اتوبوس های دوطبقه توریستی شوند، اعطا گواهی استاندارد به 48 هتل

به گزارش مجله روگذر، به گزارش خبرنگاران، نشست خبری معاونان سرمایه گذاری و گردشگری سازمان میراث فرهنگی به مناسبت هفته دولت پیش از ظهر روز یکم شهریور در سالن فجر ارگ آزادی برگزار گردید. در این برنامه مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی از تشکیل شورای راهبردی گردشگری سلامت اطلاع داد و گفت: دستورالعمل IPD را برای بیمارستان ها آماده نموده و در دو هفته آینده ابلاغ می کنیم. مراکز درمانی طبق آن دستورالعمل گردشگران خارجی را پذیرش نمایند. همچنین دفاتر خدمات مسافراتی و متقاضیان دو ماه فرصت دارند تا برای پذیرش گردشگران سلامت خود را آماده نمایند.

اتوبوس های دوطبقه توریستی شوند، اعطا گواهی استاندارد به 48 هتل

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

معاون گردشگری کشور پیشنهاد داد: اتوبوس های دو طبقه زیادی در پارکینگ ها وجود دارند که بلااستفاده و مستعمل مانده است. این اتوبوس ها را می توان برای فعالیت های توریستی به کار گرفت مانند اتوبوس های بدون سقف.

معاون گردشگری کشور درباره استانداردسازی مراکز اقامتی در کشور اضافه کرد: 250 مورد قرارداد با هتل ها بسته شده است. 48 مورد نیز گواهینامه دریافت نموده اند. نگاه به استاندارد و تشویق خدمات، نگاه متفاوت و یکپارچه ای است در صورتی که در همه جهان در اعمال دقیق وظایف حاکمیتی یک جدیت و توجه ویژه ای دارند. این نظارت پایه اساسی کار است. وقتی به درجه 4 و 5 ستاره هتل ها و یا درجات دیگر اشاره می کنیم باید این ستاره ها واقعی باشد. چون وقتی مردم این گواهی را در سر در هتل می بینند، اعتماد می نمایند.

رحمانی موحد اضافه کرد: بهتر است هتل داران اتصال مالی به دولت را کم نمایند و به سمت مدل های موفقی برسند که بخش خصوصی فراوری می نماید.

وی همچنین درباره ساماندهی چادرهای مسافرتی توضیح داد: به هیچ وجه در هیچ جای جهان استانداردهای بین المللی اجازه نمی دهد در جایی که باید حقوق مردم رعایت گردد حریم خصوصی ایجاد کنیم. پارک ها یک مکان عمومی هستند عده ای می خواهد در آن چادر بزنند این کار برای منظر و توسعه گردشگری مناسب نیست. چادر باید در کمپ ها و یا در مکان های خاص برپا گردد. فرایند دو سال اخیر به سمت ساماندهی این مساله پیش رفته است.

معاون گردشگری کشور همچنین درباره تورهای خروجی نیز گفت: کارگروهی برای این منظور تشکیل شده و مسائل مبتلابه این نوع سفر به خارج از کشور را مطالعه نموده اند و شیوه نامه ای در آینده به دفاتر ابلاغ می گردد. کسانی هستند که بسته های سفر را به خارج از کشور تهیه می نمایند. یکی از این موارد بیمه مسافرتی است. ما دفاتر را الزام به بیمه شدن مسافر نموده ایم.

رحمانی موحد همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر پیگیری قاچاق سوخت با اتوبوس گردشگری نیز گفت: حمل و نقل یکی از اجزای مهم سفر است. زمانی که آژانس مسافرتی وسیله ای را برای سفر به گردشگران می دهد به طور کامل مسئولیت آن وسیله به عهده او است. اگر یکی از اجزای سفر خطا کند، این مساله ای است که با دستگاه های مرتبط با آن باید حل گردد، اما اتوبوس توریستی در این موضوع در اختیار آژانس مسافرتی قرار گرفته بود پس باید آژانس مربوطه از سلامت آن مطلع باشد چون در برابر مردم و مبلغی که از مطالبه می نماید باید خدمات مناسبی نیز در اختیارشان قرار دهد و کم فروشی نکند.

وی اضافه کرد: در این باره با سازمان راهداری صحبت شد و آنها نیز اعلام کردند که با این مساله برخورد خواهند کرد. این اتفاق ممکن است در همه فعالیت های مالی پیش بیاید. مهم این است که متولی باید مراقب آن باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 781

به "اتوبوس های دوطبقه توریستی شوند، اعطا گواهی استاندارد به 48 هتل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتوبوس های دوطبقه توریستی شوند، اعطا گواهی استاندارد به 48 هتل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید