سهمیه بنزین کارت های مفقودی چه می شود؟

به گزارش مجله روگذر، به گزارش خبرنگاران، کرامت ویس کرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در برنامه رادیویی گفت: کارت سوخت به نام خودرو صادر می شود، زمانی که خودرو فعال است، کارت سوخت دارد و طبیعتا به آن خودرو سهمیه سوخت هم تعلق می گیرد. اگر به هر دلیلی کارت المثنی برای خودرو صادر شود هر آنچه سهمیه ای که در کارت قبلی باقی مانده باشد به کارت جدید هم منتقل می شود.

سهمیه بنزین کارت های مفقودی چه می شود؟

وی اضافه نمود: همچنین ممکن است کسی بخواهد علی رغم اینکه لزومی به تعویض کارت هوشمند خودرو پس از نقل و انتقال از مالکی به مالک دیگر نیست، اقدام به تعویض کارت هوشمند به نام مالک جدید کند. باز هم تفاوتی در میزان سهمیه سوخت در کارت جدید وجود نخواهد داشت.

این مسئول در وزارت نفت اظهار کرد: کارت سوخت به نام خودرو صادر شده است و هر آنچه سهمیه در کارت خودرو وجود دارد پس از نقل و انتقال مالکیت هم در کارت باقی می ماند و نیازی به تعویض کارت پس از نقل و انتقال مالکیت نیست. با این وجود حتی اگر اقدام به تعویض هم انجام شود در میزان سهمیه تفاوتی ایجاد نخواهد شد.

وی در مورد خبر اعلام شده از سوی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی مبنی بر اینکه افرادی که به تازگی درخواست کارت سوخت جدید می کنند نمی توانند از سهمیه سوخت ماه های قبل خود استفاده کنند، گفت: ایشان در مورد کارت های جدید اظهار نظر کرده اند و بحث به خودرو های نوشماره یا صفر کیلومتر تعلق داشته است. طبیعتا برای خودروی صفر کیلومتر سهمیه ای وجود ندارد.

کرمی گفت: سهمیه خودرو های نو 360 لیتر بود. یعنی تا سرانجام تیرماه 99 شش ماه ذخیره شد، اما به دلیل شیوع کرونا حدود 540 لیتر سهمیه در کارت این خودرو ها باقی می ماند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: در بحث تاکسی های اینترنتی مصوب شده بود که بر مبنای عملکردشان به آنان سهمیه تعلق بگیرد. اعتبار سوخت این خودرو ها پس از ارسال عملکرد از سوی وزارت کشور به این شرکت؛ برمبنای زیرساخت های ایجاد شده بلافاصله به کارت سوخت انتقال داده می شود.

او اظهار کرد: ما متولی انجام این کار هستیم و عملکرد باید از سوی وزارت کشور به ما ابلاغ شود. این شرکت به تمام خودرو هایی که عملکردشان از سوی وزارت کشور ارسال شده سوخت مازاد تخصیص داده است و نهایتا این سوخت های ترمیمی بر مبنای کارکرد به کارت سوخت تاکسی های اینترنتی ارسال می شود.

کرمی در مورد افزایش سهمیه سوخت وانت ها گفت: وانت ها هم بر مبنای کارکردی که سازمان متولی به ما ابلاغ می کند سوخت اضافه دریافت می کنند و ما پس از دریافت عملکرد بلافاصله سوخت را به کارتشان منتقل می کنیم.

او بیان نمود: ارسال کارت های سوخت المثنی به متقاضیان طبق برنامه انجام می گیرد، اما اگر تاخیری در ارسال کارت به متقاضیان صورت گیرد این افراد می توانند با شماره 09627 تماس گرفته و در جریان مراحل ارسالی کارت سوخت خودروی خود قرار بگیرند.

منبع: خبرنگاران

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1102

به "سهمیه بنزین کارت های مفقودی چه می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهمیه بنزین کارت های مفقودی چه می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید