گل های غول آسا برای باغچه شما!

به گزارش مجله روگذر، در اندونزی گل های بزرگی به مقدار 1 متر وجود دارد که به گل جنازه یا گل مرده معروف هستند و بوی بدی هم از خود ساطع می نمایند! مطمئن پیشنهاد امروز ما این گل نیست! اما اگر دوست دارید گل هایی با مقدار بزرگ در باغچه تان داشته باشید، دست به کار شوید!

گل های غول آسا برای باغچه شما!

مقدار یک گل منفرد تا چه مقدار می تواند بزرگ باشد؟

حتما شما هم با تماشا گل هایی با مقدار بزرگ شگفت زده می شوید. باید بگویم که تعداد این گونه گل ها کم هم نیست و شما می توانید به راحتی انواع خوشبو و زیبایی از آنها را در خانه تان پرورش دهید.

نوع خاک باغچه، اندازه نور خورشید دریافتی و شرایط محیطی محل زندگی تان را آنالیز کنید و سپس بر اساس آن گل مناسب را انتخاب کنید. در هنگام انتخاب به زهکشی خاک باغچه تان هم توجه کنید. البته انواعی از این گل ها را در گلدان هم می توانید بکارید.

1- گل صد تومانی

بوته های گل صد تومانی با گل های خوشرنگ و غول آسای خود چهره بهاری باغچه شما را جلوه ای دیگر می بخشند! گل های این گیاه زیبا می توانند در فصل زمستان هم بر روی شاخه باقی بمانند. این گیاه رشد کندی دارد، اما چشم انداز یک درختچه 2.5 متری گیاه صد تومانی با 50 گل زیبا روی آن ارزش صبر کردن را دارد.

2- گل شقایق (چند ساله)

گیاه شقایق انواع یک ساله، دو ساله و چند ساله دارد که برای آسان شدن کارتان بهتر است انواع چند ساله آن را پرورش دهید. گلبرگ های کاغذی و خوشرنگ شقایق در ترکیب با برگ های ظریفش چشم انداز ای بی بدیل به وجود می آورند. گیاه شقایق ریشه های بلندی فراوری می نماید که به گیاه این اجازه را می دهند که مدت بیشتری زندگی کند. گل های زیبای شقایق به قطر حدود 17 سانتی متر هم می رسند! چگونه از شقایق تان نگهداری کنید؟ آفتاب کامل و مستقیم و خاکی با زهکشی خوب بیشترین چیزهایی هستند که گیاه شقایق به آنها احتیاج دارد.

3- گل ادریسی

این گل زیبا و بی مانند گل های خوشه ای بزرگی به رنگ های سفید، آبی، بنفش، صوتی و … فراوری می نماید که هر باغچه ای را سرحال می آورد! مقدار خوشه گل به حدود 25 سانتی متر هم می رسد! خبر خوب این است که این گیاه مخصوص باغچه های سایه دار است پس اگر همواره نور خورشید در باغچه تان ندارید نگران نباشید، ادریسی زیبا مخصوص باغچه شماست!

4- گل کوکب (انواعی از آن)

گونه هایی از گل کوکب وجود دارند که گل های بزرگ تری از گونه های معمول آن فراوری می نمایند. با چرخی در بازار گل و گیاه حتما این گونه ها را پیدا می کنید. کوکب، مانند بیشتر گیاهان دارای گل بزرگ آب و نور کود زیادی احتیاج دارد! غنچه های جانبی گیاه را جدا کنید تا تمام انرژی گیاه برای دادن گل سرشاخه ای بزرگ تر بماند.

5- نیلوفر آبی

اگر قسمتی از باغچه یا بالکن خود را تبدیل به باغچه آبی نموده اید، گل نیلوفر آبی یکی از گل های غول پیکری است که می توانید در آن پرورش دهید! گل های این گیاه به مقدار یک توپ بسکتبال هستند و تنها چند روز زنده می مانند.

6- لیلوم

این گیاه باشکوه را حتما در گلفروشی ها به صورت شاخه بریده دیده اید. اما می توانید آن را در باغچه و به صورت یک گل زینتی هم پرورش دهید. گل های این گیاه می توانند قطری به مقدار 25 سانتی متر هم پیدا نمایند! گل ها در اواخر تابستان بر روی شاخه تشکیل می شوند.

7- آماریلیس

آماریلیس قرمز مخصوصا در ایام نوروز نگهداری می گردد و پرورش آن ممکن است مقداری سخت باشد. این گیاه زیبا گونه های مختلفی دارد که رنگ ها و فرم گوناگونی هم دارند. آماریلیس از گیاهان پیاز دار است. پیاز بزرگ آن گیاه و گل های بزرگی هم فراوری می نماید. مقدار گل های این گیاه به 20 سانتی متر هم می رسد.

منبع: فوت و فن
انتشار: 17 مرداد 1401 بروزرسانی: 17 مرداد 1401 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 2161

به "گل های غول آسا برای باغچه شما!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گل های غول آسا برای باغچه شما!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید