پیشنهاد هتل داران؛ میزبانی دوران نقاهت بیماران کرونا

به گزارش مجله روگذر، رئیس جامعه هتل داران کشور گفت هتل های کشور آماده پذیرایی از افرادی هستند که دوره نقاهت بعد از بیماری کرونا را می گذرانند

پیشنهاد هتل داران؛ میزبانی دوران نقاهت بیماران کرونا

به گزارش خبرنگاران، در پی پیشنهاداتی که وزارت بهداشت و وزارت میراث و گردشگری درخصوص گذراندن دوره نقاهت بیماران کرونایی در هتل ها مطرح کرده است، جامعه هتلداران کشور از آمادگی هتل های کشور برای این مهم خبر داد.

به گزارش ایلنا، در ششمین جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با ویروس کرونا گزارشی از شرایط سفر در کشور و خسارات وارد شده به صنعت گردشگری ارائه شد، باتوجه به پیش بینی ها این موضوع مطرح شد که فرصت سفر در تعطیلات نوروز که پرسفرترین فصل در کشورمان است، از بین برود. در این میان، پیشنهادی مطرح شد که بعد از فروکش کردن تب ویروس کرونا در کشور، دولت برای کارکنان و مردم فرصت مرخصی و یا تعطیلات فراهم آورد و تا مردم سفر بروند. با این اقدام هم به فعلان گردشگری که خسارات سنگینی را در بحران کرونا متحمل شده اند، کمک خواهد شد و هم بعد از تحمل این همه استرس، نشاط به جامعه برمی شود.

در عین حال سعید نمکی، وزیر بهداشت، علاوه بر آنکه پیشنهاد ارائه کوپن سفر را ارائه داد، عنوان کرده بود: بیماران پس از ترخیص از بیمارستان در محلی دیگر غیر از خانه باید نگهداری شوند و یکی از این فضاهای بینابینی هتل و فضاهای گردشگری است که در اختیار بخش خصوصی واقع شده است که بر همین اساس اقدام به پیش خرید خدمت از بخش گردشگری به عنوان پشتوانه مراکز درمانی می کنیم.

جمشید حمزه زاده، رئیس جامعه هتلداران کشور، با اشاره به برگزاری جلسه ای درخصوص بررسی طرح وزیر بهداشت درخصوص گذراندن دوره نقاهت بیماران کرونایی در هتل ها به ایلنا گفت: طی سال های گذشته هتلداران ثابت کرده اند که همواره همراه مردم هستند و اکنون نیز از کمک کردن به مردم سر باز نمی زنند و هر کمکی که از دست شان برآید انجام خواهند داد.

  • مشاغلی که مشمول تنفس سه ماهه اقساط تسهیلات شدند
  • تعطیلی 40 باب هتل در مشهد

او ادامه داد: هتلداران کشور این آمادگی را دارند تا باتوجه به مواردی که پیش می آید و نکاتی که وزارت بهداشت مطرح می کند همکاری لازم برای اقامت دوره نقاهت بیماران کرونایی را فراهم کند. در این میان هنوز اسامی و تعداد هتل ها معین نیست چراکه در مرحله نخست وزارت بهداشت باید اعلام نیاز کند و شرایط هتل هایی که می توانند پذیرای بیمارانی باشد که دوره نقاهت خود را سپری می کنند را اعلام کند. هتلداران در استان های مختلف نیز باتوجه به نیازهای انسانی و اعلام وزارت بهداشت، آمادگی خود را اعلام می کنند.

حمزه زاده یادآور شد: طبیعتا هر هتلی نمی تواند برای گذراندن دوره نقاهت بیماران کرونایی مناسب باشد و باید شرایط آن هتل با استانداردهای وزارت بهداشت همخوانی داشته باشد از این رو هتلداران آمادگی خودرا برای انجام این وظیفه انسانی اعلام می کنند هرچند ممکن است تبعاتی برای هتل ها داشته باشد.

رئیس جامعه هتلداران کشور درخصوص چگونگی پرداخت هزینه اقامت دوره نقاهت بیماران کرونایی در هتل ها گفت: هنوز ساز و کار این مهم معین نشده است و باید مذاکراتی دراین خصوص انجام شود. مسئولان تا به امروز مطلبی در این خصوص نگفته اند. البته باید دید پرداخت هزینه های اقامتی به چه شکل انجام خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 927

به "پیشنهاد هتل داران؛ میزبانی دوران نقاهت بیماران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد هتل داران؛ میزبانی دوران نقاهت بیماران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید