خبرنگاران پاوه، منطقه ای فوق پرخطر با کمبود پرسنل بهداشتی درمانی

به گزارش مجله روگذر، کرمانشاه- خبرنگاران- پاوه با 60 هزار نفر جمعیت در 120 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه، جزو مناطق فوق پرخطر اعلام شده از سوی وزارت بهداشت از نظر کرونا است. اگرچه براساس مصوبه ستاد استانی فعالیت های اداری و اصناف این شهرستان به همراه پنج شهرستان دیگر به مدت یک هفته تعطیل شده اما مسوولان شبکه بهداشت پاوه اعلام کردند که با کمبود نیروی درمانی روبرو هستند.

خبرنگاران پاوه، منطقه ای فوق پرخطر با کمبود پرسنل بهداشتی درمانی

به گزارش خبرنگار خبرنگاران؛ هفت شهرستان استان کرمانشاه جزو 43 شهرستانی است که در شرایط قرمز پرخطر قرار دارند و براساس آخرین تصمیمات و به جز مرکز استان، 6 شهرستان پاوه، جوانرود، اسلام آبادغرب، هرسین، گیلانغرب و سرپل ذهاب از امروز دوشنبه به مدت یک هفته تعطیل است.

در پنجمین روز از آبان ماه 849 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که براساس اعلام کمیته اطلاع رسانی ستاد کونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از این تعداد 136 نفر از بیماران، بدحال بوده و در بخش های آی سی یو تحت مراقبت هستند و 40 نفر نیز با حال وخیم به دستگاه تنفس مصنوعی وصل هستند.

بر همین اساس همچنین تعداد موارد فوت با ابتلای قطعی در 24 ساعت گذشته در استان کرمانشاه هشت نفر اعلام شده که از این تعداد چهار نفر در شهرستان کرمانشاه، یک نفر هرسین، 2 نفر گیلانغرب و یک نفر در سرپل ذهاب جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان بر اثر ابتلای قطعی به کرونا از ابتدای اپیدمی تا به امروز در استان به 808 نفر رسیده است.

شهرستان مرزی پاوه دارای یک بیمارستان (قدس) با 106 تختخواب فعال است و در این مرکز درمانی به بیماران کرونایی خدمات لازم ارایه می گردد و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز اعلام نموده که به زودی یک دستگاه اکسیژن ساز 230 لیتر در دقیقه در این بیمارستان نصب و راه اندازی می گردد.

آنچنان که پرویزه ایده پور؛ فرماندار این شهرستان مرزی اعلام نموده کمتر از 42 درصد مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت می نمایند که این رقم پایین و قابل قبول نیست.

پاوه یکی از مناطق فوق پر خطر استان است

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: با اعلام وزارت بهداشت و درمان، شهرستان پاوه به عنوان یکی از مناطق فوق پرخطر معرفی شده و از این رو از همه هموطنان عزیز، اعم از میهمان های تمام اقصی نقاط کشور و استان تقاضامندیم از مسافرت به پاوه خودداری نمایند.

دکتر جهانبخش ولدبیگی اضافه نمود: ما مردم میهمان نواز پاوه، متاسفانه به دلیل اوج گیری بیماری کرونا در این منطقه، پذیرای هیچ میهمانی نیستیم.

وی گفت: اکثریت پرسنل خدوم و پرتلاش بهداشت و درمان پاوه به این ویروس منحوس مبتلا شده اند، لذا از مردم فهیم استان و اورامانات خواهشمندیم دستورات بهداشتی را جدی بگیرند، ماسک زدن، شست و شوی مرتب دست ها و رعایت فاصله فیزیکی حداقل 2 متری، در دستور کار روزانه باشد.

وی تاکید نمود: همکاری مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی یاری به پرسنل خسته و زحمتکش بهداشت و درمان است تا هر روز شاهد مرگ عزیزانمان نباشیم.

24 فوتی براثر کرونا در پاوه

مدیر شبکه بهداشت و درمان پاوه در ادامه گفت: تا به امروز ابتلای 615 بیمار پاوه به کرونا مثبت اعلام شده و متاسفانه 24 نفر نیز جان باخته اند.

ولدبیگی گفت: کادر درمانی ما محدود است و ما برای برطرف این محدودیت ها و از مراکز بهداشتی و درمانی شهرها و روستاهای تابعه شهرستان نیرو به بیمارستان پاوه آورده ایم.

کمتر از 42 درصد مردم پروتکل ها را رعایت می نمایند

فرماندار پاوه هم در این ارتباط گفت: برابر آمارهای میدانی کمتر از 42 درصد از مردم این شهرستان شیوه نامه های بهداشتی را رعایت می نمایند که این امر به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

پرویز ایده پور اضافه نمود: رعایت شیوه نامه های بهداشتی اصلی ترین توصیه ستاد مقابله با کرونا پاوه است و از امروز دوشنبه محدودیت های ابلاغ شده از سوی ستاد استانی، در پاوه اجرایی شده است.

فرماندار پاوه گفت: همزمان با اجرای این محدودیت ها، گروهی از ادارات مختلف به عنوان تیم نظارت بر اجرای دقیق و درست محدودیت ها نظارت دارند.

ایده پور ادامه داد: شرکت عده اندکی از شهروندان در آیین های عزا و عروسی بسیار نگران نماینده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1323

به "خبرنگاران پاوه، منطقه ای فوق پرخطر با کمبود پرسنل بهداشتی درمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پاوه، منطقه ای فوق پرخطر با کمبود پرسنل بهداشتی درمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید