آشنایی با کلاس های پرواز هواپیمایی سنگاپور

به گزارش مجله روگذر، کلاس های پرواز با توجه به خدماتی که خطوط هوایی در اختیار مسافران خود قرار می دهند متفاوت اند؛ هواپیمایی سنگاپور که از بزرگترین خطوط هوایی دنیا است دارای کلاسه بندی های متنوع است. با خبرنگاران همراه باشید تا به آنالیز آن بپردازیم.

آشنایی با کلاس های پرواز هواپیمایی سنگاپور

همراه ما باشید تا با تور سنگاپور از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

هواپیمایی سنگاپور (سنگاپور Airlines) در سال 1947 توسط شرکت مالزی ایرلاینز (Malaysia Airlines) تاسیس شد و قطب اصلی این شرکت هواپیمایی فرودگاه چانگی سنگاپور (سنگاپور چانگی Airport) یکی از بزرگ ترین پایگاه های تردد هوایی در جنوب شرق آسیا است. این خط هواپیمایی رکوردهای بسیاری را بدست آورده است که از آن ها می توان به سال های 2011 با رکورد انتقال 16.5 میلیون مسافر و در سال 2012 انتقال بیش از 18 میلیون مسافر اشاره نمود. در سال 2016 نیز توسط سایت WORLD AIRLINE AWARDS که به آنالیز رده بندی های شرکت های هوایی در جهان می پردازد، شرکت هوایی سنگاپور را به عنوان سومین خط هوایی برتر سال معرفی کرد. این شرکت هواپیمایی با ارائه خدمات متنوع و کلاسه بندی های متفاوت، احتیاج همه مسافران خود را تامین می نماید و جوابگوی هر سلیقه ای است و به یکی از رقیبان اصلی شرکت های هواپیمایی در جهان تبدیل شده است. با ما همراه باشید تا به معرفی کلاس های پرواز این خط هواپیمایی قدرتمند بپردازیم.

1. سوئیت کلاس (Suites)

بالاترین کلاس خطوط هواپیمایی سنگاپور سوئیت کلاس است که لوکس ترین کلاس پرواز در این شرکت هواپیمایی محسوب می گردد و پرواز آن به پرچم دار شرکت ایرباس A380 اختصاص دارد.

مسافران در این حالت به طور اختصاصی از فضای خود استفاده می نمایند و کابین هایی با درهای کشویی به طور کامل حریم خصوصی آنان را حفظ می نماید. فضای داخل کابین ها در زیباترین شکل ممکن طراحی شده است و یک تخت خواب مستقل از جایگاه در آنجا وجود دارد.

فضای داخلی کابین ها توسط طراح فرانسوی ژان ژاک کوست (Jean Jacques Coste) که طراح قایق های بادبانی لوکس است طراحی شده و جایگاه های چرم قهوه ای رنگ، فضای گرم و آرامش بخشی را ایجاد نموده است.

هر کابین یک در کشویی، یک پنجره مجزا و یک میز متحرک برای سرو شام دارد. تخت های این کابین طوری طراحی شده اند که اگر با شریک یا دوست خود هستید امکان جداسازی آن ها به دو تخت مستقل وجود دارد.

غذاهای سرو شده در این کلاس لوکس، توسط بهترین سرآشپزها و در متنوع ترین منو تهیه می گردد و در وعده های مختلف برای مسافران سرو می گردد.

علاوه بر موارد ذکر شده برنامه های تفریحی بسیاری همچون فیلم، موزیک و بازی برای مسافران در داخل کابین فراهم شده است.

در نهایت این کلاس هوایی فوق العاده تجربه ای لوکس با بهترین امکانات را برای مسافران خود فراهم می نماید و تجربه ای تکرار نشدنی را برای آنان به ارمغان می آورد.

2. فرست کلاس (First Class) یا درجه یک

طبقه بندی دیگر، فرست کلاس یا پرواز درجه یک است که در درجه پایین تری از سوئیت کلاس قرار گرفته است ولی نسبت به سایر کلاس های دیگر در بالاترین درجه است.

کابین فرست کلاس اغلب تعداد معدودی جایگاه دارد و در اکثر مواقع در جلوی هواپیما قرار گرفته است، البته در هواپیماهای ملخ دار به دلیل کاهش صدا این کابین را در پشت هواپیما می سازند.

این کلاس از نظر نوع جایگاه و فضای نشستن و همچنین امکاناتی که برای این طبقه بندی قرار می دهند در بهترین حالت ممکن است. در هواپیمایی سنگاپور دو مدل فرست کلاس وجود دارد : فرست کلاس (First Class) و فرست کلاس جدید (New First Class).

در فرست کلاس جایگاه های جادار با فضای جلوی پا یا لگ روم (legroom) عالی در نظر گرفته شده است تا مسافران احساس راحتی بیشتری نمایند و برای مواردی همچون استفاده از کامپیوتر راحت باشند. جنس جایگاه ها از چرم مرغوب است و جایگاه قابلیت این را دارد که به تخت راحت تبدیل گردد.

مسافران برای منوی غذایی خود 24 ساعت قبل از پرواز، غذای خود را سفارش و رزرو می نمایند و غذای آن ها توسط سرآشپزهای ماهر حاضر می گردد.

در فرست کلاس جدید، امکانات مشابه فرست کلاس است، کمی نوع جایگاه ها و امکانات داخلی مکان نشستن مسافران ارتقا یافته است.

3. بیزینس کلاس (Business Class) یا درجه تجاری

پروازهای درجه تجاری یا بیزینس کلاس از درجه پایین تری نسبت به فرست کلاس قرار دارند و ارزان تر هستند؛ ولی امروزه به دلیل رقابت خطوط هواپیمایی و توجه مسافران به این بخش، امکانات بسیار عالی را در این کلاس قرار می دهند.

این کلاس در هواپیمایی سنگاپور به سه بخش تقسیم می گردد: Business Class، New Business Class و Regional Business Class. که تفاوت اصلی آن ها در طراحی جایگاه ها است.

فضای جلوی پا یا لگ روم در هر سه حالت در بهترین حالت طراحی شده است که مسافران راحتی بیشتری داشته باشند. تمام جایگاه ها در این کلاس قابلیت تخت شدن را دارند و پورت های HDMI و USB برای اتصال لوازم الکترونیکی در کنسول کنار جایگاه وجود دارد.

منوی غذایی این کلاس نیز بسیار متنوع است و غذاهای بین المللی را شامل می گردد.

4. کلاس پرمیوم اکونومی (Premium economy)

کلاس پرمیوم اکونومی کلاسی است که در برخی از خطوط هواپیمایی ارائه می گردد. این کلاس در سطح پایین تری نسبت به کلاس های قبلی دارد اما در برخی از پروازها این کلاس در حد کلاس تجاری است.

این کلاس در هواپیمایی سنگاپور در یک طراحی عالی، فضای مناسبی را ایجاد نموده است که مسافران راحتی بیشتری داشته باشند.

در جایگاه ها دو درگاه USB برای اتصال کامپیوتر و شارژ دستگا ه های الکترونیکی تعبیه شده است و روبروی جایگاه هر فرد، فضایی برای قرار دادن مجله و اجسام کوچک وجود دارد.

برای سرو غذا نیز مسافران می توانند 24 ساعت قبل، از منوی مشخص شده برای این کلاس پرواز، سفارش خود را مشخص نمایند.

5. کلاس اکونومی یا مالی (Economy class)

کلاس اکونومی یا مالی ارزان ترین نوع پرواز است ولی هواپیمایی سنگاپور حتی در این کلاس خود، بهترین امکانات و خدمات را برای مسافران خود قرار می دهد و در هر نوع کلاسی برترین است.

این بخش خود به دو دسته Economy Class و New Economy Class تقسیم می گردد که تفاوت آن ها در جایگاه آن ها است و در مدل جدید، راحتی جایگاه ها بهبود بیشتری داشته است.

کلاس اکونومی هم منوی غذایی مختص به خود را دارد و خدمات بسیار خوبی را عرضه می نماید و مقرون به صرفه ترین پرواز برای خانواده ها است.

در نهایت این هواپیمایی سومین هواپیمایی برتر جهان در سال 2016 شناخته شد و در کلاس های متفاوت نیز جوایز بسیاری کسب نموده است و جزو 5 شرکت هواپیمایی برتر جهان به حساب می آید.

منبع: کجارو / singaporeair.com
انتشار: 14 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 599

به "آشنایی با کلاس های پرواز هواپیمایی سنگاپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با کلاس های پرواز هواپیمایی سنگاپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید