جاذبه های گردشگری اسلوونی ، ماندنی و تاثیرگذار

به گزارش مجله روگذر، احتمالا تصاویر معروف دریاچه بلد اسلوونی(همسایه کرواسی، اتریش، ایتالیا و مجارستان)را با کلیسای جزیره زیبایش و پس زمینه خیره نماینده کوه هایش را دیده اید. این شهر در طول سالیان متمادی بخاطر ویژگی های خوبش و بعلاوه تعداد زیادی از فعالیت های فضای باز که شامل : پیاده روی، غواصی، اسکی، اسب سواری و موارد دیگر که گردشگران می توانند در آن شرکت نمایند، مشهور شده است. در واقع کل منطقه یکی از زیباترین مکان هایی است که تا بحال دیده ام و رسیدن به آن آسان است و مهم نیست که از کجا آمده اید. مخصوصا اینکه اتوبوس ها، پرواز ها و سایر اشکال حمل و نقل از شهرهای مختلف اروپا، صرف نظر از اینکه چه زمانی از سال به سراغ آنها می روید، بسیار ارزان هستند.در اینجا بعضی از جاذبه های گردشگری اسلوونی و اماکن تماشای اسلوونی را که می توانید از آن ها تماشا کنید را معرفی می کنیم:

جاذبه های گردشگری اسلوونی ، ماندنی و تاثیرگذار

1. کلیسا را در وسط دریاچه ببینید.

البته هیچ سفری به بلد در اسلوونی بدون سفر به جزیره وسط دریاچه کامل نیست. اکنون قرن هاست که این مکان با کلیسای کنونی که در اواخر قرن 17 بنا شده ، محبوب شده است. دو راه مختلف برای رسیدن به این کلیسا وجود دارد: یا با قایق های سنتی پلانتا (که ظرفیت 20 مسافر را دارد)، یا با قایق های بادبانی خصوصی. من شخصا دومی را ترجیح می دهم. اگر مطمئن نیستید که چه کاری را انجام دهید ممکن است متوجه شوید که زمان زیادی صرف رفتن به این منطقه می کنید. بنابراین مطمئن باشید شما بیشتر از چیزی که فکر می کنید زمان احتیاج دارید. زمانی که به جزیره رسیدید به داخل کلیسا بروید و نقاشی های زیبای قرن 15 ام را در کلیسای قدیمی پروتستان ببینید. از قلم نیاندازید که زنگ داخل کلیسا را به صدا در آورید و از جاذبه های گردشگری اسلوونی است.

2. کاوش در قلعه قرون وسطایی

من هوادار پروپا قرص قلعه ها هستم و قلعه بلد قطعا از نظر تاریخی مجذوب کننده است (این قلعه ،قدیمی ترین قلعه اسلوونی است). راستش را بخواهید قبل از سفر به این کشور چیزی درباره تاریخچه اسلوونی نمی دانستم. بنابراین خواندن آثار نمایشی در قلعه راه بسیار خوبی بود. به علاوه شما فرصت می کنید که هر اینچ از ساختمان را کشف کنید. اما علت اصلی تماشا این قلعه این است که منظره ها زیبای اطراف دریاچه و منظره ها نزدیک آن را ببینید .یکی دیگر از منظره ها دریاچه و منظره ها اطراف آن، مالا اسجنیکا اسلوونی است که یکی از قله های منطقه جنوب غربی دریاچه به شمار می رود. کمی پیاده روی رو به بالا دارد. بنابراین اگر حال خوبی نداشته باشید یا زمان محدودی داشته باشید بهتر است فقط از قلعه تماشا کنید. اما به هر حال از آوردن دوربین خود مطمئن شوید قطعا به آن احتیاج خواهید داشت و از اماکن تماشای اسلوونی می باشد.

3. از چشم پرندگان، این منظره ها راببینید

قلعه بلد در اسلوونی منظره ها زیادی را از شهر و دریاچه به نمایش می گذارد. به همین علت بسیاری از افراد برای پیاده روی به این منطقه می آیند. اما برترین راه برای تماشا بلد سوار بر یک بالن هوای افسانه بر فراز تمام منطقه است. شما با منظره ها هیجان انگیزی از کوه های آلپ در ماه جولای، پارک ملی تریگلاو و بسیاری از منطقه ها دیگر در این منطقه برخورد خواهید کرد. به علاوه اگر خوش شانس باشید منظره ها خوبی را از طلوع خورشید خواهید دید که از مزایای بیدار شدن در اول صبح است! همه چیز می تواند در طول تابستان شلوغ گردد. بنابراین توصیه می گردد قبل از سفر خود برنامه ریزی کنید و به صورت آنلاین رزرو کنید که از جاذبه های گردشگری اسلوونی است.

4. پیاده روی در دره وینتگار

مسیر پیاده روی در اسلوونی به وسیله زمین های کشاورزی زیبا برای رفتن از بلد تا دره وینتگار وجود دارد. هنگامی که به آنجا بروید از آب های زلال و آبی رودخانه و بعلاوه دیوار های صاف دره شگفت زده خواهید شد. این پیاده روی از نظر فیزیکی زیاد نیست. به من اعتماد کنید حتی در مسیر برگشت به بلد از تماشا منظره ها زیبا شگفت زده خواهید شد. ولی توجه داشته باشید که در طول ماه های زمستان این دره از لحاظ فنی بسته است، ولی واقعیت این است که گردشگران و افراد محلی را پیدا خواهید کرد که صرف نظر از این ماه ها از این منطقه لذت می برند. فقط اینکه به این منطقه احترام بگذارید و جای پای خود را در مسیر های لغرنده ببیند و هر چیزی که با خود حمل می کنید را بردارید و از جاذبه های گردشگری اسلوونی است.

5. یک تکه کیک خامه ای خوشمزه را بخورید

البته من عاشق تمام غذاهای اسلوونی از خوراک پاستای ایتالیایی تا غذاهای سنگین اروپای شرقی بودم. اما کیک خامه ای جای مخصوصی در قلبم دارد. که از دو لایه نازک شیرینی ساخته شده است.باچیزی که حدس زده اید یعنی دو لایه خامه زده شده که یکی ضخیم تر از دیگری است. خارج از قنادی با شکر پودر می گردد و همه چیز با قهوه ای خالص و تیره هضم می گردد. می توانید این کیک را در چند مکان مختلف در اطراف دریاچه امتحان کنید و به نظر می رسد که واقعا هیچکس نمی داند که این کیک خوشمزه از کجا آمده است. اما مهم نیست که کجا امتحانش می کنید ، مطمئنا ناامید نخواهید شد.

6. به پارک ملی تریگلاو بروید.

اگر مقاله من در خصوص برترین پارک های اروپا را مطالعه ننموده اید باید بدانید که تریگلاو قطعا در آن فهرست است! این تنها پارک ملی اسلوونی است. اما آنچه این کشور فاقد آن است بیشتر به خاطر کیفیت است. دریاچه بلد در ابتدای این پارک قرار گرفته است. ورودی این پارک رایگان است و تعدادی از فعالیت های تابستانی محبوب شامل پیاده روی، قایقرانی و اسب سواری در این پارک وجود دارد. احتمالا محبوب ترین مکان برای پیاده روی در این پارک، تریگلاو بلندترین قله اسلوونی است اما برای هر کس در هر سطح از آمادگی جسمانی چیزهایی برای لذت بردن از مراتع کوه آلپ وجود دارد و از اماکن تماشای اسلوونی می باشد.

7. در یک مزرعه کار کنید

چه راهی بهتر از اینکه مثل افراد محلی در طول مدت اقامت خود زندگی کنید تا با نحوه زندگی افراد محلی آشنا شوید. اقامتگاه های مزرعه گزینه که از اماکن تماشای اسلوونی هستند، در اطراف بلد است و آن ها این فرصت را به شما می دهند که به حیوانات مزرعه رسیدگی کنید، درست کردن پنیر یا سایر فعالیت های محلی را انجام دهید و بعلاوه مطمئن باشید که تغذیه شما در طول مدت اقامتتان خوب و راحت تامین می گردد . بلد می تواند در فصل تابستان زمانی که سفر به دریاچه به اوج خود می رسد کمی گردشگری باشد ولی اقامتگاه مزرعه این اجازه را می دهد که بیرون بروید و با طبیعت و زندگی محلی ارتباط برقرار کنید. یکی دیگر از گزینه های مهم اقامت اقامت در اردوگاه در لبه دریاچه است. هیچ راهی بهتر از یک چادر برای ارتباط با زیبایی های طبیعی محیط اطراف شما وجود ندارد. به علاوه با قیمت های بالای بلد باعث می گردد بتوانید پول خود را برای انجام فعالیت های مختلف صرفه جویی کنیدو

8. از فعالیت های ورزشی زمستانی فوق العاده لذت ببرید

در طول فصل زمستان مسافرت به بلد بسیار سرگرم کننده است. این دریاچه یخ نمی زند و می توانید سوار قایق شوید و به سمت کلیسا بروید و پیاده روی نیز به همان مقدار لذت بخش است. اما علاوه بر فعالیت های معمولی که می توانید در آن شرکت کنید، فعالیت های بیشتری مانند اسکی شمالی یا آلپاین، اسکی با کفش مخصوص و بیشتر از این ها نیز در دسترس است. بر خلاف بسیاری از مکان های دیگر در آلپ، گردشگران زیادی را پیدا نخواهید کرد، که باعث می گردد مکانی عالی برای یک گوشه آرام و رمانتیک باشد و از اماکن تماشای اسلوونی است.

9. سوار قطار بخار بوهینج شوید

چون پیاده روی در اطراف بلد را دوست داشتم یکی از راه های مورد علاقه من برای تماشا این منظره ها پنجره قطار بوهینج است. در طول سفر خود می توانید راه را از میان کوه ها انتخاب نموده و برترین های این منطقه ها را ببینید. در این قطار یاد و احساس ایام قدیم به انسان دست می دهد و این چیز دیگری است و در رده چیز های عاشقانه ای که می توانید در بلد انجام دهید قرار می گیرد. مطمئنا آن را به فهرست شما اضافه می کنم مخصوصا اگر یک بعدازظهر خالی برای انجام آن داشته باشید و از اماکن تماشای اسلوونی می باشد.

10. غارهای زیرزمینی پستجنا را آنالیز کنید

این غارهای کارست در نزدیکی بلد قرار دارند. حتی اگر چیزی درباره غار نمی دانید مطمئنا به وسیله گلفهشنگ ها و زیرگلفهشنگ ها که ظاهرا در هر سطح غار پیدا می کنید ، جذب آن شوید. آن ها برای یک سفر یک روزه عالی طراحی شده اند و اگر نمی خواهید قلعه پستجنا را از دست بدهید این قلعه در 5 مایلی این غار قرار گرفته است. این قلعه رنسانس که به سمت صخره ها ساخته شده است می تواند محیطی برای یک رمان فانتزی باشد. اگر چه دیدگاه های قلعه بلد را دوست دارم ولی پردجاما به عنوان برترین قلعه در این منطقه برنده می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 17 دی 1401 بروزرسانی: 17 دی 1401 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 2235

به "جاذبه های گردشگری اسلوونی ، ماندنی و تاثیرگذار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری اسلوونی ، ماندنی و تاثیرگذار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید