سیستم عامل iPadOS 16 با چندین قابلیت مفید معرفی گردید

به گزارش مجله روگذر، اپل دقایقی پیش در رویداد توسعه دهندگان خود از سیستم عامل نو تبلت هایش با نام iPadOS 16 رونمایی کرد. قابلیت های این سیستم عامل نو تا حدودی با سیستم عامل iOS 16 اپل مشترک است، اما در کنار آن بهبودهایی نظیر چندوظیفگی بهتر، اضافه شدن اپلیکیشن آب و هوا و موارد دیگر نیز دیده می گردد که در ادامه به آنالیز آن ها خواهیم پرداخت.

سیستم عامل iPadOS 16 با چندین قابلیت مفید معرفی گردید

Collaboration یا تمرکز بر کار اشتراکی یکی از ویژگی های تازه سیستم عامل iPadOS 16 است. با استفاده از این قابلیت کاربر می تواند افرادی را برای همکاری در اپلیکیشن های خاص نظیر سافاری، iWorks و سایر اپلیکیشن های ثالث به صورت هم زمان اضافه کند. باید خاطر نشان کنیم اپل این قابلیت را در مرورگر سافاری نیز قرار داده و توسعه دهندگان با استفاده از API مخصوص قادر خواهند بود آن را به اپلیکیشن های خود اضافه نمایند.

اپل بعلاوه به این سیستم عامل اپلیکیشن Free Form را اضافه خواهد نمود که طبق ادعای این شرکت برای خلق ایده و اشتراک نظرها بسیار مفید و کاربردی خواهد بود. این اپلیکیشن از اپل پنسل نیز پشتیبانی می نماید و کاربران قادر خواهند بود تا اسناد مختلفی نظیر فایل های PDF و عکس ها را به آن بیفزایند. علاوه بر این، اپل در حال برنامه ریزی برای آوردن قابلیت مدیریت پنجره ها به آیپدها با ویژگی Stage Manager است که در مک نیز در دسترس خواهد بود. این قابلیت به طور اتوماتیک اپلیکیشن ها و پنجره ها را سازماندهی نموده و جابجایی بین آن ها را سریع و آسان تر خواهد نمود.

جدا از این موضوع، این شرکت یک اپلیکیشن آب و هوا را به این سیستم عامل اضافه می نماید. بعلاوه اطلاعات آب و هوا به وسیله API تازه در اختیار توسعه دهندگان قرار خواهد گرفت. بعلاوه باید اشاره کنیم که لاک اسکرین iPadOS 16 همچون iOS 16 دستخوش تغییراتی شده و حالا از ویجت های مختلف، تصاویر پس زمینه با عمق میدان متغیر و دیگر موارد پشتیبانی خواهد نمود. با گالری تصاویر پس زمینه موجود در iPadOS 16، اپل گزینه های تازه والپیپر را به همراه انیمیشن های تازه هنگام باز کردن قفل آپید در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

غول فناوری آمریکایی برای کاربران پیغام رسان اپل یعنی Messages، سه ویژگی تازه را اضافه خواهد نمود: امکان ویرایش پیغام ها، لغو ارسال و علامت گذاری پیغام ها به عنوان پیغام خوانده نشده. در نهایت باید به بازطراحی اپلیکیشن Home و پشتیبانی از Passkey در مرورگر سافاری به عنوان دیگر تغییرات سیستم عامل iPadOS 16 اشاره کنیم. به گفته آقای کوک، مدیرعامل اپل، همه سیستم عامل هایی که در این مراسم رونمایی شدند، پاییز سال جاری در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت.

منبع: 9to5mac

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 تیر 1401 بروزرسانی: 22 تیر 1401 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 2137

به "سیستم عامل iPadOS 16 با چندین قابلیت مفید معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم عامل iPadOS 16 با چندین قابلیت مفید معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید