9 راز افزایش بهره وری از زبان پیروز ترین افراد این روزها

به گزارش مجله روگذر، صبح زود بیدار شدن و ورزش کردن دو نکته بهره وری هستند که همواره به آن ها تاکید می گردد. اما در طی این 2 سال اخیر اولویت های جدیدی شکل گرفته که به همراه آن ها، راه های جدیدی هم برای انجام کارها به وجود آمده است. در این مقاله، 9 فرد بسیار پیروز و پیشتاز در صنایع مختلف شرح می دهند که چگونه برای خانواده، طبیعت و اهداف اجتماعی بزرگ تر وقت می گذارند و به افزایش بهره وری خودشان یاری می نمایند.

9 راز افزایش بهره وری از زبان پیروز ترین افراد این روزها

ریز احمد (Riz Ahmed)

بازیگر، فراورینماینده، موسیقی دان و فعال اجتماعی

وقتی احمد سر صحنه فیلم برداری نیست، از رژیم و برنامه سفت وسخت خودش پیروی می نماید. او صبح ها ساعت 7:30 در لندن از خواب بیدار می گردد و کمی ورزش های هوازی و مدیتیشن می نماید. او سپس تا نزدیک ظهر به کارهای نوشتنی (مانند فیلم نامه و یا اشعار یک آلبوم) می پردازد. بعد از مقداری دویدن یا تمرین های خانگی با وزنه یا کش های قوی، ریز احمد به سراغ صرف ناهار می رود. بعد از ناهار به تماس ها و جلسات می پردازد. چراکه بسیاری از کارهای اداری و رسمی او شامل مکاتبات با نیویورک می گردد و در این ساعت از روز در لندن برای این کار بهتر است. او می گوید ورزش کردن، دوش گرفتن و آشپزی کارهایی هستند که بین ساعت های نوشتن و جلسات اداری برای تنوع انجام می دهد تا مقداری از انرژی اضافی او را بسوزانند.

فردریکا کلارن (FREDRIKA KLARÉN)

سرپرست بخش پایداری، شرکت اتومبیل سازی Polestar

فردیکا می گوید: گاهی اوقات مجبور هستم آن آدم حوصله سر بری باشم که به پروژه هایی که تأثیر خاصی در صنعت ایجاد نمی نمایند جواب رد بدهم. این پروژه ها ممکن است در آینده محبوب شوند و یا اینکه در اینستاگرام خیلی خوب به نظر برسند و طرف داران زیادی پیدا نمایند. این کار من تضمین می نماید که تیم من بیش از حد مشغله پیدا نکند و به کارهای مفیدتر بپردازنند.

آنتونی اس. فاوچی (Anthony Fauci)

مشاور اصلی پزشکی رئیس جمهور آمریکا، مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی

آنتونی فاوچی می گوید در 20 ماه گذشته شاید حتی یک روز هم مرخصی نگرفته باشد و خودش هم می داند که حداقل 15 ساعت کارکردن در طول روز برای 20 ماه متوالی اصلاً عادی نیست.

او می گوید که شعار من همواره دقت در تفکر و صرفه جویی در بیان است. باید بدانید در خصوص چه چیزی صحبت می کنید، مشکل شما چیست و باید بدانید که سؤال بعدی شما چه چیزی است؛ بنابراین، اگر حتی در طی 8 دقیقه اول یک جلسه آنچه که احتیاج بود را انجام دادید، وقت آن است که به سراغ کار بعدی بروید. راز این کار هم تمرکز کامل روی موضوعات و کاری است که در حال اجرا آن هستید.

آنتونی فاوچی ساعت 5 صبح از خواب بیدار می گردد و حدود 10-11 شب هم به رختخواب می رود. او می گوید گاهی اوقات حتی تا ساعت 9-10 شب کماکان مشغول کار و برگزاری جلسات است.

لوئیس وان ان (LUIS VON AHN)

دانشمند، هم بنیان گذار و مدیرعامل Duolingo

هر روز صبح، من 5 درس زبان در اپلیکیشن دولینگو را مطالعه می کنم: 3 درس برای زبان فرانسوی، یک درس پرتغالی و یک درس از آموزش زبان ژاپنی. البته این کار بیشتر به خاطر آزمایش و آنالیز خود اپلیکیشن است. تیم من هر روز از حدود ساعت 6:30 صبح گزارش ها را دریافت می نمایند. سپس کمی ورزش می کنم و در نهایت 16 دقیقه با نهایت سرعتی که می توانم (حدود 15 کیلومتر در ساعت) میدوم.

آقای لوئیس وان ان هر صبح حدود ساعت 5:30 تا 6 از خواب بیدار می گردد و اولین کاری که می نماید، آنالیز ایمیل ها است. او می گوید شب ها هم هنگام تلویزیون دیدن کردن کار می نماید. اگرچه معتقد است این کار بازدهی او را 40 درصد کاهش می دهد، ولی باز هم خیلی از کارها پیش می فرایند. او سپس حدود ساعت 11 - 10:30 شب می خوابد.

کندیس پارکر (CANDACE PARKER)

بازیکن بسکتبال NBA

کندیس پارکر دوست ندارد که بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب آغاز به فعالیت کند؛ بنابراین او می گوید که هشدار صبح را کمی زودتر می گذارد و کمی در تخت خواب می ماند تا آماده آغاز کارهای روزانه گردد. صبح ها قهوه می نوشد، کمی ورزش می نماید و سپس صبحانه می خورد. او به در نظر گرفتن پاداش در ازای انجام برنامه های روزانه خیلی اهمیت می دهد.

کندیس پارکر می گوید او عادت داشت در روزهایی که مسابقات تیمی داشتند، عادت دشت پس از انجام مسابقه چرت بزند. در روزهای اولیه عادت داشت 2 ساعت بخوابد، ولی اکنون تنها 45 دقیقه تا یک ساعت برای او کافی است. کندیس صبح ها ساعت 7:30 بیدار می گردد، شب ها ساعت 10:30 الی 11 می خوابد و سعی می نماید در طول روز تلویزیون دیدن نکند.

کوینتا برونسن (QUINTA BRUNSON)

کمدین، فراوری نماینده، نویسنده

در حال حاضر، بهره برای من به معنای ایجاد ارتباطات مختلف برای ساخت یک راهکار است. یعنی اینکه بتوانم ایده های خودم را برای گروه هایی بزرگ تر از مردم و شرکت هایی بیان کنم که ممکن است فوراً متوجه آن ها نشوند. خیلی از افراد شاید ناامید شوند و برایشان تلخ باشد که کسی متوجه منظور آن ها نمی گردد و ممکن است پیش خودشان از این بابت دلخور باشند. ولی من یاد گرفته ام که برای ایجاد درک صحیح بین افرادی که با آن ها کار می کنیم، فقط به ایجاد ارتباطات تخصصی و کامل احتیاج است.

GRANT VAN HORN

مهندس محقق در آزمایشگاه پرنده شناسی کرنل، محقق اصلی اپلیکیشن Merlin Bird ID app

آقای گرنت فن هورن روی اپلیکیشن جذابی کار می نماید که با استفاده از آن تنها کافی است یک عکس و یا بخشی از صدای یک پرنده را آپلود کنید تا اپلیکیشن آن پرنده را به آسانی شناسایی نموده و اطلاعات آن را در اختیار شما قرار دهد.

او می گوید برترین زمان طوفان فکری من وقتی نیست که پای کامپیوتر هستم. اگر با مسئله ای خیلی و عمیق دست و پنجه نرم می نماید (که این مسائل معمولاً شامل یک باگ در کد برنامه است)، به دوچرخه سواری می روم. کمی ورزش می کنم و وقتی برمی گردم، خیلی سریع آن مشکل را حل می کنم و سپس سراغ کارهای سازنده و مفید دیگری می روم.

دیوید برونر (David Bronner)

مدیرعامل شرکت Dr. Bronners

می توانم بگویم که حدود دو - سوم زمان من به عنوان مدیرعامل سنتی شرکت سپری می گردد. یعنی مدیریت شرکت و اطمینان حاصل کردن از اینکه همه چیز به خوبی در حال اجرا است. یک سوم دیگر به کنش گرایی اختصاص دارد. این فعالیت ها بیشتر به به کارگیری مواد روان گردان و کشاورزی احیانماینده مرطوب می گردد.

او می گوید ساعت 5 صبح بیدار می گردد، کمی مدیتیشن و ورزش می نماید و خود را برای انجام فعالیت های روزانه آماده می نماید. آقای برونر می گوید سعی می نماید از رسانه های اجتماعی بسیار کم استفاده کند، عادت ترک چک کردن موبایل در اول صبح را کنار بگذارد و رژیم های سختی بگیرد که بدن او را به نوعی تصفیه می نمایند. او ساعت حدود ساعت 9 الی 9:30 شب هم می خوابد.

امیلی راتایکوفسکی (EMILY RATAJKOWSKI)

مدل، بازیگر، نویسنده و کارآفرین

امیلی معتقد است زمانی که ضرب الاجل خاصی نداشته باشد بهتر کار می نماید. او می گوید هنگام نوشتن کتاب خود حتی یک نماینده و مشاور هم نداشت؛ بنابراین هیچ ضرب الاجلی نداشت و هیچ فشاری را از جانب کسی احساس نمی کرد. در طول این زمان بسیار بهره وری بیشتری داشت و بهتر کار می کرد. هرچه خودآگاهی بیشتری داشته باشید، نوشتن سخت تر می گردد؛ بنابراین زمانی که کتاب را فروخت و موعد خاصی برای تحویل آن داشت، کارها برای او خیلی سخت تر پیش می رفت.

منبع: Fastcompany

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 بهمن 1400 بروزرسانی: 1 بهمن 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1978

به "9 راز افزایش بهره وری از زبان پیروز ترین افراد این روزها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 راز افزایش بهره وری از زبان پیروز ترین افراد این روزها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید