سرما به یک سوم مزارع زعفران گناباد خسارت وارد کرد

به گزارش مجله روگذر، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: به دلیل نوسانات دما و سرما به یک سوم مزارع زعفران گناباد خسارت وارد شد.

سرما به یک سوم مزارع زعفران گناباد خسارت وارد کرد

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

علیرضا حسین زاده در گفت وگو با خبرنگاران بیان کرد: در شهرستان گناباد 3500 هکتار مزارع زعفران وجود دارد؛ پیش بینی می شود 12 تن زعفران خشک که حاصل یک هزار تن گل است، برداشت شود.

وی ادامه داد: ارزشی که 12 تن زعفران دارد، حدود 100 تا 120 میلیارد تومان است، اگر به طور متوسط و قیمت عادلانه در نظر بگیریم هر کیلو گل زعفران حدود 30 هزار تومان هزینه دارد، با این وجود 30 میلیارد تومان هزینه کارگری به صورت نقدی تحویل کشاورزان داده می شود.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد اضافه کرد: به دلیل سرما در شهرستان گناباد بیش از 100 میلیارد ریال خسارت به مزارع زعفران وارد شده است.

وی اظهار کرد: به دلیل نوسانات دما و سرما به یک سوم مزارع زعفران گناباد خسارت وارد شد و این موضوع باعث کاهش برداشت محصول شد.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد بیان کرد: اگر چه سرما در گل دهی تاخیر ایجاد کرد و کشاورزان نگران شدند، اما خوشبختانه طی چند روز اخیر به دلیل افزایش دما برداشت به شرایط قبلی برگشت.

وی در سرانجام گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی و امکان اینکه در فصول مختلف ممکن است سرما، گرما، تگرگ و... را داشته باشیم و آسیب بسیاری به محصول وارد شود، توصیه می شود کشاورزان نسبت به بیمه نمودن مزارع زعفران اقدام نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 697

به "سرما به یک سوم مزارع زعفران گناباد خسارت وارد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرما به یک سوم مزارع زعفران گناباد خسارت وارد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید