خبرنگاران آرایشگاه های زنانه و مردانه در منطقه کاشان تعطیل شدند

به گزارش مجله روگذر، کاشان- خبرنگاران- آرایشگاه های زنانه و مردانه بنابر مصوبه ستاد پیشگیری و مدیریت بیماری کرونا منطقه کاشان و آران وبیدگل تا اطلاع بعدی تعطیل هستند.

خبرنگاران آرایشگاه های زنانه و مردانه در منطقه کاشان تعطیل شدند

ستاد پیشگیری و مدیریت بیماری کرونا منطقه کاشان و آران وبیدگل پنجشنبه شب در اطلاعیه ای بیان کرد: سالن های آرایشی زنانه و مردانه به دلیل استفاده از وسایل مشترک و همچنین فاصله کمتر از یک متری آرایشگر با مشتری، یکی از مکان های پرخطر برای انتقال این ویروس محسوب می گردد و به طور قطع مراجعه های متعدد، می تواند آرایشگاه ها را به یکی از محل های مستعد گسترش کرونا تبدیل کند.

در این اطلاعیه تاکید شده است: بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری و مدیریت بیماری کرونا منطقه کاشان و آران وبیدگل، آرایشگاه های زنانه و مردانه تا اطلاع بعدی تعطیل است.

همچنین با اشاره به برخورد قاطع قانونی با متخلفان و فعالیت آرایشگاه های زیرزمینی در ادامه اطلاعیه آمده است: آرایشگران مکلف به بازگرداندن مبلغ بیعانه به مشتریانی هستند که قصد انجام کار خود را در شرایط کنونی ندارند.

بیماری ویروسی کرونا 2019 (COVID-19) نخستین بار در ووهان چین شناسایی شد و تا به امروز به بیش از 50 کشور سرایت نموده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به راحتی با مشارکت شهروندان و این راهکارهای ساده مانند شست و شوی مکرر دست ها با صابون، استفاده از ماسک و دستکش در بیرون خانه و تعویض به هنگام آن، مصرف مایعات گرم، دست ندادن و روبوسی نکردن با دیگران، خودداری از تماس دست با چشم ها، بینی و دهان، حفظ فاصله یک و نیم متری با افراد بیمار و ماندن بیماران در خانه می توان از میزان شیوع و ابتلای ویروس کرونا جلوگیری کرد.

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان، از میان 179 مورد نمونه فرستاده شده مشکوک به ویروس کرونا از منطقه زیر پوشش به آزمایشگاه مرجع نتیجه آزمایش 16 نفر مثبت قطعی، 29 نفر مثبت غیرقطعی یا بینابینی و نتیجه آزمایش 46 نفر منفی بوده است.

جمعیت نزدیک به 500 هزار نفری شهرستان های کاشان و آران وبیدگل زیر پوشش بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 909

به "خبرنگاران آرایشگاه های زنانه و مردانه در منطقه کاشان تعطیل شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آرایشگاه های زنانه و مردانه در منطقه کاشان تعطیل شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید