در این 12 نقطه تهران پمپ بنزین ساخته می شود

به گزارش مجله روگذر، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران گفت: هدف ما افتتاح 50 جایگاه سوخت طی سال 1402 است و جانمایی آن با توجه به نیازسنجی که اجرا شده به دلیل بافت و تعداد جایگاه ها و تراکم در سطح منطقه ها است.

در این 12 نقطه تهران پمپ بنزین ساخته می شود

به گزارش خبرنگاران، حسین نظری، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در مورد آخرین شرایط احداث جایگاه های سوخت تک سکو در شهر تهران اظهار کرد: تیرماه سال 1401 شورای شهر تهران مصوبه ای را تصویب کرد که شهرداری تهران را مکلف کرد تا 110 جایگاه را با عنوان جایگاه های سوخت تک سکو راه اندازی کند.

وی تاکید کرد: از حدود 8 سال پیش در شهر تهران هیچ جایگاه سوختی اضافه نشده است، لذا شورای شهر به منظور خدمت رسانی به شهروندان، کاهش ترافیک و آلودگی هوا و... این مصوبه را تصویب کرده است.

نظری اضافه کرد: در شهریورماه این مصوبه از طریق شهردار تهران به مجموعه ابلاغ شد. در آذر ماه جلسه ای بین معاونت امور منطقه ها و معاونت خدمات شهری برگزار و تفاهم نامه ای منعقد شد که بر اساس آن، شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل کارگزار اجرای این پروژه معرفی شد.

معاون شهردار تهران با اشاره به استفاده از تجارب شهرهای دیگر در این پروژه اضافه کرد: نقاط ضعف و قدرت و همچنین تجارب برخی از کلان شهرها را در این حوزه بررسی کردیم. با کمک برخی از ارگان های شهرداری مانند سازمان زیباسازی بحث سازه ای را بررسی کردیم که به عنوان یک منظر شهری تیپ واحد داشته باشند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران ادامه داد: پس از شناسایی 90 زمین اعلام شده از طرف منطقه ها 22 گانه، تعداد 20 زمین به شرکت ملی پخش فراورده های نفتی جهت دریافت مجوزهای 16 گانه معرفی شد که در حال حاضر 12 نقطه مورد تایید قرار گرفته و 8 نقطه در حال بررسی مجدد است که در صورت عدم دریافت مجوز، زمین های جدیدی معرفی خواهد شد.

وی اضافه کرد: هدف ما افتتاح 50 جایگاه سوخت طی سال 1402 است و جانمایی آن با توجه به نیازسنجی که اجرا شده به دلیل بافت و تعداد جایگاه ها و تراکم در سطح منطقه ها است. به نحوی که در کنار خدمت رسانی به شهروندان منافع جایگاه داران هم مورد توجه قرار گیرد.

نظری اظهار کرد: 12 مکانی که از نظر کمیسیون برای دریافت مجوز از شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی واجد شرایط لازم شناخته شده در منطقه ها 21،20،18،16،15،11،6،5،4،3،2 واقع شده است. زمین های رد شده در کمیسیون مجاری عرضه در این مرحله از نظر فنی و HSE مجددا بررسی شده و در حد مقدورات شهرداری تهران و شرکت های طرف قرارداد مسائل رفع و پس از آن مجددا در این کمیسیون مطرح می شوند.

نظری در ادامه اضافه کرد: در صورت رد مجدد هر زمین در کمیسیون، زمین های جایگزین از میان زمین های معرفی شده به شرکت ساماندهی از سوی منطقه ها 22 گانه انتخاب و جهت دریافت مجوز معرفی خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 خرداد 1402 بروزرسانی: 3 خرداد 1402 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 2294

به "در این 12 نقطه تهران پمپ بنزین ساخته می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در این 12 نقطه تهران پمپ بنزین ساخته می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید