کاهش آلودگی هوای تهران به چه شرطی؟

به گزارش مجله روگذر، معاون مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای فراوری خودروهای هیبریدی و برقی اظهارکرد: شرکت های خودروسازی قدم هایی در این جهت برداشته اند ولی کافی نیست. عمده آلودگی هوای تهران ناشی از تردد خودروهای تک سرنشین است و اگر نخواهیم به سمت تامین سوخت استاندارد برای این خودروها و استفاده از خودروهای برقی حرکت کنیم، مسائل و چالش ها ادامه پیدا خواهد نمود.

کاهش آلودگی هوای تهران به چه شرطی؟

فاطمه برنا در گفت و گو با خبرنگاران به نقش دولت در فراوری خودروهای هیبریدی اشاره نمود و گفت: دولت باید در جهت کاهش مشکل آلودگی هوا به اسم یک معضل زیست محیطی مرکز از خودروسازان برای خودروی هیبریدی و برقی حمایت کند تا خودروساز بتواند این خودروها را با کیفیت و قیمت مناسب فراوری کند و در اختیار مردم قرار دهد.

معاون مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به نقش دستگاه های مختلف در کاهش آلودگی هوا اظهارکرد: دستگاه ها بر اساس وظایفی که در قانون برای آن ها در نظر گرفته شده است باید در حوزه کاهش آلودگی هوا عمل نمایند. به طور قطع اگر دستگاه های متولی در چارچوب قانون عمل نمایند و وظایف و مسوولیت های قانونی خود را به نحو مقتضی انجام دهند، بیش از 60 درصد از مشکل آلودگی هوای تهران حل می گردد.

وی تاکید نمود: تا زمانی که این کار انجام نگردد و هر دستگاهی مسوولیت را به گردن دستگاه دیگر بیندازد، این مشکل همچنان باقی خواهند ماند، به ویژه شهرداری تهران با افزایش و ارتقای حمل ونقل عمومی می تواند نقش بسیار موثری در زمینه کاهش آلودگی هوا داشته باشد.

برنا در انتها درباره ضرورت ایستادگی دستگاه ها در مقابل درخواست های غیرقانونی بعضی خودروسازان و موتورسیکلت سازان گفت: سازمان استاندارد باید در این زمینه وارد و نباید مجوز داده گردد تا خودرو و موتورسیکلت فاقد کیفیت در اختیار مشتری قرار داده گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 مهر 1400 بروزرسانی: 11 مهر 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1860

به "کاهش آلودگی هوای تهران به چه شرطی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش آلودگی هوای تهران به چه شرطی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید