5 اشتباه رایجی که شارژ موبایل شما را می بلعد! ، با این راهکار های ساده عمر باتری را افزایش دهید

به گزارش مجله روگذر، اشتباهات رایجی وجود دارد که مثل یک ومپایر، شارژ باتری موبایل شما را می مکد و عمر باتری را کوتاه می نماید. از این 5 اشتباه بر حذر باشید.

5 اشتباه رایجی که شارژ موبایل شما را می بلعد! ، با این راهکار های ساده عمر باتری را افزایش دهید

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سان، با 5 اشتباه ساده، عمر باتری آیفون شما کوتاه تر می گردد. اگر این از این خطاهای ناخواسته بر حذر باشید، مدت زمان ماندگاری باتری آیفون شما طولانی تر خواهد بود.

اگر باتری شما سریع تر از حد معمول خالی می گردد، ممکن است به علت یکی از این 5 اشتباهی باشد که در ادامه شرح می دهیم. تعداد برنامه هایی که در دستگاه دارید، روشنایی صفحه نمایش، شبکه ای که تلفن شما به آن متصل است، اطلاعات پس زمینه و به روزرسانی ها بر باتری اثر می گذارد.

1. استفاده از برنامه

اگر به تنظیمات و سپس قسمت باتری بروید، فهرستی از برنامه هایی را می بینید که بیشترین مصرف باتری را دارند. این فهرست درصد باتری استفاده شده به وسیله هر برنامه را نشان می دهد. ببینید کدامیک بیشتر شارژ مصرف می نمایند و تصمیم بگیرید کدام برنامه ها را می توانید حذف کنید.

2. تنظیمات روشنایی صفحه نمایش

اگر روشنایی صفحه نمایش شما در تمام طول روز روی روشن ترین حالت باشد، باتری شما را خالی می نماید. برای جلوگیری از این امر، سطح روشنایی گوشی خود را کاهش دهید. بعلاوه می توانید روشنایی اتوماتیک (Auto-Brightness) را خاموش کنید.

3. اتصال به شبکه

اینترنت همراه و بلوتوث می توانند باتری شما را تخلیه نمایند. اگر با باتری گوشی خود دچار مشکل شده اید، شاید بد نباشد که اینترنت داده را موقتا خاموش کنید. بعلاوه تا زمانی که به بلوتوث نیازی ندارید، آن را خاموش کنید.

4. فرآیندهای پس زمینه

آیفون شما با استفاده از (Background App Refresh) برنامه های شما را در پس زمینه به روزرسانی و بازخوانی می نماید. برای صرفه جویی در مصرف باتری می توانید این سرویس را خاموش کنید. برای خاموش کردن آن، به Settings > General > Background App Refresh بروید.

5. به روزرسانی IOS

به روزرسانی گوشی خود به آخرین نسخه iOS به عمر باتری شما یاری می نماید. با رفتن به Settings > General > Software Update می توانید گوشی خود را به روز کنید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 شهریور 1402 بروزرسانی: 30 شهریور 1402 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 2339

به "5 اشتباه رایجی که شارژ موبایل شما را می بلعد! ، با این راهکار های ساده عمر باتری را افزایش دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 اشتباه رایجی که شارژ موبایل شما را می بلعد! ، با این راهکار های ساده عمر باتری را افزایش دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید