گلکسی زد فولد 4 شاید برای دوام بیشتر به نسل تازه شیشه بسیار نازک مجهز گردد

به گزارش مجله روگذر، سامسونگ در طول چند نسل گذشته در حوزه ساخت و طراحی گوشی های هوشمند تاشوی پیشرفت زیادی نموده و همین عامل نیز منجر به فروش و استقبال بسیار خوب کاربران از این محصولات شده است. چیزی که سامسونگ به عنوان یک برند مطرح در این گوشی ها در پی آن می گردد، بحث دوام و مقاومت این محصولات تاشو است. به همین دلیل و بر اساس آخرین شایعات، غول فناوری کره ای از یک نسخه مقاوم تر از گلس های محافظ بسیار نازک در نسل بعدی گوشی های پرچم دار تاشوی خود یعنی گلکسی زد فولد 4 بهره خواهد برد تا مقاومت این گوشی ها بیش از قبل گردد.

گلکسی زد فولد 4 شاید برای دوام بیشتر به نسل تازه شیشه بسیار نازک مجهز گردد

محافظ بسیار نازک نمایشگر برای اولین بار در گوشی هوشمند گلکسی زد فلیپ سامسونگ مورد استفاده نهاده شد و نسبت به محافظ های پلاستیکی استفاده شده در سایر گوشی های تاشوی این شرکت مقاومت بسیار بیشتری از خود نشان می دهد. بعلاوه از این گلس محافظ در گوشی های گلکسی زد فولد 2 و 3، زد فلیپ 3 و فلیپ 5G نیز استفاده شده است. اگر چه این گلکس های محافظ مقاومت بیشتری را به کاربران ارائه می دهند، اما با مسائلی نیز همراه بوده اند.

یکی از این مسائل نسبتاً رایج که بسیاری از کاربران نیز آن را گزارش دادند، ترک خوردن ناگهانی این گلس هاست. اما باید خاطر نشان کنیم که این مشکل با افزایش لایه نهایی آن در نسل گذشته بهبود یافته است. ظاهراً سامسونگ میخواهد تا در گوشی هوشمند گلکسی زد فولد 4 از نسل نو این گلس های محافظ بسیار نازک بهره ببرد. طبق گزارش های منتشر شده، نسل نو این گلس ها دوام و مقاومت بسیار بیشتری در مقابل گلس استفاده شده در گلکسی زد فولد 3 خواهد داشت.

انتظار می رود که غول فناوری کره ای از گوشی های هوشمند گلکسی زد فولد و فلیپ 4 به همراه گلکسی واچ نو در ماه آگوست سال جاری (مرداد ماه) رونمایی کند. در خصوص نسل بعدی گوشی های هوشمند پرچم دار این شرکت اخیراً شایعات و برآورد های زیادی منتشر شده که در ادامه به آنالیز بعضی از آن ها خواهیم پرداخت.

همانطور که در خبر به آن اشاره شد، این شرکت بزرگ و پیروز حوزه تکنولوژی تصمیم دارد تا در ماه اگوست (مرداد ماه) از دو گوشی تاشوی گلکسی زد فولد و زد فلیپ 4 به همراه هدفون بی سیم گلکسی بادز پرو 4 رونمایی و آن ها را برای فروش در اختیار کاربران قرار دهد. به همین دلیل اطلاعات منتشر شده به وسیله افشاگران نشان می دهند که گلکسی زد فولد 4 سامسونگ پیشرفت چشمگیری نسبت به نسل قبلی خود خواهد داشت که از جمله آن می توان به نمایشگرش اشاره نمود.

بعلاوه افشاگران می گویند که گلکسی زد فولد 4 باریک تر از زد فولد 3 خواهد بود. ابعاد گوشی زد فولد 3 در حدود 6/4 میلی متر است، این در حالی است که ابعاد نسل نو این گوشی ها در حدود 6/9 میلی متر تخمین زده می گردد. بعلاوه طبق آخرین اطلاعات منتشر شده، گلکسی زد فولد سامسونگ از جایگاه اختصاصی قلم S-Pen بهره می برد که شباهت زیادی با گلکسی S22 اولترا دارد. همان طور که احتمالا می دانید، جایگاه قلم S Pen ویژگی اختصاصی گوشی های سری نوت بود. اما اگرچه سامسونگ خبر کنار گذاشتن این گوشی ها را رسما اعلام نکرده، اما تمام شواهد از مرگ سری نوت خبر می دهند.

در همین رابطه، باید به بهره گیری گلکسی S22 اولترا از این ویژگی اشاره کنیم که به همین دلیل به نوعی جانشین سری نوت محسوب می گردد. سال گذشته گلکسی زد فولد 3 و گلکسی S21 اولترا با قابلیت پشتیبانی از قلم S Pen معرفی شدند اما در بدنه آن ها فضای مختص این قلم وجود نداشت. همین موضوع باعث شد که عملا اکثریت کاربران از این قابلیت استفاده نکنند. افشاگران می گویند که قرار است این گوشی هوشمند پرچم دار از طراحی مشابه دوربین گلکسی S22 اولترا بهره ببرد. بعلاوه گفته می گردد که سامسونگ میخواهد تا از یک لولای نو و کوچک تر نسبت به لولای قبلی در این گوشی هوشمند استفاده کند.

باید اشاره کنیم که پیش تر تصاویر مفهومی از این گوشی هوشمند در فضای مجازی منتشر شده بود. طبق این تصاویر، همچون پرچم دار تاشوی نسل قبلی یعنی گلکسی زد فولد 3، گلکسی زد فولد 4 هم از یک دوربین سلفی زیر نمایشگر بهره می برد. بعلاوه در این تصاویر لبه های اطراف نمایشگر خیلی ضخیم نبودند. احتمال می رود که در روز های آینده اخبار دقیق تری از مشخصات این گوشی هوشمند تاشو منتشر گردد.

منبع: 9to5mac

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 تیر 1401 بروزرسانی: 8 تیر 1401 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 2125

به "گلکسی زد فولد 4 شاید برای دوام بیشتر به نسل تازه شیشه بسیار نازک مجهز گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی زد فولد 4 شاید برای دوام بیشتر به نسل تازه شیشه بسیار نازک مجهز گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید