موس صورت معجزه آرایش

به گزارش مجله روگذر، موس صورت از محصولات پایه یا زیرساز آرایشی است که بافت منحصربه فردی دارد. موس صورت شبیه کرم پودر است؛ اما ازنظر ساختاری با آن فرق دارد و سبک است.

موس صورت معجزه آرایش

بعضی افراد با موس صورت و روش استفاده از آن آشنا نیستند و می خواهند بدانند موس صورت یا موس آرایشی چیست. موس صورت نوعی کرم است که به جای کرم پودر به شکل پایه و زیرساز آرایشی استفاده می گردد. موس آرایشی درعین حال که پوست را یکدست نشان می دهد، برخلاف کرم پودر جلوی تنفس پوست را نمی گیرد. موس های آرایشی مناسب افرادی است که پوست بسیار خشک یا بالغ تری (پیرتری) دارند. در این مطلب از خبرنگاران به موضوع استفاده از موس صورت در آرایش می پردازیم.

استفاده از موس صورت در آرایش

بخش اول

شست وشوی صورت

ابتدا پاک کننده ای مناسب پوستتان تهیه کنید و آن را با نوک انگشتان ، دایره وار روی پوست، از پایین به بالا، بمالید. سپس پوستتان را با پارچه ای نرم یا حوله ای کاغذی خشک کنید.

استفاده از تونر صورت

تونر یاری می نماید چربی اضافی روی صورت کم گردد و موس صورت آسان تر روی پوست به شکلی یکنواخت بنشیند. تکه ای پنبه گلوله شده را به تونر آغشته کنید و آن را با ملایمت روی سطح پوست صورت بمالید.

  • روی پیشانی، بینی و چانه تان که به ناحیه تی (T) معروف است، تونر بیشتری بمالید. درواقع این بخش های صورت مستعد چرب شدن هستند.
  • همواره به یاد داشته باشید که پیش از استفاده از موس صورت یا مواد آرایشی، تونر به صورتتان بمالید. این کار درواقع قانون سبک به سنگینِ استفاده از لوازم آرایشی است؛ یعنی ابتدا باید از محصولات سبک تر و به تدریج از نوع کمی سنگین تر بهره ببرید.

استفاده از کرم مرطوب کننده

درست بعد از استفاده از تونر، کمی مرطوب کننده پوست به صورت و گردن بمالید تا لایه ای نازک از این نوع کرم روی پوست قرار گیرد. سپس 5 دقیقه صبر کنید تا مرطوب کننده کاملا جذب پوست گردد.

  • بیش از حد احتیاج از کرم مرطوب کننده استفاده نکنید تا منافذ پوست بسته نشوند.

استفاده از نوعی بتونه آرایشی

اگر می خواهید آرایش صورتتان مدتی طولانی به ویژه یک روز کامل باقی بماند، باید نوعی بتونه آرایشی به کار ببرید. این محصول نه تنها یاری می نماید آرایشتان دوام بیشتری داشته باشد، بلکه باعث می گردد خطوط و منافذ پوستتان کمتر دیده گردد. هنگام استفاده از بتونه آرایشی ابتدا آن را به وسط صورت بمالید. سپس بتونه را با نوک انگشتان به اطراف صورت پخش کنید.

  • بتونه های آرایشیِ بر پایه آب برای افرادی که مستعد جوش اند یا پوست چربی دارند، مناسب هستند.

بخش دوم

استفاده از موس صورت

انگشت اشاره تان را درون ظرف موس صورت فروکنید و لایه ای نازک از موس بردارید. سپس آن را با ملایمت و با ضربات آهسته به صورت بمالید. هنگام استفاده از موس صورت، به پیشانی، بینی، گونه ها و چانه بیشتر توجه کنید؛ زیرا این نواحی از صورت به سرعت چرب می شوند.

  • از موس صورت بیش از حد احتیاج استفاده نکنید.

روش قراردادن موس روی صورت

هنگام استفاده از موس، ابتدا از وسط صورت آغاز کنید و سپس کرم را به اطراف بمالید. این کار را با ضربات آهسته، کوتاه و روبه پایین انجام دهید. به آن بخش از نواحی صورت که احتمالا لک دارد، بیشتر توجه کنید. موس صورت بسیار سبک است و موقع استفاده از آن، راه تنفس پوست بسته نمی گردد.

  • استفاده از برس یاری می نماید که سریع تر از نوک انگشتان، موس را روی صورت پخش کنید؛ اما گرمی انگشتان دست در بهتر نشستن موس روی صورت مؤثرتر است.
  • موس صورت پوشش سبک تا متوسطی برای صورت فراهم می نماید. البته ممکن است نتواند تمام جوش های صورت را بپوشاند؛ اما مسلما ظاهر یکدستی به پوست می دهد.
  • برس را درون ظرف موس فرونکنید؛ زیرا موس بافت ضخیم تری دارد و برخلاف کرم های مایع به برس نمی چسبد و شما را به دردسر می اندازد.

استفاده از کانسیلر

کانسیلر نوعی کرم پودر با غلظت بسیار زیاد است که می تواند لکه های صورت را به خوبی بپوشاند و در رنگ های مختلف در بازار فروخته می گردد.

با استفاده از برسی کوچک، کانسیلر موردنظرتان را بردارید و هر نوع جوش یا لک روی صورتتان را بپوشانید. سپس با برس بزرگ تر مخصوص، کرم پودر را به آرامی روی صورت بمالید. این کار باعث می گردد موس صورت و مواد آرایشی تان کل روز به خوبی روی صورت باقی بمانند.

پیشنهاد مطالعه: بعلاوه می توانید مطلب با یک نارنگی از شر شوره سر خلاص شوید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 23 مهر 1401 بروزرسانی: 23 مهر 1401 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 2199

به "موس صورت معجزه آرایش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موس صورت معجزه آرایش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید