ویزای کانادا: دانشگاه های برتر کشور کانادا در سال 2021

به گزارش مجله روگذر، کشور کانادا بعد از آمریکا و بریتانیا، از نظر مراکز معتبر تحصیلی سومین کشور دنیا به شمار می رود. دانشگاه های کانادا از رتبه بندی بسیار عالی در سطح دنیای برخوردار هستند و می توان آن ها را به عنوان محبوب ترین مقصد دانشجویان آسیایی دانست. برای بسیاری از دانشجویان، تحصیل در بهترین دانشگاه های دنیا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. چرا که این فرصت را به دانشجویان می دهد تا ضمن یادگیری علوم و فنون روز دنیا، با سایر مراکز تحقیقات بین المللی و دانشگاه ها ارتباط بگیرند، همکاری داشته باشند و در راستای آن شانس خود را برای استخدام در شرکت های معتبر بین المللی بالا ببرند. دانشگاه های برتر کشور کانادا هم از این قاعده مستثنی نیستند و بسیاری از دانشجویان کشورهای سراسر دنیا علاقه مند به تحصیل در این دانشگاه ها هستند.

ویزای کانادا: دانشگاه های برتر کشور کانادا در سال 2021

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

از آنجایی که یکی از کوتاه ترین و مطمئن ترین راه های ورود به کانادا، اقدام برای ویزای تحصیلی است و این کشور تسهیلات خوبی برای دانشجویان در نظر می گیرد و موقعیت های مناسب شغلی پس از تحصیل برای آن ها فراهم می آورد، سالانه تعداد دانشجویان زیادی اقدام به دریافت ویزای تحصیلی کانادا می نمایند. بی شک دانشگاه های کانادا جزو بهترین و برترین دانشگاه های دنیا به حساب می آیند و تحصیل در آن ها شما را به عالی ترین مدارج علمی می رساند.

در این مطلب به معرفی 7 دانشگاه مطرح این کشور در سال 2021 خواهیم پرداخت که بهترین رتبه را از رنکینگ QS کسب نموده اند. امید است که خواندن این مطلب یاری شایانی برای دوست داران تحصیل در کانادا باشد.

دانشگاه تورنتو (University of Toronto)

دانشگاه تورنتو که به عنوان عظیم ترین و معتبرترین دانشگاه این کشور شناخته می گردد یکی از دانشگاه های پیشتاز دنیا در عرصه علمی نیز به حساب می آید. بر اساس رتبه بندی مؤسسه QS برای بهترین دانشگاه های دنیا، دانشگاه تورنتو رتبه 25 را کسب نموده است. خالی از لطف نیست که بدانید دانشکده پزشکی این دانشگاه در سال 2017 رتبه اول را در میان سایر دانشگاه های کانادا کسب نموده است. تا کنون بیش از 560 هزار دانشجو از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند که تاثیر به سزایی در کانادا و سطح دنیا گذاشته اند. هم اکنون نیز بیش از 68 هزار دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند که 56 هزار نفر آن ها را دانشجویان بومی و حدود 12 هزار نفر از آن ها را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. این دانشگاه دارای دانشجویان بین المللی بی شماری از 163 کشور از اقصی نقاط دنیا می باشد.

از آن جایی که دانشگاه تورنتو در زمینه تحقیقاتی نیز برترین دانشگاه کانادا به حساب می آید، تقریبا بیشترین بودجه تحقیقاتی کانادا به این دانشگاه می رسد. زبان اصلی آموزش در دانشگاه تورنتو انگلیسی است. نخستین انتشارات دانشگاهی کانادا نیز متعلق به این دانشگاه می باشد.

دانشگاه مک گیل (McGill University)

دانشگاه مک گیل یکی از برترین دانشگاه های کانادا و دنیا محسوب می گردد که بر اساس رتبه بندی سایت QS در سال 2021 رتبه 31 و همچنین رتبه دوم در کانادا را کسب نموده است. دانشگاه مک گیل که در شهر مونترال قرار گرفته است، یکی از معتبرترین دانشگاه های کانادا می باشد که سالانه هزاران دانشجوی بین المللی را از بیش از 150 کشور دنیا و بالاترین درصد دانشجویان دکتری در بین تمام دانشگاه های تحقیقاتی کانادا را جذب می نماید.

دانشگاه بریتیش کلمبیا (University of British Columbia)

دانشگاه بریتیش کلمبیا که سومین دانشگاه برتر کانادا نیز محسوب می گردد، رتبه 45 را در رتبه بندی موسسه QS در سال 2021 از آن خود کرد. این دانشگاه دولتی دارای دو پردیس دانشگاهی در کلون و ونکوور است. دانشگاه بریتیش کلمبیا عالی ترین تجربه های مورد احتیاج برای درس و کار را در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد و حداقل 96 درصد از فارغ التحصیلان این دانشگاه به راحتی وارد بازار کار می شوند. در حال حاضر، بیش از 55 هزار دانشجو در دانشگاه بریتیش کلمبیا مشغول به تحصیل هستند و بالغ بر 16 هزار نفر، از دانشجویان این دانشگاه بین المللی می باشند. این دانشگاه که در سال 2019 در ردیف ارزان ترین دانشگاه های کانادا قرار گرفته است، یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل می باشد. از آنجایی که دانشگاه بریتیش کلمبیا دارای بیشترین تعداد دانشجویان بین الملل از بیش از 140 کشور مختلف دنیا است، اخیرا لقب بین المللی ترین دانشگاه آمریکای شمالی را از آن خود نموده است.

دانشگاه مونترال (Université de Montréal, University of Montreal)

دانشگاه مونترال کانادا، عظیم ترین دانشگاه در ایالت کبک است که از لحاظ تعداد دانشجو دومین دانشگاه عظیم کشور محسوب می گردد. این دانشگاه در رتبه بندی موسسه QS، رتبه 188 را کسب نموده است و چهارمین دانشگاه برتر کانادا محسوب می گردد. این دانشگاه تنها دانشگاه فرانسوی زبان کانادا می باشد، با این حال در چندین رشته تحصیلات تکمیلی مانند داروسازی، بیوشیمی و علوم اعصاب دانشجویان انگلیسی زبان را نیز می پذیرند. نکته حائز اهمیت دانشگاه مونترال کانادا این است که علاوه بر توجه به پیشرفت علمی دانشجویان، به دیگر جنبه های زندگی آن ها نیز توجه نموده و انجمن های مختلفی در زمینه های موسیقی، ورزش و… برای دانشجویان تدارک دیده است. مونترال از لحاظ کیفیت زندگی، پایین بودن هزینه های زندگی و امنیت بالا، شهر محبوب تری نسبت به سایر شهرهای کانادا به حساب می آید.

دانشگاه آلبرتا (University of Alberta)

دانشگاه آلبرتا در شهر آلبرتای کانادا واقع شده است. این دانشگاه پنجمین دانشگاه برتر کشور کانادا محسوب می گردد و از لحاظ رنک موسسه QS رتبه 119 را در سال 2021 دریافت نموده است که این رتبه نمایان گر کیفیت بالای این دانشگاه از لحاظ آموزشی، علمی و پژوهشی می باشد. همچنین آلبرتا عنوان دانشگاه جامع علمی و پژوهشی (CARU) را از آن خود نموده است چرا که طیف وسیعی از برنامه های آکادمیک و حرفه ای را ارائه می دهد. این دانشگاه در زمینه های هنرهای خلاقانه، علوم انسانی، تجارت، مهندسی و علوم سلامت از شهرت خوبی برخوردار است.

دانشگاه مک مستر (McMaster University)

دانشگاه مک مستر که یکی از دانشگاه های دولتی کانادا می باشد در شهر همیلتون در استان انتاریو، یکی از جنوبی ترین نقاط کشور کانادا واقع شده است. این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه های دنیا می باشد و

در سال 2021 رتبه 144 را در رتبه بندی موسسه QS از آن خود کرد. دانشگاه مک مستر کانادا ششمین دانشگاه برتر کانادا نیز می باشد و دانشکده پزشکی آن از شهرت خوبی برخوردار است. جالب است بدانید که یک پنجم از مغز آلبرت انیشتین در یکی از آزمایشگاه های این دانشگاه نگه داری می گردد. دانشگاه مک مستر همچنین در رتبه بندی Research infosource در سال 2017 عنوان پرتحرک ترین دانشگاه کانادا را از آن خود کرد. زبان اصلی آموزش در این دانشگاه انگلیسی است. دانشگاه مک مستر کانادا دارای دانشکده های علوم انسانی، علوم اجتماعی، مهندسی و دانشکده تجارت است. همچنین دارای یک ترم اختیاری بهار یا تابستان برای دانشجویان ارشد است. در این دانشگاه بالغ بر 25000 دانشجو تحصیل می نمایند که حداقل 4500 نفر از این آمار، دانشجویان بین الملل هستند.

دانشگاه واترلو (University of Waterloo)

دانشگاه واترلو که یکی از برترین دانشگاه های کانادا در سال 2021 شمرده می گردد، بر اساس رتبه بندی مؤسسه QS برای بهترین دانشگاه های دنیا، رتبه 144 را کسب نموده است. خالی از لطف نیست بدانید که دانشگاه واترلو کانادا 28 بار به عنوان نوآورترین دانشگاه کانادا انتخاب شده است. به عبارت دیگر، این دانشگاه مهد تحقیقات در حال تغییر دنیا می باشد و دارای پیشرفته ترین تجهیزات تحقیقاتی و آزمایشگاه ها است. همچنین در 27 سال گذشته، مبتکرترین دانشگاه کانادا شناخته شده است. هماهنگ با حقیقت (In harmony with truth) شعار زیبای این دانشگاه می باشد. دانشجویان در دانشگاه واترلو می توانند ایده های خود را به راحتی به واقعیت تبدیل نموده و از آموخته های خود در راستای کار استفاده نمایند.

منبع: فلای تودی
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1746

به "ویزای کانادا: دانشگاه های برتر کشور کانادا در سال 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزای کانادا: دانشگاه های برتر کشور کانادا در سال 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید