پیروزی استقلال در روز شورش وریا

به گزارش مجله روگذر، نساجی توپ را به حریف می داد و فضا را می بست. گل زدن به این تیم ها سخت است و تیم حمله ور را خسته و عصبی می کند. سبکی که تیم ملی ایران با رهبری کارلوس کی روش به خوبی آن را بازی می کرد.

پیروزی استقلال در روز شورش وریا

خبرنگاران؛ احسان محمدی- شوت دقیق فرشید اسماعیلی در دقیقه 85 بالاخره اتوبوسی که مجید جلالی جلوی دروازه نساجی پارک کرده بود را چپ کرد. استقلال 1-0 پیروز شد و به تنهایی در صدر ایستاد اما محمود فکری باز هم به خاطر سبک بازی تیمش زیر فشار قرار گرفت. اتوبوس اصطلاحی است که برای این تیم ها به کار می برند اما لزوماً گویای تمام واقعیت نیست.

استقلال در حالی مقابل تیم قعرنشین نساجی قرار گرفته بود که آبی ها برای علی انصاریان سنگ تمام گذاشتند. بازی مطابق انتظار پیش رفت، کسی از نساجی انتظار حمله نداشت اما استقلال هم قادر به خلق موقعیت نبود. در دقایق پایانی نیمه اول شاگردان جلالی حتی موقعیت گلزنی هم داشتند که ناکام ماندند.

نیمه دوم همان حکایت نیمه اول تکرار شد. استقلال تا پشت محوطه جریمه به راحتی توپ را جلو می آورد اما اینجا به دیوار گوشتی برخورد می کرد. در واقع نساجی توپ را به حریف می داد و فضا را می بست. گل زدن به این تیم ها سخت است و تیم حمله ور را خسته و عصبی می کند. سبکی که تیم ملی ایران با رهبری کارلوس کی روش به خوبی آن را بازی می کرد.

هرچه به دقایق پایانی بازی نزدیک می شدیم فشار و استرس روی بازی آبی ها سایه می انداخت، موقعیت های گلزنی هدر می رفت و بازیکنان اخطار می گرفتند. نساجی هم نای حمله کردن نداشت، حتی گاهی که در ضد حملات صاحب موقعیت می شدند قادر نبودند به محوطه جریمه برسند. در دقیقه 74 وریا غفوری بعد از یک خطا در میانه میدان و دریافت کارت زد، با فریاد از کادر فنی خواست او را تعویض کنند، بعد به توپ و تابلوی تبلیغاتی لگد زد و یک راست به رختکن رفت. رفتاری عجیب از کاپیتان تیم که برخی آن را به اختلاف با محمود فکری و تصمیمات فنی او ترجمه کرده اند.

در دقایق پایانی این بازی فرشید اسماعیلی با یک ضربه دقیق گل زد تا عملاً نساجی از هم بپاشد و حتی پنالتی بدهد اما مهدی قایدی به سبک فرشید در دیدار دو فصل قبل مقابل پرسپولیس چیپ زد و توپش به تیر خورد تا بازی با همان تک گل خاتمه یابد. یک پیروزی سه امتیازی که شاید به دل خیلی از استقلالی ها نچسبید اما برای صدرنشینی کفایت می کرد. در کنار نقدها بازی بابک مرادی چشم نواز و دوست داشتنی است. اگر زرق و برق تیم بزرگ جادویش نکند، یک مهدی قائدی دیگر در راه است.

دیگر مدعی این فصل سپاهان با نتیجه 3-1 ذوب آهن را شکست داد، یک بازی زیبا با گل های تماشایی که نشان داد محرم نویدکیا قهرمانی می خواهد و البته کماکان شتر بدشانسی جلوی در باشگاه ذوب آهن و خانه رحمان رضایی خوابیده است. ذوب آهن در 14 بازی تنها یک برد کسب کرده است و البته باز هم به شدت به داوری معترض بودند. سپاهان با 23 گل زده خط حمله آتشینی دارد.

دیدار نفت آبادان و فولاد 1-1 شد تا باز شاگردان جواد نکونام از صدر دور شوند. تساوی 1-1 آلومینیوم اراک و سایپا با دو سوپرگل آن ها را در میانه جدول نگه داشت و دیدار ماشین سازی و پیکان هم 2-2 خاتمه یافت تا تبریزی ها با 5 امتیاز در قعر لنگر بیندازند. گل گهر سیرجان هم با نتیجه بدون گل مقابل نفت مسجدسلیمان متوقف شود. تیمی که چند هفته به صدر رفت حالا در رتبه هفتم ایستاده است.

بازی های هفته بعد بسیار معین کننده هستند، استقلال به اصفهان می رود تا مقابل سپاهات برای صدرنشینی بجنگد، پرسپولیس در تهران میزبان مس رفسنجان است و ماشین سازی تبریز در خانه منتظر صنعت نفت آبادان می ماند. تیمی که فراتر از انتظارها نتیجه گرفته و در رتبه سوم ایستاده است. تا آن روز استقلال و پرسپولیس فرصت دارند خود را ترمیم کنند تا دل هواداران را به دست بیاورند اگر کرونا و حاشیه ها اجازه بدهد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 14 اسفند 1399 بروزرسانی: 14 اسفند 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1519

به "پیروزی استقلال در روز شورش وریا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیروزی استقلال در روز شورش وریا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید