های، فای راش برترین ترکیب ممکن از بازی های ریتمیک و اکشن است

به گزارش مجله روگذر، وقتی صحبت از شرکت تنگو (Tango) می گردد شما یاد عناوینی مثل شیطان درون (The Evil Within) می افتید. به همین علت نمی توان گفت که این شرکت در زمینه ساخت عناوین شاد و مفرح تخصص دارد. با این حال شرکت تنگو چندی پیش تصمیم گرفت تا سبک بازی سازی خود را تغییر دهد. به همین علت بازی های فای راش (Hi-Fi Rush) را ساخت. ناشر این بازی نیز بتسدا (Bethesda) است و شما می توانید عناصر زیادی را از این شرکت در بازی مشاهده کنید. پس با آنالیز بازی های فای راش با ما همراه باشید.

های، فای راش برترین ترکیب ممکن از بازی های ریتمیک و اکشن است

بازی های فای راش یک عنوان به شدت خاص و زیبا است. نکته مهم اینجاست که این بازی از لحاظ گیم پلی به شدت نوآورانه بوده و دقیق است. به همین علت شما قرار نیست از آن ناامید شوید. همینطور اینکه های فای راش با کسب امتیاز 89 از سایت متاکریتیک (Metacritics) نشان می دهد که یک بازی بسیار خوب است. حال بحث اصلی اینجاست که آیا این بازی لیاقت چنین امتیازی را دارد؟ پاسخ بله است. آن هم یک بله محکم.

در این مدت که من عناوین مختلف را امتحان کردم، هیچ بازی ای نتوانست به این شکل توجهم را جلب کند. به حدی که بسیاری از عناوین را به طور ناگهانی رها نموده و دیگر سمت آن نرفتم. این موضوع در خصوص های فای راش صدق نمی نماید. یعنی زمانی که شما این بازی را شروع کنید باید با حدود 2 ساعت از روز خود خداحافظی کنید. به علت اینکه قرار نیست آن را رها کنید. آنالیز های فای راش برای من به شدت لذت بخش بود. مخصوصاً اینکه این بازی دو عنصر ریتم و اکشن را باهم ترکیب نموده که نتیجه آن یک گیم پلی بی نظیر است. پس در ادامه با نقد و آنالیز های فای راش با من همراه باشید.

داستان های فای راش

اگر شما با نقدهای من آشنایی داشته باشید، می دانید که توجه زیادی به داستان یک بازی دارم. از نظر من داستان یکی از شاخصه های اصلی یک عنوان خوب بوده و نقص در آن مشکل زیادی در روند بازی ایجاد می نماید. داستان بازی چندین فاکتور مختلف دارد. یکی نمایش نامه و داستان کلی، دوم شخصیت پردازی، سوم دیالوگ و موارد دیگر است. همه عناوین دارای تمامی این شاخصه ها در برترین حالت نبوده ولی در بخش دیگر کمبودها را جبران می نمایند.

بازی های فای راش به طور کلی داستان خوبی دارد. داستان بازی در خصوص یک پسر به نام چای (Chai) بوده که به طور ناگهانی در خط فراوری یک کمپانی به نام وندلی (Vandelay) قرار گرفته و یک عدد پخش نماینده صدا (آیپاد یا هرچیز دیگری) در بدن او قرار می گیرد. به همین علت چای می تواند تمامی ریتم ها را درک نموده و روی ضرب حرکت کند. بازی نیز به طور کامل حول این ماجرا می گردد. یعنی شما ضرب و ریتم را در کل بازی مشاهده می کنید که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

علت اینکه چای وارد وندلی شده این است که چای به شدت دوست دارد تا یک ستاره راک گردد. با این حال دست او دچار ناتوانی بوده و او در کوشش است تا آن را بهبود بخشد. به همین علت به این کمپانی می رود. چای به طور ناگهانی متوجه می گردد که این شرکت در حال کار روی یک سیستم کنترل فکر به نام اسپکترا (Spectra) بوده و تصمیم به نابودی آن می گیرد. البته اینکه چگونه متوجه این ماجرا می گردد به خاطر یکی از کرکترهای اصلی بازی به نام پپرمینت (Peppermint) است. حال چای میخواهد که این سیستم را نابود نموده و به طور کامل شرکت را از بین ببرد. قطعاً در میان راه او موانعی وجود دارد که باید آن ها را گذر کند.

نظر کلی من در خصوص داستان بازی مثبت است. به این معنا که داستان بازی شما را متعجب نخواهد کرد ولی ضعیف هم نیست. داستان کلی های فای راش به روند بازی جهت خوبی داده و برای هر کرکتر یک شرح خوبی را ارائه می دهد. به همین علت است که برای بازی لازم بوده و حتی از نقاط قوت آن به شمار میرود. نکته اینجاست که های فای راش شاید در خصوص داستان اصلی بازی عملکرد میانهی داشته باشد ولی در زمینه های دیگر آن را جبران می نماید.

شخصیت پردازی بازی های فای راش؛ نقطه قوت بازی

تنگو به برترین نحو شخصیت های این بازی را طراحی نموده است. همه کرکترهای بازی یک داستان مجذوب کننده داشته و در روند بازی نیز یاری زیادی به چای می نمایند. یکی از کرکترهای اصلی بازی پپرمینت است. در ابتدا شما با یک گربه به نام 808 آشنا می شوید. این گربه به وسیله پپرمینت ساخته شده و شخصیت خاص خود را دارد. به نوعی این ربات با رفتارهای خود بازی را بسیار شیرین می نماید. سپس 808 شما را به سمت پپرمینت برده و با او آشنا خواهید شد. پپرمینت یکی از کرکترهای اصلی بوده و داستان بسیار مهم و مجذوب کنندهی دارد. در اصل داستان اصلی بازی نیز به شدت به پپرمینت وابسته است.

پپرمینت به چای توانایی خرید و ارتقاء موارد مختلف را ارائه می دهد. به همین علت یک کرکتر بسیار کلیدی در بازی است. همینطور اینکه یکی از دلایل اصلی که چای در کوشش است تا این شرکت را از بین ببرد همین پپرمینت است. پپرمینت شخصیت بسیار خاصی داشته و چندان مهربان نیست. با این حال هارمونی بسیار خوبی با شخصیت شوخ چای داشته که باعث می گردد ارتباط میان این دو نفر به شدت مجذوب کننده گردد. یکی از مواردی که تجربه و آنالیز بازی های فای راش را بسیار مجذوب کننده می کرد، مکالمات و ارتباط میان این دو شخصیت بازی بود.

در کنار پپرمینت ما شاهد ماکارون (Macaron) هستیم. برخلاف ظاهرش، ماکارون یک کرکتر بسیار مهربان دوست داشتنی است. تمام کوشش او نیز این است که از خشونت و مبارزه دوری کند. دوستی با چای و پپرمین باعث شده تا به سمت تخریب و مبارزه با دشمنان سرسخت بیاید. ماکارون یکی از کرکترهای به شدت دوست داشتنی است که در دنیای بازی های ویدئویی دیدم. تضاد میان ظاهر و باطن به طور کامل در این فرد تعیین است.

یکی دیگر از افراد دوست داشتنی در بازی کورسیکا (Korsica) است. او به روش خاصی جزء تیم چای شده و در کوشش است تا کمپانی را از بین ببرد. کورسیکا دارای یک سری قابلیت خاص بوده که بازی را مهیج تر و از طرفی مبارزات را نیز مجذوب کننده تر می نماید.

در کنار شخصیت های اصلی بازی، موارد دیگر نیز هستند که به چای در مسیر خود یاری می نمایند. همینطور اینکه در میانه راه شما با ربات های زیادی روبرو می شوید که هر کدام روحیات خاص خود را داشته و مسیر را براش ما مجذوب کننده می نمایند. برای مثال یک ربات و دستیارش مثل شرلوک هلمز در مکان های خاص حضور دارند تا یک ربات راهنما که درکی از حریم خصوصی افراد ندارد.

نکته مهم در خصوص شخصیت پردازی هارمونی میان کرکترهای بازی است. هر کدام شخصیت خاص خود را داشته و این شخصیت باعث شده تا قابلیت های ویژه ای هم داشته باشند. این موضوع در خصوص دشمنان نیز صدق می نماید. هر دشمن با توجه به شخصیت خود قابلیت های مخصوصی داشته که مبارزه با آن را چالش برانگیز می نماید. همینطور اینکه بازی از تمامی این کرکترها در گیم پلی هم استفاده نموده تا به وجودیت آن ها معنا بدهد.

بحث شخصیت پردازی در بازی های فای راش یکی از برترین موارد است که من در دنیای بازی های ویدئویی مشاهده کردم. این باعث شده تا داستان بازی هرچند میانه، بسیار مجذوب کننده شده باشد. به همین علت است که به طور کلی روند داستانی بازی یکی از نقاط قوت آن است.

دیالوگ های بازی؛ بامزه و بی پروا

دیالوگ های های فای راش نیز یکی دیگر از نکات مثبت آن است. های فای راش یک عنوان بسیار خاص است که به شدت مکالمه محور است. برای مثال بسیاری از بازی های دیگر مثل عناوین میازاکی کوشش می نمایند تا با دنیای بازی داستان را به کاربر نشان بدهند. این موضوع درباره های فای راش صدق نمی نماید. های فای راش به طور کامل روی مکالمه و متن جریان دارد. به همین علت اهمیت بسیار زیادی دارد که با کیفیت باشند.

تنگو نیز به برترین نحو مکالمات بازی را طراحی نموده است. اینکه می گویم بی پروا به این معنا است که شرکت سازنده از بامزه بودن نمی ترسد. به همین علت شما در مکالمات این بازی لحظات بامزه و جالب بسیار زیادی را مشاهده می کنید. این باعث می گردد تا شما از مکالمه و صحبت کردن با کرکترهای بازی خسته نشوید. همینطور اینکه های فای راش در هیچ زمینه ای زیاده روی نمی نماید. پس شوخ طبعی شخصیت های بازی نیز شما را آزار نخواهد داد.

این تعادل بسیار خوب باعث شده تا بازی اصلاً خسته نماینده نباشد. همینطور اینکه روند بازی را به شدت سرعت داده است. همانطور که گفتیم شرکت سازنده از کرکترها، دیالوگ و داستان کلی بازی برای گیم پلی استفاده نموده است. به نوعی تمرکز اصلی شرکت سازنده روی گیم پلی بوده است.

گیم پلی های فای راش؛ هسته اصلی و بیشتر تمرکز تنگو

تمامی نقطه ضعف های های فای راش با گیم پلی بازی به طور کامل از بین می روند. تمرکز شرکت سازنده به شدت روی این بخش از بازی بوده و به همین علت به برترین نحو گیم پلی را طراحی نموده است. قطعاً مانند هر بازی دیگری، های فای راش هم بدون مشکل نیست. با این حال گیم پلی بازی آنقدر دقیق ساخته شده که برای پیدا کردن مشکل باید مو را از ماست بیرون بکشید. در آنالیز بازی های فای راش یکی از لذت بخش ترین بخش ها دقت کردن به عناصر گیم پلی بود. به علت اینکه هارمونی بسیار خوبی هم با یکدیگر دارند.

ریتم و اکشن، ترکیب طلایی

چندین بار در این متن گفتم که های فای راش از ترکیب ریتم و اکشن استفاده نموده است. به این معنا که شما در هرجای بازی می توانید ریتم را مشاهده کنید. حرکت کرکتر، دشمنان، ضربات و حتی حرکت موانع هم با ریتم است. به همین علت شما باید به خوبی از گوش خود استفاده نموده و ضرب ها را تشخیص دهید. دائم فشردن دکمه ها نیز پاسخگو نخواهد بود.

زمانی که هر قسمت از بازی شروع می گردد، یک آهنگ نیز با آن شروع می گردد. شما می توانید ریتم این آهنگ را با شنیدن یا توجه کردن به عناصر موجود در بازی متوجه شوید. پس از آن هر کاری که می کنید باید بر اساس ضرب این آهنگ باشد. ضربات شما اگر روی این ضرب باشد، آسیب بیشتری به دشمن وارد می نمایند. دفع ضربات (Parry) دشمنان نیز به ریتم بستگی دارد. حتی حرکت چای نیز بر اساس این ریتم بوده و امکان دارد که بعضی اوقات کمی آهسته باشد.

های فای راش برای عاشقان موسیقی راک بهشت است. به علت اینکه شما شاهد آهنگ های معروف سبک راک در این بازی هستید. همین باعث می گردد تا بازی به شدت هیجان انگیز باشد. مخصوصاً اینکه ریتم این آهنگ ها بیشتراً تند بوده که باعث می گردد روند بازی سریع و به شدت مجذوب کننده باشد. همینطور اینکه عناصر شخصی سازی زیادی در این بازی وجود داشته تا روند آن را مجذوب کننده تر کند. شما با هر گونه سبک بازی که دارید می توانید توانایی های چای را بر اساس آن بچینید. همینطور اینکه تمامی موارد یاریی نیز قابلیت شخصی سازی و ارتقاء را دارند.

استفاده از ریتم باعث شده تا عشق چای که مربوط به داستان بازی است با دنیای آن ارتباط زیادی داشته باشد. به همین علت شما بیشتر درگیر بازی شده و از طرفی با چای نیز ارتباط بیشتری برقرار خواهید کرد. از طرفی با وجود ریتم شم باید هماهنگی زیادی میان گوش و دست خود داشته باشید که به نوبه خود می تواند یک تجربه کاملاً تازه باشد.

مبارزات در های فای راش بسیار زیاد هستند

این مورد را می توان هم نکته مثبت و هم نکته منفی دانست. البته با توجه به سبک های فای راش که اکشن است، منطقی است که تعداد مبارزات نیز در آن بسیار زیاد باشند. با این حال بعضی از اوقات این مبارزات بیش از حد هستند. مخصوصاً اینکه این مبارزات باعث خواهند شد تا بازی به یک تکرار برسد. به این شکل که پس از مدتی شما می توانید تشخیص دهید که این مکان محل مبارزه بوده و قرار است در آن به شما حمله گردد. به نوعی عنصر غافل گیری در بازی از بین می رود.

اگر این مورد را کنار بگذاریم مبارزات در های فای راش به شدت لذت بخش و هیجان انگیز هستند. شما باید روی ریتم ضربه زده و اینکار به طرز عجیبی جالب است. از طرفی اگر شما قسمت حرکات ترکیبی (Combo) را مشاهده کنید می توانید به برترین نحو با دشمنان مبارزه کنید. روی ریتم ضربه زدن برای شما پاداش های زیادی دارد. از این موارد می توان به بدست آوردن آیتم های مختلف از جمله مواردی که جان شما را افزایش می دهند، آیتم هایی که حرکت خاص (Special Attack) شما را شارژ می نمایند و ارز داخل بازی اشاره نمود.

مبارزات بازی تا حد زیادی می توانند شلوغ شوند. به این شکل که تعداد دشمنان زیادی در یک منطقه وارد شده و شما باید آن ها را نابود کنید. نکته مثبت اینجاست که مبارزات در های فای راش به صورت مرحله ای است. به این شکل که اول یک سری دشمن می آیند و پس از اینکه همه آن ها نابود شدند، دشمنان دیگر وارد می شوند. این یک نکته مثبت برای ایجاد تعادل در بازی است. به علت اینکه در بعضی از مواقع مبارزات میان راه از غولآخرها سختتر هستند.

در این مبارزات شما می توانید از کرکترهای دیگر مثل پپرمینت و ماکارون هم یاری بگیرید. پپرمینت توانایی شلیک از راه دور را داشته و می تواند دشمنان را خسته کند. ماکارون نیز ضربات محکم وارد نموده و سپر دشمنان را از بین می برد. با یاری این کرکترهای جانبی و توانایی های چای شما می توانید تجربه بسیار مهیجی را در مبارزات داشته باشید. همینطور اینکه با استفاده از حرکات خاص و حرکات ترکیبی شما اصلاً از مقابله با ربات های داخل بازی خسته نخواهید شد.

یکی از مسائل نسبتاً بزرگی که من با آن برخورد کردم عدم وجود انتخاب دشمن است. به این شکل که شما نمی توانید یک دشمن را انتخاب نموده و به آن حمله کنید. بازی خودش تصمیم می گیرد که نزدیک ترین دشمن کدام بوده و ضربات را به سمت آن وارد می نماید. مشکل اینجاست که این سیستم همیشه خوب جواب نمی دهد. مخصوصاً اینکه اگر شما بخواهید خود را به سمت یک دشمن بکشید، با استفاده از چیزی مثل Grapple Hook، بیشتر اوقات به سمت دشمنی که مد نظر شما است نمی روید.

عدم انتخاب دشمن در مواقعی که منطقه مبارزه بسیار شلوغ می گردد مشکل بزرگ تری است. استراتژی من در این مواقع به این شکل است که دشمنانی که توانایی شلیک از راه دور را دارند از بین برده و بعد به سراغ دشمنان دیگر می روم. حال با عدم وجود گزینه انتخاب، این کار برای من بسیار سخت بود. این مورد و تکرر مبارزات باعث شد تا آنالیز های فای راش برای من کمی چالش برانگیز باشد.

نکته بعدی هم این است که در بازی پازل خاصی وجود ندارد. یعنی در بعضی از مواقع شما احتیاج دارید تا از پپرمینت یا ماکارون برای از بردن موانع بهره ببرید که در ابتدا به شما آموزش داده می گردد. همینطور اینکه فشردن بعضی دکمه ها احتیاج به این دارند که شما روی ریتم چندین کلید کنترلر را فشار دهید. همگی این موارد جالب هستند اما هیچ کدام حس یک پازل یا چیزی که باید در خصوص آن بسیار فکر کنید را به شما القا نمی نماید.

مبارزات با غولآخرها متنوع و بسیار زیبا

شاید بتوان پیک گیم پلی بازی های فای راش را مبارزات با غولآخرهای بازی دانست. هر کدام از این مبارزات متفاوت طراحی شده و سبک بسیار خاصی دارند. برای مثال مبارزه اول یک مبارزه کاملاً عادی بوده و چیزی است که شما از یک بازی اکش انتظار دارید. سپس مبارزه بعدی به صورت تن به تن و رو در رو بوده و کاملاً با چیزی که در طول بازی با آن آشنا بودید تفاوت دارد. همین موضوع باعث شد تا من در پی یافتن غولآخرها باشم.

توانایی های هر دشمن بزرگ با کرکتر و نقش او در بازی ارتباط زیادی دارد. به همین علت شما باید در طول بازی به کارهای آن ها توجه کنید. از طرفی در همه مکان ها و مراحل نیز یک غولآخر وجود ندارد. پس شما از مبارزه با آن ها نیز خسته نخواهید شد. همین تنوع و نادر بودن این مبارزات باعث شده تا شما بیشتر از آن ها لذت ببرید. همینطور اینکه چالش های بازی را به جان خریده تا به غولآخرها برسید. به همین علت در طول آنالیز های فای راش من همیشه منتظر یک مبارزه با غولآخرها بودم.

پلتفرمینگ با ریتم

همانطور که گفتیم در زمینه پلتفرمینگ و محیط بازی همه چیز وابسته به ریتم است. به همین علت شما نباید به ریتم بی توجهی کنید. موانع در بازی با ریتم تکان خورده و جابجا می شوند. شما باید از ابتدای هر منطقه ریتم را در فکر خود داشته باشید و همیشه از آن برای عبور از منطقه ها مختلف بهره ببرید. شرکت تنگو کوشش زیادی نموده تا بحث پلتفرمینگ را در های فای راش مجذوب کننده کند. به همین علت در این بازی چیزی مثل Grapple Hook وجود دارد. در کنار آن قابلیت دش (Dash) نیز وجود دارد که در مبارزات نیز کاربرد دارد. همینطور اینکه برای عبور از بعضی موانع شما احتیاج به یاری پپرمینت و ماکارون دارید که باعث می گردد روند بازی کُند نگردد.

یکی از مسائل مهمی که می توان از سیستم پلتفرمینگ بازی گرفت عدم وجود دکمه برای دویدن سریع چای است. به طور کلی چای راه نمی رود و در حال دویدن است با این حال چندان سریع نیست. همینطور اینکه دویدن این کرکتر نیز روی ریتم است. به همین علت برای عبور از بعضی موانع شما احتیاج به سرعت زیاد دارید که این باعث می گردد تا از دش (Dash) بهره ببرید. دش در اصل برای فرار از ضربات دشمنان است اما در پلتفرمینگ نیز کاربردی است.

دنیای بازی های فای راش؛ ریتم، ریتم و بازهم ریتم

اول باید گفت که های فای راش یک بازی دنیا باز نیست. به همین علت دنیای این بازی به صورت مرحله ای به شما ارائه می گردد و بیشتراً هم درون کارخانه یا یک فضای بسته جریان دارد. به همین علت شما چندان با دنیای گسترده ای روبرو نیستید. با این حال این مراحل بسیار جالب و مجذوب کننده طراحی شدند که توجه شما را جلب خواهند کرد. اولین نکته ای هم که متوجه خواهید شد این است که موارد مختلف موجود در دنیای بازی مثل درختان یا حتی بیلبوردها همگی با ریتم تکان می خورند. این باعث می گردد تا شما ضرب های بازی را با حتی نگاه کردن هم متوجه شوید.

های فای راش در آینده جریان دارد. پس بیشتر محتوای موجود در دنیای بازی نیز تخیلی است. با این حال این موضوع باعث شده تا دست طراحان در زمینه پلتفرمینگ بسیار باز باشد. در دنیای بازی موارد مختلفی وجود دارند که چای می تواند روی آن ها بپرد و از آن ها برای رسیدن به مقصد خود استفاده کند. همینطور اینکه دنیای بازی دارای ربات های مختلفی بوده که روحیات خاص خود را دارند.

تنگو برای اینکه بازیکنان دچار یکنواختی نشوند سعی نموده تا دنیای بازی را متنوع طراحی کند. به همین علت شما در هر مرحله با یک دنیای تازه و دشمنان تازه روبرو خواهید شد. نکته جالب اینجاست که دشمنان بازی نیز بسیار زیاد هستند و هرچه بیشتر در های فای راش پیش بروید با ربات های بیشتری روبرو می شوید. هر مرحله دارای ویژگی های خاص خود است. پس در کاربر باید کوشش کند تا با محیط سازگار شده تا راحت به مقصد برسد.

در های فای راش یک قسمت به مخفی گاه (Hideout) وجود دارد. در این قسمت شما می توانید کرکترهای اصلی بازی را مشاهده نموده و با آن ها صبحت کنید. از طرفی در میانه راه شما موارد زیادی را مشاهده خواهید کرد که چای از آن ها برای تزئین مخفی گاه استفاده می نماید. تمامی ارتقاء ها نیز در این قسمت انجام می گردد. البته در مسیر ممکن است با پنل هایی روبرو شوید که پپرمینت آن ها را هک نموده تا بتوانید از آن ها برای ارتقاء چای در مواقع ضروری بهره ببرید.

من به شخصه ایراد خاصی در دنیای بازی های فای راش ندیدم. بازی دنیا باز نیست. پس منطقی است که محتوای خیلی زیادی در آن وجود نداشته باشد و برای مثال در آن مأموریت های جانبی نباشد. البته یه چند عدد کار هست که اگر برای ربات ها انجام دهید به شما پاداش می دهند ولی یک مأموریت جداگانه نیستند. به طور کلی دنیای بازی به شدت مجذوب کننده بوده و اصلاً شما را خسته نمی نماید. دنیای بازی باعث شد تا آنالیز بازی های فای راش بسیار مجذوب کننده باشد.

موسیقی و آهنگ سنگ بنای های فای راش

یکی از مواردی که من همیشه در نقدها به آن اهمیت زیادی دادم، موسیقی یک بازی است. برخلاف آنچه که شما تصور کنید موسیقی به شدت در یک بازی اهمیت داشته و کیفیت آن با تجربه کاربر رابطه مستقیم دارد. های فای راش موسیقی متن بازی ها را به یک سطح تازه برده است. به این معنا که در هرجای این بازی شما یک آهنگ می شنوید. همینطور اینکه تعداد آهنگ های این بسیار زیاد بوده و به همین علت شما با یک ترک (Track) تکراری روبرو نخواهید شد.

آهنگ های های فای راش ترکیبی از اثرهای واقعی و اثرهای ساخته شده به وسیله آهنگ سازان این بازی است. به نوعی شرکت سازنده در مواقع کلیدی از موسیقی های مشهور استفاده نموده تا کاربر به سرعت ریتم آن ها را درک کند. همه این موسیقی ها در سبک راک هستند. با این حال چندان راک سنگین نیستند که به کاربر سردرد بدهند. همینطور اینکه موارد انتخاب شده و ساخته شده بسیار زیبا و مهیج بوده که از اول تا انتهای های فای راش را زیبا می نماید.

تنها نکته اینجاست که اگر شما به سبک راک علاقه نداشته باشید، در تجربه این بازی به مشکل بر خواهید خورد. البته باید در نظر داشت که اگر موسیقی راک را دوست ندارید کلاً نباید سمت بازی های فای راش بروید. چونکه تمامی عناصر این بازی بر پایه علاقه چای به موسیقی راک است.

گرافیک و طراحی بازی

این مورد را در انتهای متن قرار دادم به علت اینکه آخرین چیزی است که باید به آن توجه کنید. طراحی بازی های فای راش بسیار زیبا بوده و از طرفی حالت کارتونی دارد. تنگو برای سبک بازی انتخاب کاملاً درستی را نموده است. به علت اینکه در حالت کارتونی و کمیک بوک گونه شما به برترین نحو می توانید اکشن را نشان دهید. همینطور اینکه گرافیک بازی چندان بالا نیست. در نتیجه بازی هم زیاد سنگین نیست. همین باعث می گردد تا شما بتوانید به راحتی با نرخ فریم بالا های فای راش را تجربه کنید.

من این بازی را روی کنسول ایکس باکس سری اس (Xbox Series S) تجربه کردم و در هیچ زمانی نرخ فریم زیر 60 را تجربه نکردم. پس کنسول ها و کامپیوترهای قوی تر قطعاً توانایی اجرای این بازی را با نرخ فریم بالاتر و حتی 120 هم دارند. انیمیشن های بازی نیز بسیار مجذوب کننده و روان طراحی شده است. حتی حرف زدن شخصیت ها با یکدیگر با وجود اینکه متن گفت و گو در پایین صفحه نوشته می گردد بازهم انیمیشن کاملاً دقیق داشته تا به طور کامل حس کرکترهای بازی به کاربر منتقل گردد.

حرف آخر

جمع بندی آنالیز بازی های فای راش یکی از سختترین جمع بندی هایی است که انجام دادم. بازی های فای راش یک عنوان بسیار خاص است. چیزی که در سال های اخیر شاهد آن نبودیم. در این چند سال ما شاهد عناوین اکشن یا بر پایه موزیک زیادی بودیم ولی هیچ کدام این دو عنصر را با هم ترکیب نکردند. های فای راش یک بازی بسیار مجذوب کننده و مهیج است. این بازی با وجود داستان میانه، شخصیت های بسیار مجذوب کنندهی داشته و دیالوگ های خیلی خوبی دارد.

های فای راش بدون هیچ ترسی بامزه است و از شوخی نمی ترسد. از طرفی همین موضوع باعث شده تا شما به راحتی از مسائل آن بگذرید. درست است. های فای راش مثل هر عنوان دیگری بدون نقص نیست. تعداد بسیار زیاد مبارزات یا عدم قابلیت انتخاب دشمنان، مواردی هستند که در طول مدت ممکن است آزاردهنده باشند. با این حال نکات مثبت این بازی آنقدر زیاد هستند که تجربه آن را به شدت لذت بخش نمایند. اکشن فوق العاده بازی، انیمیشن های زیبا، گرافیک مجذوب کننده، محیط بسیار زیبا، طراحی کمیک گونه و البته کرکترهای بازی همگی باعث شدند تا های فای راش یک عنوان بسیار قدرتمند در سال 2023 باشد.

های فای راش برای هواداران موسیقی ساخته شده است. کسانی که به موسیقی عشق ورزیده و از آن لذت می برند. افرادی که از حضور دائمی آهنگ در اطرافشان هراسی نداشته و به طور دائم به یک ریتم و آهنگ گوش می دهند. من به شخصه از این دسته افراد هستم. کسی که حتی درس خواندنش هم با موسیقی است و بدون موسیقی نمی تواند زندگی کند. اگر شما هم مثل من هستید، های فای راش را از دست ندهید. عنوانی که به معنای واقعی به موسیقی و مخصوصاً سبک راک وفادار است.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 فروردین 1402 بروزرسانی: 18 فروردین 1402 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 2275

به "های، فای راش برترین ترکیب ممکن از بازی های ریتمیک و اکشن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "های، فای راش برترین ترکیب ممکن از بازی های ریتمیک و اکشن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید