خورشید امشب به اعتدال پاییزی می رسد

به گزارش مجله روگذر، علی ابراهیمی سراجی عضو ستاد استهلال استان تهران در مصاحبه با خبرنگاران درباره اعتدال پاییزی گفت: امشب در ساعت 22:51 دقیقه خورشید در نقطه اعتدال پاییزی قرار خواهد گرفت.

خورشید امشب به اعتدال پاییزی می رسد

وی با بیان اینکه وقتی خورشید در اعتدال پاییزی قرار می گیرد طول شب و روز دقیقاً برابر می گردد، گفت: در این زمان از دید ناظران زمینی خورشید دقیقا به خط استوا عمود می تابد. این خط فرضی در حالی روی زمین رسم می گردد که محور حرکت زمین به دور خودش با محور انتقالی به دور خورشید 23.5 کج است.

وی اضافه کرد: این اختلاف باعث جابجایی خورشید در عرض های جغرافیایی میان مدارهای جغرافیایی راس السرطان تا راس الجدی در طول سال و تغییر فصول به دلیل تغییر زاویه تابش خورشید می گردد.

عضو ستاد استهلال استان تهران با بیان اینکه در زمان اعتدال پاییزی که از امشب در نیمکره شمالی رخ می دهد، اعتدال بهاری در نیمکره جنوبی خواهد بود، گفت: در 1 مهر طول روز و شب در اعتدال پاییزی در تمام کره زمین با یکدیگر برابر است. سپس طول روز از شب در نیمکره شمالی تا انقلاب زمستانی کمتر می گردد.

این کارشناس نجوم گفت: خورشید در اول مهرماه دقیقا از شرق طلوع و در غرب غروب می نماید و در آن هنگام اگر موانع طبیعی بلندی در افق نباشد می توان جهت شرق و غرب را با دقت خوبی مشخص کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1857

به "خورشید امشب به اعتدال پاییزی می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خورشید امشب به اعتدال پاییزی می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید