سرآوا الوپیک را به گلرنگ فروخت

به گزارش مجله روگذر، مهدی نایبی بنیان گذار الوپیک در سال 1396 به هفته نامه شنبه گفته بود در خصوص دلیل عدم سرمایه گذاری در الوپیک به وسیله سرمایه گذاری داخلی :

سرآوا الوپیک را به گلرنگ فروخت

چرا با سرمایه گذاران داخلی به توافق نرسیدید؟

یک مشکل این بود که به ازای سرمایه گذاری، سهم بالایی را می خواستند. مثلا اگر ارزش خارجی ما یک بود آنها می گفتند ارزش شما یک پنجم یک است و می گفتند که شما نمی فهمید در بازار ایران چه خبر است. ولی به هر حال زیست بوم استارتاپی یک جایی باید آغاز شود و مثل آغاز زندگی در روی کره زمین است.

شاید خواسته ایده آل این باشد که همه زمینه ها مهیا باشد تا کاری را آغاز کنیم، اما این دید اشتباه است و بالاخره باید از جایی آغاز کرد. در ایران وقتی می بینند که یک استارتاپ در مسیر رشد قرار می گیرد، به آن برای سرمایه گذاری پیشنهاد می دهند.

در حالی که برای یک استارتاپ پیروز هیچ فرقی نمی نماید سرمایه گذار روی ارزش گذاری یک وارد شود یا یک ممیز یک. کانسپت مهم نیست بلکه تیم خوب مهم است، چون کانسپت ممکن است عوض شود. ارزشگذاری هایی می کردند که بیشتر شبیه جوک بود در حالی که می خواستم امتحان شان کنم و اصلا به حضورشان نیازی نداشتم.

که کامل همین مقاله رو می توانید با کلیک بر روی گاز دادن در بازار یک میلیارد دلاری مشاهده کنید .

به همین دلیل شرکت نوین اندیشان سرآوا پارس از ساختار سهامداری الوپیک پس از شش سال خارج شد. سرآوا در راستای خلق ارزش و تکمیل پورتفولیوی سرمایه گذاری خود در حوزه های گوناگون، با اعتماد به بنیانگذاران الوپیک در سال 1396 پیروز به سرمایه گذاری و تملک 8.2 درصد از سهام این پلتفرم حمل ونقل شده بود.

الوپیک از جمله سرمایه گذاری های کلیدی سرآوا محسوب می شد که به یکی از کسب وکارهای پیشرو در زمینه کاری خود تبدیل شد. فروش سهام الوپیک از خروج های پیروز سرآوا در طول بیش از یک دهه فعالیتش به شمار می آید که می توان آن را یکی از داستان های پیروزیت در زیست بوم استارتاپی ایران نامید.

گروه صنعتی گلرنگ با خرید و تملک سهام سرآوا و دیگر سهامداران الوپیک، مالک تازه 100 درصدی شرکت الوپیک است. گلرنگ با هدف توسعه و ارتقای شبکه حمل ونقل خود در فروشگاه آنلاین اکالا، از شش ماه پیش وارد مذاکره به منظور خرید سهام الوپیک شد. سرآوا امیدوار است با خروج پیروز خود و دیگر سهامداران الوپیک، فرصت های تازه ای پیش روی این شرکت با ساختار سهامداری تازه قرار بگیرد.

فرزین فردیس، مدیرعامل سرآوا در مورد خروج از الوپیک گفت: الوپیک یکی از استارتاپ های خوش نام و پر پتانسیل زمان خود بود که به علت پاره ای از مسائل در ساختار سهامداری و حکمرانی و نیز مهاجرت بنیانگذاران آن، نتوانست رشد سریع روزهای اول فعالیتش را در درازمدت ادامه دهد. امیدوارم با تزریق سرمایه های انسانی، مالی و مدیریتی به وسیله مالکان تازه، این پتانسیل های نهفته شکوفا شده و روز به روز هرچه بیشتر در خدمت ارزش آفرینی برای مشتریان قرار گیرد.

الوپیک با پشتکار و کوشش بنیانگذاران، تیم پر کوشش و سفیران سخت کوش خود توانست از یک استارتاپ کوچک تبدیل به شرکتی با حدود 80 نفر پرسنل شود که روزانه به جمع بزرگی از مشتریان خود خدمات رسانی می نماید. الوپیک به عنوان یکی از بازیگران برجسته خدمات آنلاین حمل ونقل پیک موتوری B2B و B2C به شمار می آید که توانست با سرمایه گذاری سرآوا و دیگر سرمایه گذاران، جایگاه خود را طی 6 سال گذشته به عنوان بازیگر موثر بازار تثبیت کند. قیمت به صرفه، سرعت بالا و دسترس پذیری از مزایای اصلی رقابتی الوپیک در رشد این شرکت بوده اند.

سرآوا درصدی از منابع حاصل از فروش سهام الوپیک را به منظور انجام سرمایه گذاری های تازه مصرف خواهد نمود تا در تعهد خود به زیست بوم استارتاپی کشور پیشگام باقی بماند.

طی دو سال گذشته، این دومین خروج پیروز سرآوا از پورتفولیوی سرمایه گذاری خود است. پیش تر سرآوا از ساختار سهامداری گروه علی بابا در یک توافق برد برد خارج شد و سهام خود را به بنیانگذاران آن واگذار کرد.

سرآوا ضمن آرزوی پیروزیت برای بنیانگذاران، سهامداران پیشین و شرکت گلرنگ، امیدوار است این قرارداد منجر به رشد بیش از پیش خانواده الوپیک شود.

منبع: مجله شنبه
انتشار: 28 آبان 1402 بروزرسانی: 28 آبان 1402 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 2345

به "سرآوا الوپیک را به گلرنگ فروخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرآوا الوپیک را به گلرنگ فروخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید