تور ارزان مالزی: مالزی در پی خرید ناوگان جنگنده های اف، 18 هورنت ارتش کویت

به گزارش مجله روگذر، مالزی ابراز امیدوار نموده که جنگنده های چند منظوره اف-18هورنت نیروی هوایی کویت رابرای ارتقا خود خریداری کند.

تور ارزان مالزی: مالزی در پی خرید ناوگان جنگنده های اف، 18 هورنت ارتش کویت

با تور ارزان مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مالزی ابراز امیدواری نموده که ناوگان جنگنده های چند منظوره اف-18هورنت کویت را خریداری کند، اگرچه مذاکرات بین دو کشور بر سر فروش هنوز شروع نشده است.

به نوشته وبگاه دیفنس نیوز اکمال هشام عبدالعزیز معاون وزیر دفاع کویت در یک جلسه پرسش و پاسخ در مجلس مالزی گفت که این کشور در پی خرید ناوگان نیروی هوایی کویت متشکل از 33 فروند جنگنده اف-18 هورنت است.

وی گفت: هورنت های کویتی همچنان در شرایط خوبی با ساعات پرواز نسبتاً کم هستند و افزودن آن ها به موجودی نیروی هوایی مالزی قطعا سطح آمادگی و توانایی این یگان را در حفاظت از قلمروی هوایی کشور افزایش می دهد.

مالزی در حال حاضر ناوگانی متشکل از 8 فروند جنگنده دو سرنشینه اف-18 را در نقش دفاع هوایی و تهاجمی، در کنار 18 فروند جنگنده سوخو-30 ساخت روسیه دارد.

این در حالی است که شرکت ایتالیایی لئوناردو اخیرا گفت که دو فروند از 28 فروند جنگنده یوروفایتر سفارش کویت به این کشور واقع در حاشیه خلیج فارس تحویل داده شده است.

شرکت لئوناردو گفت، خلبانان کویتی در اسکادران چهارم نیروی هوایی ایتالیا در پایگاه هوایی گروستو در مرکز ایتالیا آموزش دیدند. ایتالیا جنگنده های سفارش کویت رادارهای نو اسکن الکترونیکی تجهیز نموده است.

آلساندرو پروفومو مدیرعامل شرکت لئوناردو، گفت: تایفون های یوروفایتر که ما برای نیروی هوایی کویت ساخته و فراوری نموده ایم، پیشرفته ترین جنگنده در تاریخ ساخت این جنگنده اروپایی هستند.

بر اساس آخرین آمارها کویت به 107 فروند جنگنده مجهز است، اما ضعف خلبانان این کشور و عدم مهارت لازم در انجام ماموریت های هوایی توان انجام عملیات نیروی هوایی این کشور کوچک در حاشیه خلیج فارس را کاهش داده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 دی 1400 بروزرسانی: 5 دی 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1950

به "تور ارزان مالزی: مالزی در پی خرید ناوگان جنگنده های اف، 18 هورنت ارتش کویت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان مالزی: مالزی در پی خرید ناوگان جنگنده های اف، 18 هورنت ارتش کویت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید