دلایل محبویت مصالح فلزی نسبت به سایر مصالح ساختمانی چیست؟

به گزارش مجله روگذر، صنعت ساختمان سازی از جمله صنایعی محسوب می گردد که برای پرداختن به آن به مصالح گوناگونی احتیاج است؛ در واقع می توان گفت انواع گوناگون مصالح هستند که سبب پیشرفت در فرایند کاری می شوند؛ اما نکته ای که در رابطه با این مصالح وجود دارد، این است که مصالح در انواع گوناگونی وجود دارند و هر یک از مزیت مخصوصی برخوردار است، ولی به طور کلی می توان گفت مصالح فلزی و آهنی نسبت به دیگر انواع از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند و برای بالا بردن هر چه بیشتر کیفیت کار از آن ها استفاده می گردد. در این مقاله تصمیم داریم شما را با بعضی از مهم ترین و پرکاربردترین مصالح فلزی آشنا کنیم؛ همچنین اطلاعات دیگری از هر یک را به صورت اختصاصی برای شما بیان کنیم تا به صورت کامل با آن ها آشنا شوید.

دلایل محبویت مصالح فلزی نسبت به سایر مصالح ساختمانی چیست؟

جهت دریافت خدمات پتینه سقف منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

تیراهن، اسکلت محافظ ساختمان در مقابل تنش ها

یکی از پرکاربردترین انواع پروفیل که در صنعت ساختمان سازی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد را می توان تیراهن در نظر گرفت. تیرآهن از جمله مصالحی محسوب می گردد که توانایی بالایی در تحمل تنش های وارده از نیروی برشی و لنگر خمشی دارد و از همین جهت می تواند به کیفیت سازه مورد نظر شما بیفزاید. نکته ای که شما باید در رابطه با تیرآهن بدانید، این است که تیرآهن تا به حال در انواع گوناگونی طراحی شده و با توجه به مواردی چون عرض وبال هایی که دارند، دسته بندی شده اند؛ اما به صورت کلی باید گفت که تیرآهن در دو سطح مقطع گوناگون قابل تهیه و استفاده است که این دو سطح مقطع را می توان به شکل I و H تشبیه کرد که هر یک از ویژگی و خصوصیت مخصوصی برخوردار هستند.

معرفی قسمت های مختلف تیراهن

تیرآهن در دو بخش جان و بال توصیف می گردد که جان بخش میانی و اصلی و بال، کناره و لبه های تیرآهن را شامل می گردد و باید گفت که انواع تیرآهن در مواردی چون بال با یکدیگر تفاوت دارند. از انواع گوناگون این محصول می توان به مواردی چون تیرآهن IPE، تیرآهن INP و تیرآهن IPB که استاندارد هستند اشاره نمود. توجه داشته باشید که هر یک ویژگی مخصوصی دارد که شما باید پیش از استفاده از آن ها آگاه شوید. موضوع دیگری که باید از آن اطلاعات کافی داشته باشید، مربوط به مزایای استفاده از تیرآهن می گردد.

در رابطه با موضوع مزیت استفاده از تیرآهن می توان به مواردی چون امکان توسعه پس از اتمام کار، قابلیت استفاده در ارتفاع های بسیار، نصب آسان، قابلیت اتصال چند قطعه به یکدیگر و امکان تهیه به صورت پیش ساخته اشاره داشت. البته توجه داشته باشید که استفاده از تیرآهن نامناسب یا اتصال قطعات به طرز نادرست، می تواند مسائل بسیاری را در پی داشته باشد؛ بنابراین توصیه می گردد نصب و استفاده از تیرآهن تحت نظر و کنترل مهندسین ناظر صورت گیرد تا مسئله ای در فرایند کار پیش نیاید.

ایران با افزایش تقاضای صادرات پروفیل رو به رو است

پروفیل از دیگر مصالح ساختمانی محسوب می گردد که استفاده از آن در صنعت ساختمان سازی بسیار اهمیت دارد و از آنجایی که کشور ایران در فراوری پروفیل به خوبی عمل نموده است، شاهد صادرات این محصول به کشورهای دیگر هستیم؛ برای مثال می توان به کشورهای همسایه نظیر عراق، ترکیه، ارمنستان، گرجستان، کویت، ترکمنستان و ... اشاره داشت. توجه داشته باشید صادرات پروفیل از پر تقاضا ترین درخواست هایی محسوب می گردد که تا به حالا با آن روبرو شده ایم و از آنجایی که امکان بروز مسائلی در رابطه با آن وجود دارد، شرکت و مراکز گوناگونی وجود دارند که شما را در این راستا یاری نمایند.

راه کار های صادرات پروفیل به سایر کشور ها

البته ضروری است شما پیش از پرداختن به صادرات پروفیل به کشورهای همسایه، اطلاعاتی در رابطه با آن ها داشته باشید. برای مثال اگر تصمیم دارید به صادرات پروفیل به ترکیه بپردازید، ضروری است بدانید که صادرات به این کشور از سه شیوه زمینی، هوایی و دریایی صورت می گیرد و شما برای صادرات پروفیل باید روش مناسبی را انتخاب کنید. همچنین توصیه می گردد از قوانین صادرات پروفیل به ترکیه آگاه شوید، چرا که این کشور قوانین و الزامات مخصوصی را در نظر گرفته و آگاه نبودن از آن ها می تواند مسائل بسیاری را برای شما به وجود آورد. کشورهای دیگر نیز که صادرات پروفیل به آن ها صورت می گیرد نیز قوانین مخصوص به خود را دارند و شما باید پیش از پرداختن به چنین کاری از تمام شرایط آگاه شوید. توجه داشته باشید که انجام اصولی صادرات پروفیل می تواند نقش پررنگی بر پیشرفت مالی کشور داشته باشد، بنابراین کوشش کنید تا این موضوع به درستی انجام گردد.

انواع مختلف میلگرد چه کاربردهایی دارد؟

بدون شک نام میلگرد بیش از هر مصالح دیگری به گوش شما خورده است و تا حدودی با آن آشنا هستید و به طور حتم نوع آجدار آن که در صنعت ساختمان سازی بیش از انواع دیگر مورد استفاده قرار گرفته است را می شناسید؛ اما گفتنی است که میلگرد انواع گوناگونی دارد و تنها به این مورد محدود نمی گردد. به طور کلی مدل های میلگرد را می توان در سه نوع متفاوت یعنی ساده، آجدار و آجدار پیچیده در نظر گرفت که هر یک ویژگی مخصوص به خود را دارند؛ برای مثال میلگرد مناسب برای استفاده در بتن، میلگرد آجدار است، چرا که این نوع از میلگرد در برابر فشار مقاوم به نظر می رسد و در زمان استفاده دچار شکستگی و مشکل نمی گردد. همچنین استفاده از نوع آجدار به دلیل اینکه بتن به خوبی بر روی آن قرار می گیرد، مناسب تر به نظر می رسد. در کنار تمام این مسائل، موضوع دیگری نیز وجود دارد که بسیار اهمیت دارد و آن بدون شک قیمت میلگرد است. قیمت میلگرد به طور کلی با توجه به عوامل گوناگونی مشخص می گردد، اما امروزه به دلایل گوناگونی، شاهد نوسانات بسیاری در این حوزه هستیم و نمی توانیم قیمت دقیقی را خدمت شما عرض کنیم. توجه داشته باشید که قیمت میلگرد استفاده شده در سازه، تاثیر بسزایی بر قیمت نهایی سازه نیز خواهد داشت و از همین جهت توصیه می گردد به این موضوع توجه کافی داشته باشید.

نتیجه گیری و جمع بندی مقاله

همانطور که مطالعه کردید در این مقاله به آنالیز و معرفی بعضی از مصالح فلزی پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی پرداختیم و در رابطه با هر یک از آن ها اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دادیم. همچنین به بعضی از مسائل دیگر چون صادرات آن ها و قیمتی که برای آن ها در نظر گرفته شده است نیز اشاره داشتیم. این اطلاعات به شما یاری می نمایند تهیه و استفاده از مصالح برای شما آسان تر گردد و مسئله ای نیز پیش نیاید. در آخر امیدواریم که مطالعه این مطلب توانسته باشد اطلاعات مناسبی در اختیار شما قرار داده باشد و بتوانید از آن ها استفاده لازم را ببرید.

پیشنهاد ما به شما برای خرید انواع آهن آلات ساختمانی، فروشگاه آنلاین آهن آلات شهر آهن است زیرا با توانایی فراوان خود تجربه ای فراموش نشدنی از خرید را برای شما رقم خواهد زد.

مقاله برگرفته از وب سایت فروشگاهی شهر آهن به آدرس وب سایت https://www.shahrahan.com/

منبع: فرارو
انتشار: 2 اسفند 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1494

به "دلایل محبویت مصالح فلزی نسبت به سایر مصالح ساختمانی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل محبویت مصالح فلزی نسبت به سایر مصالح ساختمانی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید