هدف که امکان جذب بالاتری دارند، اشاره نمود.

منبع: گردشبان
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1125

به "برای رونق گردشگری با سفرا 7 کشور رایزنی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای رونق گردشگری با سفرا 7 کشور رایزنی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید