چرا به جنوب شرق آسیا سفر کنیم؟

به گزارش مجله روگذر، جنوب شرقی آسیا از جمله جذابترین سفرها برای همه مردم دنیاست، اما اینکه چرا این همه محبوب شده است و هر ساله تعداد بیشتری نیز مسافر به این منطقه سفر میکنند به دلیل ویژگی هایی است که در ادامه راجع به آن بیشتر برایتان خواهیم گفت تا اگر تابحال تصمیمی برای یک مسافرت به این کشورها نداشته اید، آن را در برنامه های اتی خود جای دهید.

چرا به جنوب شرق آسیا سفر کنیم؟

اولین ایده بسیاری از فارغ التحصیلان جوان که به تازگی تحصیلات خود را به اتمام رسانده اند، جستجو برای یافتن کار و یا رفتن به کشورهای اروپایی است. پاریس، لندن، رم و بارسلون از جمله گزینه هایی که بررسی می شوند و به نظر می رسد که کشورهای اروپایی به طور کلی برای سفر امن هستند. امّا، واقعیت این است که سفر به کشورهای جنوب شرق آسیا نه تنها امن است، بلکه ماجراجویی های عجیب و غریب و باورنکردنی نیز در آنجا وجود دارد. از سویی دیگر، سفر به این کشورها نسبت به اروپا کم هزینه تر است. اگر آماده یک ماجراجویی واقعی هستید، در اینجا 7 دلیل برای بستن چمدان و سفر به جنوب شرق آسیا آورده شده است.

هزینه های اندک جنوب شرق آسیا

معمولاً هزینه سفر یک عامل مهم برای بسیاری از مسافران به شمار می رود و باورکردنی نیست که چقدر پول مورد نیاز به کشورهای جنوب شرق آسیا اندک است. حتی هزینه ها به اندازه ای کم است که شاید افراد دیگر تمایل نداشته باشند که این منطقه را ترک کنند. به عنوان مثال، یک وعده غذایی معمولی در تور تایلند که شامل پد تایلندی و یک آبمیوه می باشد 1.50 دلار است. به طور کلی در یک شبانه روز در این کشور بین 3 تا 15 دلار لازم است که با توجه به هزینه هایی که افراد در این کشور صرف می کنند، این میزان متفاوت می‌شود. مهم اینکه، در بسیاری از کشورهای آسیای جنوب شرقی حدود 6 الی 10 دلار برای یک روز کافی است، وقتی که این هزینه با 75 دلاری که برای هر روز اقامت و تفریح در کشورهای اروپایی مورد نیاز است مقایسه شود، اهمیت موضوع درک می‌گردد. از سویی دیگر، باید توجه داشت که کشورهای آسیای جنوب شرقی بسیار زیبا هستند.

آب و هوای جنوب شرق آسیا

اهمیتی ندارد که در چه زمانی از سال قصد دارید که به کشورهای جنوب شرق آسیا سفر کنید، بلکه در تمامی فصول لازم است که وسایل شنا را به همراه داشته باشید. مهم اینکه، این منطقه سه شرایط آب و هوایی اصلی اعم از مرطوب، خشک و گرم را در بر می گیرد. بنابراین تا زمانی که باران های استوایی در طول فصل بارانی در کشورهای جنوب شرق آسیا آغاز نشده است، درباره سفر به این کشورها نگرانی نداشته باشید. امّا، اگر در فصل گرم به این کشورها سفر می کنید، مواظب باشید که به اندازه کافی آب به بدنتان برسد. موضوع دیگر اینکه، لازم است وقتی که به این کشورها سفر می کنید حسابی حالتان خوب باشد و به سمت سواحل این کشورها سفر کنید.

مردم گرم و صمیمی جنوب شرق آسیا

به طور کلی مردم کشورهای جنوب شرقی آسیا به عنوان یکی از خودمانی ترین مردمان در جهان شناخته شده اند، تا جائیکه تور تایلند به عنوان سرزمین لبخند در جهان شهره است و البته شاید دلیل این خصلت های مردم منطقه مورد بحث، آب و هوای گرم آنجاست. معمولاً مردم محلی کشورهای منطقه آسیای جنوب شرقی با لبخند گرم و مهمان نوازی از مسافران استقبال می کنند. نکته مهم اینکه، اگر برخی از زبان های محلی را بلد باشید، می توانید با مردم این منطقه ارتباطات خوبی برقرار کنید و دوست شوید و این موضوع در داشتن سفری خوب برای شما موثر است. طبیعی است که مردم کشورهای منطقه مورد بحث دوست دارند که با شما به زبان محلی خودشان صحبت کنند و احتمالاً به این دلیل که زبان آنها را می دانید، مزایایی نیز برایتان در نظر خواهند گرفت و چه بسا که تبدیل به دوستان مداوم تان شوند.

منظره های زیبای جنوب شرق آسیا

درآسیای جنوب شرقی زیبا ترین سواحل و جنگل های جهان وجود دارد، به طوری که اگر فردی مناظر زیبای این منطقه را ببیند دیگر چشم اندازهای دیگر به نظرش زیبا نخواهد بود. لائوس تنها کشور در آسیای جنوب شرقی می باشد که در خشکی محصور است و ساحل ندارد، اما، مالزی و اندونزی از سواحل زیبایی برخوردارند و جنگل های شمال تایلند نیز از دیگر زیبایی های طبیعی در این منطقه هستند. سعی کنید از زیبایی های کشورهای این منطقه نهایت استفاده را بکنید، مثلاً، پوشش فشرده جنگل های این کشورها و یا حتی پریدن از ارتفاع با طناب تجربه هایی فراموش نشدنی خواهد بود.

فرهنگ جنوب شرق آسیا

منطقه آسودگی خود را بشکنید و با کشف کشوری با فرهنگی عجیب و غریب تجربه ای نو کسب کنید. همچنین اگر اهل طبیعت باشید و به جنگل ها و کوه ها سر بزنید فیل های زیادی را خواهید دید که در کنار مردم محلی زندگی می کنند. تعداد زیادی موتورسیکلت که با سرعت فوق العاده خطرناک حرکت می کنند، بازارهای مواد غذایی که انواع خوراکی های مختلف را عرضه می‌دهند و آبشارهای زیبا از جمله زیبایی های این منطقه به شمار می رود. این شرایط زیبایی های طبیعی زیادی را در منطقه به وجود آورده است که تجربه هایی فراموش نشدنی برای مسافران به ارمغان می آورد.

غذاهای خوشمزه جنوب شرق آسیا

نیازی به گفتن نیست که غذا های منطقه جنوب شرق آسیا بسیار خوش طعم، تازه، تند و خوشمزه و البته بسیار ارزان قیمت هستند. می توانید مانند یک پادشاه در کشورهای این منطقه غذا بخورید و طیف گسترده ای از غذاها از جمله سوپ رشته فو (PHO) در ویتنام و خائو سوی (khao soi) تند را در تایلند امتحان کنید. این غذاها در دکه های خیابانی در دسترس هستند و حتی می توانید فقط به تماشای مردم محلی که در حال خوردن این غذاها هستند بپردازید.

منطقه آسیای جنوب شرقی برای تمامی سلیقه ها چیزی دارد

تمامی افراد اعم از آنان که به تفریح گاه های فرهنگی علاقه دارند، از جنگل و مناظر آن لذت می برند و به تخم گذارها در سواحل علاقه دارند چیزی را در این مناطق برای لذت بردن پیدا می کنند. البته در مسیر سفر به کشورهای منطقه مورد بحث نیز چیزهای زیادی وجود دارد که توریست ها می توانند از آنها بهره ببرند. ساختمان های مذهبی بالای تپه، اردوگاه های فیل و صخره های مرجانی نیز از زیبایی های طبیعی منطقه آسیای جنوب شرقی است. انتخاب باشماست! آسیای جنوب شرقی در انتظارتان است، چمدان هایتان را ببندید و به این منطقه سفر کنید. مطمئناً پشیمان نخواهید شد.

انتشار: 26 اردیبهشت 1397 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 2

به "چرا به جنوب شرق آسیا سفر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا به جنوب شرق آسیا سفر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید