HTC هدست های واقعیت مجازی قدرتمند وایو پرو 2 و فوکوس 3 را معرفی کرد

به گزارش مجله روگذر، شب گذشته شرکت اچ تی سی (HTC) از دو هدست واقعیت مجازی گران قیمت به نام های وایو پرو 2 و فوکوس 3 رونمایی کرد. هر دو گجت نمایشگرهای 5K را ارائه می دهند (2.5K برای هر چشم) و میدان دید هم به 120 درجه رسیده است (در برابر 110 درجه در مدل های قبلی). همچنین کیفیت زیرپیکسل ها (sub pixels) هم بهود پیدا نموده و به همین خاطر کاربران با تصاویر شفاف تری سروکار خواهند داشت.

HTC هدست های واقعیت مجازی قدرتمند وایو پرو 2 و فوکوس 3 را معرفی کرد

کاربران برای خرید وایو پرو 2 بدون وسایل جانبی باید مبلغ 749 دلار بپردازند و در صورت احتیاج به کنترلرها و مکعب های مربوط به اسکن حرکت بدن باید 1399 دلار خرج نمایند. هدست واقعیت مجازی فوکوس 3 هم با قیمت 1300 دلار راهی بازار می گردد.

وایو پرو 2 از نظر طراحی تفاوت خاصی با نسل قبلی ندارد زیرا به گفته اچ تی سی احتیاجی به تغییر طراحی آن احساس ننموده اند. در عوض، اچ تی سی تمرکز خود را معطوف به بهبود سخت افزاری این گجت نموده و مثلا حالا شاهد نمایشگر 5K با رفرش ریت 120 هرتز هستیم. ضمناً همان طور که گفتیم، میدان دید این هدست بهبود یافته است.

از طرف دیگر، وزن وایو فوکوس 3 نسبت به نسل قبلی کاهش پیدا نموده تا استفاده از آن راحت تر گردد. باتری آن حالا در بخش پشتی واقع شده است و کاربران به راحتی می توانند آن را تعویض نمایند. هدست فوکوس 3 از چیپست اسنپدراگون XR2 بهره می برد اما اچ تی سی اعلام نموده آن را برای عملکرد بهتر بهینه سازی نموده تا توان پردازشی بیشتری را ارائه دهد.

درون این هدست لوله حرارتی مسی و فن خنک نماینده تعبیه شده تا جلوی گرمای بیش از حد هدست را بگیرند. همچنین امکان اتصال وایو فوکوس 3 به کامپیوتر برای اجرای بعضی بازی ها و اپلیکیشن های واقعیت مجازی وجود دارد.

روی هم رفته این گجت ها عمدتا برای مشتریان تجاری طراحی شده اند که مسئله ای با قیمت بالاتر این هدست ها نسبت به نمونه های رقیب ندارند و به همین خاطر از کیفیت سخت افزاری بهتری هم بهره می برند. به گفته مدیرکل بخش هدست های واقعیت مجازی اچ تی سی، مدیرانی که برای کسب وکار خود این هدست ها را خریداری می نمایند، معمولا در عرض 6 ماه تا یک سال می توانند این هزینه را جبران نمایند.

اگرچه هدست های سری اچ تی سی وایو هنوز مناسب کاربران عادی محسوب نمی شوند، اما احتمالا ویژگی هایی مانند نمایشگر 5K و بهبود میدان دید در آینده نزدیک راهی هدست های سری Cosmos خواهند شد که این سری از هدست ها مختص کاربران معمولی هستند. روی هم رفته، در این بازار شرکتی مانند آکیولس را داریم که زیرمجموعه فیسبوک است و بر روی ارائه هدست های واقعیت مجازی ارزان و در دسترس متمرکز شده است. به همین خاطر رقابت در بازار هدست های واقعیت مجازی کار چندان ساده ای به حساب نمی آید.

اچ تی سی وایو پرو 2 از امروز با قیمت 749 دلار راهی بازار می گردد و برای خرید این هدست به همراه لوازم جانبی باید تا تاریخ 4 ژوئن (14 خرداد) صبر کنید و مبلغ 1399 دلار بپردازید. وایو فوکوس 3 هم با قیمت 1300 دلار در تاریخ 27 ژوئن (6 تیر) راهی بازار خواهد شد.

منبع: Engadget

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 خرداد 1400 بروزرسانی: 27 خرداد 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1704

به "HTC هدست های واقعیت مجازی قدرتمند وایو پرو 2 و فوکوس 3 را معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "HTC هدست های واقعیت مجازی قدرتمند وایو پرو 2 و فوکوس 3 را معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید