رونمایی از سریع ترین قطار دنیا در چین ، تصاویر

به گزارش مجله روگذر، چین از سریع ترین قطار دنیا با سرعت 600 کیلومتر در ساعت رونمایی کرد. در حال حاضر، این سریع ترین وسیله نقلیه زمینی دنیا محسوب می گردد. نخستین نمایش عمومی قطار مغناطیسی تازه چین در شهر ساحلی چینگ دائو، واقع در استان شاندونگ در شرق چین انجام شد. این قطار پر سرعت با استفاده از نیروی دافعه مغناطیسی حرکت می نماید؛ این نیرو باعث می گردد که قطار، هیچ تماسی با ریل نداشته باشد.

رونمایی از سریع ترین قطار دنیا در چین ، تصاویر

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

معرفی قطار مغناطیسی نو در چین نشان می دهد که این کشور در زمینه فناوری های مهندسی این نوع قطارهای سریع السیر، از جمله یکپارچگی سامانه، فراوری وسیله نقلیه، جهتهای ریلی و کنترل و ارتباطات حمل و نقل به سطح بالایی از تسلط رسیده است. چین از ماه ژوئیه سال 2016 پروژه طراحی و فراوری قطارهای مغناطیسی را شروع کرد و و در ژوئن سال 2020 آزمایش پیروز این قطار انجام شد.

به گفته دینگ سانسان، مهندس ارشد پروژه، این قطار مغناطیسی نو می تواند با دو تا 10 واگن حرکت کند که هر یک می توانند بیش از 100 مسافر را در خود جای دهند. این قطار می تواند مسافتی را که به وسیله هواپیماها در این کشور در 4.5 ساعت و به وسیله سریع ترین قطارهای موجود در چین طی مدت 5.5 ساعت طی می گردد را در عرض 3.5 ساعت بپیماید. هم اکنون سریع ترین قطارهای مورد استفاده در چین سرعتی برابر با 350 کیلومتر در ساعت دارند.

قطار یادشده به جای استفاده از چرخ و ریل بر روی یک میدان مغناطیسی که در لایه ای از هوا قرار داده شده، قرار گرفته و در عمل در فاصله ای نزدیک از زمین در هوا معلق هستند. فراوری قطار یادشده سه سال به طول انجامیده است. البته پیش از این ژاپنی ها پیروز به فراوری قطار مشابهی با سرعت 603 کیلومتر در ساعت شدند. اما این قطار هم هنوز مورد استفاده تجاری قرار نگرفته است. قرار است یک قطار فوق سریع که مسافت بین توکیو و ناگویا را با سرعت 500 کیلومتر در ساعت می پیماید، از سال 2027 در ژاپن مورد استفاده قرار بگیرد.

چین در زمینه ساخت و ساز جهتهای ریلی سرعت بالا در دنیا پیشرو است. تا سرانجام سال 2020، این کشور 38,000 کیلومتر جهت ریلی سریع السیر در خدمت داشته که طولانی ترین در دنیا محسوب می گردد. آلمان، ژاپن، انگلیس، کانادا و آمریکا از دیگر کشورهای مطرح در زمینه توسعه قطارهای مغناطیسی هستند. هرچند چینی ها در حال آماده سازی خط فراوری قطار مغناطیسی 600 کیلومتر بر ساعتی هستند، هنوز جهتهای ریلی مربوط به این نوع قطار ساخته نشده است. با این حال بعضی از شهرهای این کشور مانند شانگهای قصد دارند به زودی به این مهم دست پیدا نمایند.

منبع: گردشبان
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1788

به "رونمایی از سریع ترین قطار دنیا در چین ، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از سریع ترین قطار دنیا در چین ، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید