آزمایش اولین داروی کرونای حاصل از پلاسما در چین

به گزارش مجله روگذر، یک شرکت داروسازی در چین از شروع آزمایشات بالینی روی اولین داروی کووید-19 در دنیا که از پلاسمای بهبودیافتگان این بیماری فراوری می گردد، اطلاع داد.

آزمایش اولین داروی کرونای حاصل از پلاسما در چین

به گزارش ایسنا، شرکت داروسازی سینوفارم بیان کرد: اولین داروی کووید-19 دنیا که بر اساس ایمونوگلوبولین انسانیِ گرفته شده از پلاسمای بهبود یافتگان این بیماری فراوری شده، وارد فاز آزمایشات بالینی می گردد.

پیش از این استفاده از پلاسمای دوره نقاهت در برنامه درمانی ملی کووید-19 چین گنجانده شده و برای بیماران مبتلا به نوع شدید بیماری اثربخشی بسیار خوبی را نشان داده است.

این شرکت بعلاوه اعلام نموده آخرین واکسن های نسل دوم کووید-19 که مخصوص سویه های متداول کرونا مانند دلتا و بتا طراحی شده با نتایج اولیه خوبی همراه بوده است.

داروی نو که از پلاسمای بهبود یافتگان بیماری کووید-19 یا افراد واکسینه شده که به این ویروس آلوده نشده اند، فراوری شده، حاوی آنتی بادی های خنثی کننده کروناویروس با قدرت بالاست.

به گفته محققان چینی مطالعات بالینی و آزمایشات حیوانی این دارو تکمیل شده که در تسکین علائم و آسیب های ناشی از عفونت کروناویروس تاثیر چشمگیری داشته و به زودی وارد فاز سوم می گردد.

گفته شده این دارو می تواند به طور گسترده ای مورد استفاده قرار گیرد و با واکنش سریع در درمان اضطراری بیماران مبتلا به نوع شدید یا گروه های در معرض خطر همراه است، اما اثربخشی واقعی یک داروی خاص بیشتر به نتایج آزمایشات بالینی بستگی دارد تا نتایج اولیه.

هرچند کارشناسان هشدار دادند که پیشگیری و واکسیناسیون، موثرترین روش برای متوقف کردن شیوع بیماری است، زیرا دارو های خاص تنها در گستره محدودی اثربخش خواهند بود چراکه در صورت آلوده شدن به ویروس، این عامل بیماری زا از سلول های انسانی برای تکثیر مداوم ویروس های نو استفاده می نماید و چنین ایمونوگلوبولین انسانی فقط می تواند ویروس خارج از سلول را خنثی کند و بنابراین ایمنی سلولی به وسیله واکسن لازم است.

منبع: فرارو
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1834

به "آزمایش اولین داروی کرونای حاصل از پلاسما در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش اولین داروی کرونای حاصل از پلاسما در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید