خبرنگاران بالگرد نبوغ فردا بر فراز مریخ پرواز می نماید

به گزارش مجله روگذر، تهران- خبرنگاران- بالگرد نبوغ سازمان فضایی آمریکا، ناسا فردا یکشنبه اولین کوشش خود را برای پرواز بر فراز سیاره سرخ رنگ مریخ انجام می دهد.

خبرنگاران بالگرد نبوغ فردا بر فراز مریخ پرواز می نماید

به گزارش پایگاه اینترنتی livemint، این بالگرد در واقع یک نمایش فناوری پرخطر است که در صورت موفقیت دستاورد خوبی برای اکتشافات فضایی محسوب می گردد.

نبوغ که تنها 1.8 کیلوگرم وزن دارد بالگردی کوچک است که با انرژی خورشیدی کار می نماید و یک باتری قابل شارژ مجدد برای گرم نگه داشتن تجهیزات خود در طول شب های سخت مریخ دارد.

با این حال اگر نبوغ در مأموریت خود با دشواری هایی روبرو می شد، بر ماموریت مریخ نورد استقامت ناسا تاثیری ندارد.

انتظار می رود بالگرد نبوغ ساعت 12:30 بعد از ظهر یکشنبه به وقت خورشیدی مریخ از دهانه جزرو مریخ بلند گردد و به مدت 30 ثانیه در ارتفاع 10 فوت (3 متر) سطح این سیاره قرار گیرد.

متخصصان کنترل ماموریت در آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا در جنوب کالیفرنیا انتظار دارند اولین اطلاعات مربوط به اولین پرواز بالگرد نبوغ را صبح روز بعد (دوشنبه) حدود ساعت 4:15 بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی دریافت نمایند.

تلویزیون ناسا فیلم دریافت اطلاعات پرواز بالگرد نبوغ توسط گروه متخصصان کنترل این ماموریت را بطور زنده پخش می نماید و اظهارنظرها در خصوص این ماموریت از ساعت 3:30 دقیقه بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی شروع می گردد.

این بالگرد 85 میلیون دلاری اولین بالگرد ارسال شده به سیاره ای دیگر است و برای آنالیز فناوری های مورد احتیاج برای پرواز در سیارات دیگر طراحی شده است.

نبوغ 2 دوربین به همراه دارد که اطلاعات پرواز را ثبت می نماید. این اطلاعات توسط مریخ نورد استقامت نیز مشاهده خواهد شد. درصورتی که همه چیز به خوبی پیش رود، نبوغ در طول سفر 31 روزه در مریخ، چندین پرواز طولانی مدت v,d دهانه جزرو انجام خواهد داد. ارتفاع هر پرواز نباید بیش از پنج متر باشد و طول راستا آن 90 متر خواهد بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1630

به "خبرنگاران بالگرد نبوغ فردا بر فراز مریخ پرواز می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بالگرد نبوغ فردا بر فراز مریخ پرواز می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید