مجتبی عابدینی ستاره شمشیربازی ایران در سال 98

به گزارش مجله روگذر، شمشیربازی ایران در سال 98 به لطف تیم سابر خود توانست دستاوردهای خوبی داشته باشد که مهمترین آنها کسب مدال جهانی و سهمیه تیمی المپیک بود.

مجتبی عابدینی ستاره شمشیربازی ایران در سال 98

به گزارش خبرنگاران، شمشیربازی در سالهای اخیر به لطف تیم سابر خود توانست نام خود را بر سرزبان ها بیاندازد و حتی در دنیا هم جزو مدعیان قرار بگیرد. سابر برخلاف اپه و فلوره در سال 98 هم دستاوردهای بزرگی داشت که مهمترین آن کسب مدال دنیای و سهمیه تیمی المپیک بود. اما در این میان مجتبی عابدینی سال بسیار خوبی را پشت سر گذاشت. عابدینی که سال گذشته تصمیم به خداحافظی داشت با عملکرد خود در سال 98 ثابت کرد هنوز زود است که بخواهد با دنیای قهرمانی خداحافظی کند.

در ادامه مهمترین اتفاقات شمشیربازی را در سال 98 مرور می کنیم:

خرداد 98، مدال آوری در قهرمانی آسیا به لطف سابریست ها

تیم ملی شمشیربازی ایران با 17 ورزشکار مرد و زن در سه اسلحه سابر، اپه و فلوره قهرمانی آسیا به رقابت پرداخت. این رقابتها در ژاپن برگزار گردید و حاصل حضور ایران کسب یک مدال برنز انفرادی و یک نقره تیمی به لطف تیم سابر بود. مجتبی عابدینی در بخش انفرادی برنز آسیا را گرفت و تیم سابر ایران با ترکیب مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، محمد رهبری و محمد فتوحی در فینال به کره جنوبی باخت و مدال نقره را کسب کرد.

تیر 98، تاریخ سازی عابدینی در قهرمانی دنیا

فدراسیون شمشیربازی با توجه به عملکرد شمشیر بازان در قهرمانی آسیا تصمیم گرفت برای قهرمانی دنیا مجارستان تنها تیم های سابر مردان ، اپه و سابر زنان را اعزام کند. حاصل این اعزام مدال برنز مجتبی عابدینی بود و توانست برای نخستین مرتبه مدال دنیای را برای ایران به ارمغان آورد. تیم سابر هم در دنیا ششم شد. عابدینی پس از این مدال توانست در رده دهم رنکینگ دنیای قرار بگیرد تا دستاوردهایش تکمیل گردد.

مرداد 98، برکناری عابدینی از شغلش در آموزشگاه ملی المپیک

عابدینی در شرایطی که روزهای خوب خود را پشت سر می گذاشت با اتفاق غیر منتظره روبرو شد و در حالیکه دو سال و نیم بود که در آموزشگاه ملی المپیک استخدام شده بود، از کار برکنار شد. علت این اتفاق ایراد سازمان بازرسی عنوان شد. پس از این اتفاق فضل الله باقرزاده رییس فدراسیون شمشیربازی عابدینی را به استخدام فدراسیون درآورد.

اسفند 98، کسب سهمیه تاریخی المپیک

فدراسیون دنیای شمشیربازی هفت مسابقه را برای کسب سهمیه المپیک در نظر گرفته بود که تیم سابر ایران پس از پشت سر گذاشتن پنج مسابقه و در جام دنیای لهستان با کسب عنوان پنجمی توانست سهمیه تیمی المپیک را قطعی کند و برای نخستین مرتبه در تاریخ شمشیر بازی، ایران یک سهمیه تیمی و چهار سهمیه انفرادی المپیک را کسب کرد.

اسفند 98، ماندگاری اجباری در اروپا بخاطر کرونا

تیم سابر ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا و لغو پروازها در ایران ریسک نکرد و پس از جام دنیای لهستان در این کشور ماند و اردویی را آنجا برگزار کرد. سپس از لهستان راهی دنیای بعدی شد. البته پیمان فخری سرمربی تیم ملی و مجتبی عابدینی کاپیتان تیم ملی به ایران برگشتند و بعد هم نتوانستند خود را به جام دنیای بعدی برسانند.

این جام دنیای هم داستان جالبی داشت و به دلیل شیوع ویروس کرونا چهار مرتبه میزبان از ایتالیا به کروواسی، آلمان و نهایتا لوکزامبورگ تغییر کرد. در این جام دنیای علی پاکدامن، محمد فتوحی و محمد رهبری حضور داشتند و ایران در بخش تیمی هشتم شد و در رنکینگ دنیای هم از رده پنجم به هفتم دنیا سقوط کرد.

شمشیربازی سال 98 در یک نگاه:

مهمترین اتفاق: کسب سهمیه تیمی المپیک توکیو

تاریخ سازی: کسب اولین مدال دنیای توسط مجتبی عابدینی

بهترین ورزشکار: مجتبی عابدینی با کسب برنز آسیا و دنیا و نقره تیمی آسیا

مهمترین رویدادهای پیش: بازی های المپیک 2020

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 950

به "مجتبی عابدینی ستاره شمشیربازی ایران در سال 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجتبی عابدینی ستاره شمشیربازی ایران در سال 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید