نمره قبولی در مدیریت زیست محیطی

به گزارش مجله روگذر، فاطمه عسگرنیا-خبرگار:مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در حاشیه ارزیابی دستاوردهای محیط زیستی شهرداری منطقه 11 گفت: رویکرد زیست محیطی مدیریت شهری منطقه 11 پیروز بوده، اما افزایش پیاده راه ها در منطقه باید مورد توجه مسئولان شهری قرار بگیرد.

نمره قبولی در مدیریت زیست محیطی

شینا انصاری با بیان اینکه توجه به محیط زیست در سیاست های کلان کشور یک احتیاج و ضرورت مهم است گفت: خوشبختانه مصرف بهینه انرژی در بخش های مختلف شهرداری منطقه مدیریت شده و عملکرد این منطقه در حوزه انرژی های تجدیدپذیر مطلوب بوده است هرچند مسئولان باید با تمرکز بر نگهداشت سیستم های راه اندازی شده در بخش انرژی های تجدیدپذیر در راستای افزایش عمر مفید این امکانات قدم بردارند. او همچنین با تأکید بر لزوم توجه به اطلس کاهش آلاینده ها و ایستگاه های پایش در منطقه 11 گفت: امید است با استقرار سیستم مدیریت زیست محیطی و ارتقای ممیزی داخلی آن در منطقه شاهد آن باشیم که این سیستم به ممیزی خارجی هم دست یابد. مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در ادامه با اشاره به پیوستن تهران به کمپین روز جهانی بدون خودرو گفت: 25 تا 31 شهریور در هفته حمل ونقل پاک توسعه مترو، اتوبوس های تندرو و دوچرخه سواری مورد توجه قرار می گیرند و در این نگاه باید زیرساخت های حمل ونقل پاک به ویژه دوچرخه سواری ارجح باشد.

شهردار منطقه 11 نیز در این نشست از راه اندازی 33 ایستگاه جدید دوچرخه در منطقه تا انتها آذر سال جاری اطلاع داد و گفت: افزایش ایستگاه های دوچرخه با هدف ترویج فرهنگ دوچرخه سواری، ارتقای ضریب سلامت شهروندان و رونق حمل ونقل پاک در منطقه صورت می گیرد.

نصرالله آبادیان در ادامه با بیان اینکه 58 درصد اتوبوس های تندرو از محدوده منطقه 11 عبور می نمایند، گفت: حجم بالای تردد وسایل حمل ونقل عمومی و شخصی در منطقه باعث شده تا شهروندان با مسائل عدیده ای در حوزه آلودگی های صوتی، زیست محیطی و فرسودگی ناوگان حمل ونقل عمومی روبه رو باشند.

شهردار منطقه 11 با اشاره به اولویت های شهرداری منطقه در حوزه توسعه حمل ونقل عمومی منطقه و کاهش آلایندگی های زیست محیطی گفت: تا انتها سال 3 ایستگاه مترو به ایستگاه های مترو منطقه افزوده خواهد شد ضمن اینکه پیش بینی می گردد تا انتها سال 99 عملیات اجرایی همه ایستگاه های مترو در منطقه تمام گردد.

او همچنین با اشاره به پروژه پهنه فرهنگی و هنری رودکی و ارتقای فضای کیفی پیاده روی در خیابان های نوفل لوشاتو، جمهوری و چهارراه ولی عصر(عج)، یادآور شد همه اقدامات اجرا شده در قالب این پروژه با اهداف زیست محیطی دنبال شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 479

به "نمره قبولی در مدیریت زیست محیطی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمره قبولی در مدیریت زیست محیطی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید