نمک سیاه یا نمک معمولی

به گزارش مجله روگذر، نمک سیاه دارای انواع مختلفی است؛ رایج ترین نوع نمک سیاه به اسم نمک سیاه هیمالیایی معروف است و با اسامی دیگری نظیر نمک سیاه هندی یا نمک کالا هم شناخته می گردد.

نمک سیاه یا نمک معمولی

امروزه نمک سیاه در بسیاری موارد به روش مصنوعی و از ترکیب سدیم کلراید، سدیم سولفات، سدیم بی سولفات و فِریک سولفات تهیه می گردد؛ نمک حاصل سپس با زغال سنگ مخلوط شده و تحت حرارت قرار می گیرد.

نمک معمولی می تواند در مقایسه با نمک سیاهی که به طور طبیعی استخراج شده دارای سدیم بالاتری باشد.

ازاین رو بعضی کارشناسان معتقدند چه بسا نمک سیاه گزینه بهتری برای مبتلایان به فشار خون بالا یا کسانی باشد که به دنبال راهی برای کاهش سدیم مصرفی می گردند. اما یادتان باشد میزان سدیم نمک سیاه می تواند بسته به تولیدکننده متفاوت باشد.

درمورد نمک سیاه همچنین گفته می گردد که در مواردی حاوی افزودنی های کمتری نسبت به نمک معمولی است، چون نمک سیاهی که به روش سنتی تهیه شده باشد، به اندازه نمک معمولی تحت فرآوری قرار نمی گیرد.

بعضی نمک های معمولی ممکن است حاوی افزودنی های مضری مانند پتاسیم یدات و آلومینیوم سیلیکات باشد. از دیگر خواص احتمالی نمک سیاه می توان به احتمال دارا بودن مواد معدنی بیشتر در مقایسه با نمک معمولی، احتمال تقویت سیستم گوارش و نیز احتمال تقویت پوست و مو اشاره نمود. البته هنوز به تحقیقات بیشتری برای اثبات قطعی چنین ادعاهایی احتیاج است.

کارشناسان تأکید دارند شاید بهتر باشد خیلی روی خواص معدنی نمک سیاه حساب نکنیم، زیرا جذب املاح معدنی نمک برای بدن راحت نیست و در هر وعده مگر چقدر نمک می خوریم! از طرف دیگر، بسیاری از نمک های سیاه موجود در بازار به روش مصنوعی تهیه می گردد و از لحاظ املاح معدنی در مقایسه با انواع طبیعی فقیر است.

خلاصه که گویا هنوز به تحقیقات بیشتری برای اثبات ادعاهای سلامتی مطرح درخصوص نمک های سیاه احتیاج است. در ضمن فرقی هم نمی کند چه نمکی مصرف کنیم زیرا در هر صورت مصرف نمک باید با رعایت اعتدال باشد.

صدف دژآلود - مترجم / روزنامه خبرنگاران

منبع: Lealth Line

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1062

به "نمک سیاه یا نمک معمولی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمک سیاه یا نمک معمولی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید