آیا نمک اپسوم با نمک دریا فرق دارد؟

به گزارش مجله روگذر، وقتی صحبت از نمک های آرامش بخش و تسکین دهنده می شود ، دو نوع رایج نمک در بازار وجود دارد ؛ نمک اپسوم و نمک دریا. هر دو نمک درمانگرهای طبیعی هستند تا دردها و بیماری ها را تسکین دهند. همچنین هنگامی که با روغن های ضروری مخلوط می شوند به یک مکمل مفید برای روتین های زیبایی تبدیل می گردند. آنها ممکن است یکسان به نظر برسند ؛ اما تفاوت های خاصی بین آنها وجود دارد که در ادامه به آنها می پردازیم.

آیا نمک اپسوم با نمک دریا فرق دارد؟

نمک اپسوم چیست؟

نمک اپسوم به عنوان یک درمان طبیعی برای بیماری ها و دردها شناخته می گردد. اگر می پرسید نمک اپسوم چه فایده ای دارد؟، پاسخ این است: مردم از این نمک برای تسکین بیماری هایی مانند استرس و دردهای عضلانی استفاده می کنند.

نمک اپسوم که به عنوان سولفات منیزیم نیز شناخته می گردد ، یک ترکیب شیمیایی است که از منیزیم ، گوگرد و اکسیژن تشکیل شده است. ممکن است تعجب کنید که چرا آن را Epsom می نامند. چون نام خود را از جایی که برای اولین بار کشف شد گرفته است ؛ شهر اپسوم در ساری انگلستان.

تفاوت نمک دریا و نمک اپسوم

بسکمک از مردم از نمک دریا و نمک اپسوم برای درمان استفاده می کنند ؛ اما هرگز تفاوت های آنها را مورد بررسی قرار نمی دهند. برای خرید نمک حمام از سایت ما بازدید نمایید.

1. تفاوت شیمیایی

بزرگترین تفاوت بین نمک اپسوم و نمک دریا این است که نمک اپسوم در واقع نمک نیست. در واقع ، یک ماده معدنی است که در سطوح بالایی در آب یافت می گردد که حاوی منیزیم و سولفات است. شکل این ماده معدنی مانند نمک دریا متبلور می گردد.

بر خلاف نمک های دریا ، نمک اپسوم از منیزیم، گوگرد و اکسیژن تشکیل شده است. بنابراین ، عامل ترکیب شیمیایی چیزی است که تفاوت قابل توجهی بین این دو نمک را ایجاد می نماید. در حالی که ماده فعال نمک ها کلرید سدیم است ، نمک اپسوم حاوی این مواد معدنی نیست. در واقع به دلیل ساختار کریستالی نمک مانند و سایر خواص موجود در نمک ها به آن نمک می گویند.

2. تفاوت ساختاری

نمک دریا که از تبخیر آب دریا به دست می آید ، بیشتر از کلرید سدیم تشکیل شده است. با این حال ، بسته به منبع ، ممکن است حاوی مواد معدنی کمیاب مختلفی مانند روی ، آهن و پتاسیم باشد. مقادیر کمی از فلزات سنگین مانند سرب نیز ممکن است به دلیل آلودگی اقیانوس ها وجود داشته باشد.

از نظر ساختاری ، نمک دریا جذب بیشتری دارد و ترکیب آن با روغن های ضروری را راحت می نماید. با این حال ، ماهیت رطوبت شناسی نمک دریا ، نگهداری آن را در مکان های خنک و خشک ضروری می نماید. بنابراین اگرچه می توانید از نمک دریا در حمام استفاده کنید ، اما نگهداری آن در محیط های مرطوب مانند حمام مناسب نیست.

از طرف دیگر ، نمک اپسوم انعطاف پذیر است. به این معنی که می توانید آنها را در کابینت حمام خود ذخیره کنید.

3. استفاده مورد نظر

اگرچه کاربردهای مشابهی دارند ، اما اهداف آنها فرق دارد. نمک دریا در سم زدایی و لوازم آرایشی استفاده می گردد. از آن برای درمان مسائل پوستی می توان استفاده کرد.

برخلاف نمک اپسوم، نمک دریا را می توان برای طعم دادن و نگهداری غذاها و به عنوان جایگزینی برای نمک کوشر استفاده نمود.

نمک دریا را می توان برای لایه برداری و درمان بیماری های پوستی مانند سلولیت ، برآمدگی های کوچک و پوست خشک استفاده کرد. بافت دانه دار و درشت این نمک به بهبود لک ها و تحریک جریان خون کمک می نماید.

حمام نمک دریا و نمک اپسوم از چندین جهت متفاوت هستند ؛ اما هر دو برای یک حمام آرامش بخش مناسب هستند. نمک دریا ، عطرها و روغن های ضروری را به حمام خود اضافه کنید تا اثری آرام بخش داشته باشید. شرکت شیمی کانه بهترین تولید کننده پربورات سدیم و اسید بوریک و… در ایران است.

  • از مخلوط نمک دریا و اسانس برای بخارپز کردن صورت خود با افزودن آن به آب داغ استفاده کنید. این کار به باز کردن منافذ مسدود شده و تعادل تولید روغن کمک می نماید.
  • برای از بین بردن باکتری ها نیز می توانید از نمک دریا به دلیل اثرات قلیایی آن استفاده کنید.
  • برای تسکین درد نیز می توان از نمک دریا استفاده کرد و برای مسائل سلامتی مانند آرتریت روماتوئید و اگزما مناسب است.
  • نمک اپسوم مانند جلبک دریایی ضد التهاب است.
  • از نمک اپسوم می توان برای درمان علائم سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده کرد. علاوه بر این ، برای تسکین درد عضلات و خارش پوست مناسب است.
  • جدا از کاربردهای تسکین درد ، نمک اپسوم را می توان با اهداف زیبایی استفاده کرد. منافذ پوست را تمیز می نماید.
منبع: اتاق
انتشار: 20 اسفند 1401 بروزرسانی: 20 اسفند 1401 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 2266

به "آیا نمک اپسوم با نمک دریا فرق دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا نمک اپسوم با نمک دریا فرق دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید