جایگاه مرکز ایران در میان شهر های نوآور جهان 2 رتبه ارتقا یافت

به گزارش مجله روگذر، گزارش شاخص جهانی نوآوری 2021 که از طریق سازمان بین المللی مالکیت معنوی منتشر شده از ارتقاء دو پله ای تهران در میان شهر های نوآور جهان خبر داده است.

جایگاه مرکز ایران در میان شهر های نوآور جهان 2 رتبه ارتقا یافت

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، گزارش شاخص جهانی نوآوری 2021 که از طریق سازمان بین المللی مالکیت معنوی منتشر شده از ارتقاء دو پله ای تهران در میان شهر های نوآور جهان خبر داده است و بر همین اساس در شاخص جهانی نوآوری (GII) مرکز ایران بالاتر از شهر هایی مانند استانبول، وین، بارسلون و برلین در رتبه 41 واقع شده است.

انتخاب شاخص شهر های نوآور در ارزیابی سازمان بین المللی مالکیت معنوی در حالی مؤید اهمیت نوآوری و توجه به آن در حوزه های شهری است که این شاخص به نام یکی از مهم ترین محور های اصلی برنامه تهران هوشمند از طریق شهرداری تهران هم در نظر گرفته شده است.

توسعه نوآوری شهری و ارتقای شاخص های مرتبط با آن، از حوزه های مورد توجه در بیشتر شهر های هوشمند است. در برنامه تهران هوشمند هم همگام با سایر شهر های هوشمند، سرفصل ویژه ای با نام تهران نوآور به موضوع توسعه زیست بوم نوآوری شهری در تهران و حمایت از شرکت های استارتاپی و دانش بنیان اختصاص یافته است.

از اقدامات این حوزه می توان به ایجاد فن بازار تخصصی شهرهوشمند، احصاء و انتشار 400 نیاز فناورانه و نوآورانه شهرداری، ایجاد مراکز نوآوری شهر هوشمند در منطقه ها مختلف تهران و هم تسهیل استقرار کسب و کار های نوآور در شهر اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 مهر 1400 بروزرسانی: 16 مهر 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1865

به "جایگاه مرکز ایران در میان شهر های نوآور جهان 2 رتبه ارتقا یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایگاه مرکز ایران در میان شهر های نوآور جهان 2 رتبه ارتقا یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید