استایل کوکت چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

به گزارش مجله روگذر، اگر در ماه های گذشته زمانی را در شبکه اجتماعی تیک تاک گذرانده باشید، به احتمال زیاد تعداد زیادی روبان، سایه های ملایم و رنگ های پاستلی ظریف دیده اید. اگر با این چیزها روبرو شده اید به این معنی است که شما در حال حاضر در دنیای مسحورکننده کوکِت (Coquette) یا عشوه گرانه غوطه ور شده اید. اگرچه به نظر می رسد فضای مجازی هر هفته ترند و مد جدیدی را وارد زندگی هایمان می نماید اما این ترند کوکت آمده است تا برای چندین ماه با ما همراه باشد.

استایل کوکت چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

این ترند مجذوب نماینده یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین ترندهای این روزها و در بین دختران و زنان در سرتاسر جهان است. بسیاری از برندها به این نوع از زیبایی شناسی تمایل و علاقه پیدا نموده اند و لباس های عجیب وغریب و زنانه ای خلق می نمایند که به نوعی شبیه به پادزهری عمل می نماید که در برابر تمایل مد به سبک مینیمال عمل خواهد نمود. با یک نگاه به صفحه اینستاگرم، با لایه هایی از پارچه توری، روبان های فراوان و پالتی از سایه های صورتی، زرد و کرم بمباران می شویم.

اگر شما هم جزو آن دسته از آدم ها هستید که عاشق تور، روبان، پاپیون و عشوه گری های لطیف هستید، این ترند مناسب شما است. ما در این مطلب از خبرنگاران مگ همراه شما هستیم تا از این استایل مجذوب نماینده بیشتر بگوییم و عناصر و ویژگی های آن را برایتان شرح دهیم. اطمینان داریم که بعد از خواندن این مقاله می توانید به راحتی تیپ موردنظرتان را با آیتم های مجذوب نماینده کوکتی بسازید و برای مهمانی ها و البته دورهمی ها آماده شوید.

  • 8 ست مجذوب نماینده و کاربردی برای استایل ترند زنانه با لباس گل دار

استایل کوکت چیست؟

در حقیقت زیبایی شناسی کوکت یا عشوه گرانه استایل یا ترند تازهی نیست. این اینترنت و فضاهای مجازی هستند که آن را شبیه استایلی تازه وارد عرصه مد و فشن نموده اند. آن ها با روش هایی جالب و تازه، خرده فرهنگ ها و استایل های نه چندان جهانی را با ظاهری به روز وارد زندگی روزمره همه ما می نمایند و به نوعی، تعریف چیزی را که دائماً می بینید آسان تر می نمایند؛ چیزهایی مثل پاپیون ، تور و مروارید. روند عشوه گری که به وسیله نسل زِد در تیک تاک محبوب شده است، برداشتی تازه و البته نه چندان روتین از سبک دخترانه کوکت است. به رنگ های درخشان، پاستلی و البته پاپیون ها فکر کنید. این استایل همه آن چیزی را که زنانه و رمانتیک است در بر گرفته و جشن می گیرد. یکی از سلبریتی هایی که می توان او را ملکه استایل کوکت نامید، لانا دِل رِی است. آلبوم Born To Die این خواننده محبوب در سال 2012 نماد استایل کوکت بود. این آلبوم، از صفر تا صد، پر از خلق وخوی زیبایی شناسی عشوه گرانه بود و هواداران زیادی را در جهان دنباله روی خود کرد.

نام کوکت از کجا آمده است؟

در سال 2024، کوکت یا همان مفهوم عشوه گری معنای تازهی پیدا نموده است. این مفهوم در سال 2024 به زنی اشاره دارد که با وجود تمایل به بیان زنانگی و خصوصیات ظاهری آن، در پی توانمندسازی خود و ابراز وجود نیز است.

تفاوت بین استایل کوکت و کوتاژکور (Cottagecore) چیست؟

از آن جایی که اینترنت هر هفته استایل ها و ترندهای تازهی را به وجود می آورد، به احتمال زیاد استایل های کلبه ای و عشوه گرانه در کنار هم قرار گرفته اند. اگرچه هردوی آن ها ویژگی های مشابهی دارند اما همان طور که می بینیم این دو نوع استایل با هم فرق های زیادی دارند. هر دوی این استایل ها در فضایی نرم رشد می نمایند و ریشه در پارچه هایی روان و زنانه دارند. اما فرق اساسی آن ها در این است که استایل کلبه ای با پارچه های لینن و کتان، چهارخانه و راحت شناخته می گردد و استایل کوکت بیشتر به سمت ظاهرهای اغراق آمیز فوق زنانه، مانند شانه های پفی، یقه های برجسته و طرح های گل دار متمایل است.

چرا استایل کوکت محبوبیت زیادی دارد؟

به نظر می رسد مردم از روند عشوه گری و استایل کوکت سیر نمی شوند. جست وجوهای اینترنتی برای لباس های پاپیون دار در سال گذشته 900% و تنها در ماه گذشته دوباره 100٪ افزایش یافت. سال 2023 به عنوان سال دختر اعلام شد، بنابراین جای تعجب نیست که زیبایی شناسی عشق و عشوه یا همان استایل کوکت دوباره تتازهحیات نموده باشد. در سال 2023 همه چیز حول زنانگی و پذیرش آن در تمام اشکال آن و کاوش واقعی دخترانگی و معنای آن می چرخد؛ از روندهای نوظهور غذایی مانند شام دخترانه تا لباس پوشیدن سر تا پا به دخترانه ترین رنگ در مد باربیکور (منظور رنگ صورتی باربی است که در سال گذشته در ادامه فیلم پرفروش باربی، ترند شده بود و همچنان در استایل های روزمره دیده می گردد).

سال های زیادی است که زنان به علت ترس از جدی نگرفتن از روندهای مد دخترانه معمولی دوری می نمایند. اکسسوری هایی مانند پاپیون در موها و کیف های کوچک زیبا جایگزین لباس های معقول و موهای صاف شده اند. رنگ های خاکستری تیره و لباس های تک رنگ به وسیله رنگ های پاستلی و صورتی ملایم تسخیر شده اند و دامن های مدادی و کت ها با ژاکت های پشمی کرکی و دامن های تافته لایه دار عوض شده اند.

  • 7 شلوار بهاری ترند که باید در کمد لباس شما باشد

چگونه در سال 2024 استایل کوکت داشته باشیم؟

در سال 2024، زیبایی شناسی عشوه گرانه و کوکتی به این معنا است که باید کمد لباس خود را با احساسات رومانتیک و عاشقانه پر کنید. خود را در لباس های پاستلی نازک و سبک که با تور و پاپیون ظریف تزئین و با مروارید و الماس تکمیل شده اند، تصور کنید. بعلاوه می توانید جنس هایی مانند پارچه ابریشمی و ساتن را با هم ترکیب کنید. از امتحان کردن سبک ها و اکسسوری های مختلف نترسید، آن ها را در کنار یکدیگر امتحان کنید تا ظاهر خود را به روشی که دوست دارید بسازید. اگر برای رسیدن به استایل موردنظرتان به یاری احتیاج دارید، ما فهرستی از چند تیپ عشوه گرانه را برایتان تهیه نموده ایم.

1.پیراهن چین دار میدی

پیراهن های میدی و چین دار که در پشت خود پاپیون دارند یکی از زیباترین لباس ها برای ساختن استایل کوکت محسوب می شوند. اگر رنگ صورتی ملایم این لباس را انتخاب کنید می توانید استایل عشوه گرانه را تمام و کمال به معرض نمایش بگذارید. برای کفش، از کفش های عروسکی یا بالرین بهره ببرید تا هماهنگی بین آیتم ها به زیبایی نشان داده شوند.

2.نیم تنه ساتن

اگر می خواهید حال و هوای عشوه گرانه و کوکتی کامل نداشته باشید، این نیم تنه ساتن (در رنگ صورتی) را با شلوار جین بپوشید. ما پیشنهاد می دهیم شلوار جین را پاچه گشاد انتخاب کنید تا تناسب بین بالاتنه تنگ و پایین تنه گشاد برقرار شده و زیبایی هر یک از اجزا به طور کامل دیده گردد. اما اگر دوست دارید استایل کوکت را در ظاهر خود، تمام و کمال داشته باشید، دامن صورتی می تواند گزینه ای مناسب باشد. این استایل را باکفش های پاشنه دار مری جین تکمیل کنید. حواستان باشد پاشنه کفش هایتان پهن باشند تا تضاد بین ظرافت و زمختی رعایت گردد.

3.پیراهن کوتاه بافته شده

اگر به مهمانی محبت آمیز دعوت هستید، پیراهن کوتاه با بالاتنه کرستی و از جنس قلاب بافی می تواند انتخابی عالی باشد. رنگ آن را روشن و به رنگ سفید انتخب کنید تا حال و هوای عشوه گرانه را کمی مدرن کند. برای فصل بهار و پاییز می توانید آن را با یک ژاکت کشباف پشمی صورتی و یک پاپیون ست کنید.

4.گردنبند پاپیونی

اکسسوری های کوکت به میزان لباس ها مهم هستند. این ها نخ هایی هستند که اجزای مختلف لباس را در یک استایل بهم گره می زنند. گردنبندهای پاپیونی یکی از این نخ ها هستند که برای داشتن استایل کوکت می تواند آیتمی پراهمیت به حساب بیاید.

5.تاپ با جزئیات قلاب بافی شده

شما حتی برای موقعیت های شبانه نیز می توانید از این استایل یاری بگیرید. یکی از آیتم هایی که می تواند به شما در این نوع موقعیت ها یاری کند، تاپ با پارچه گل دار و جزئیات قلاب دوزی روی سرآستین ها است. این تاپ توری می تواند به زیبایی با شلوار جین و دامن کوتاه ست گردد. شلوارک های گل دار نیز برای استفاده روزمره و برای داخل منزل گزینه دیگری برای تکمیل کردن این نوع تاپ ها است.

6.اسکرانچی های ابریشمی

اسکرانچی (یا همان کش سر پارچه ای بزرگ) می تواند راهی آسان و مقرون به صرفه برای تکمیل استایل کوکت و زیبایی شناسی عشوه گرانه باشد. اسکرانچی می تواند در ساده ترین حالت ممکن و از جنس ابریشم و ساتن انتخب گردد و یا در ماکسیمال ترین شکل خود و با جزئیاتی چون تور، مروارید و گلدوزی (و حتی با هر سه این ها) ظاهر شما را کامل کند.

7.آستین های باله ای

آستین های باله ای یکی از مهم ترین ارکان استایل کوکت و عشوه گرانه است. این فرم از آستین ها مانند ژاکت یا کت پوشیده می شوند و از جلو یا پشت، به وسیله بندهایی باز و بسته می شوند. این آستین ها بسیار زیبا، نرم و زنانه هستند. می توان آن را روی لباسی شیک و برای موقعیت های شبانه و یا با یک تاپ ساده استایل کرد.

8.کلاه پاپیون دار

اگر در فصل سرد سال به سر می برید نگران نباشید چرا که این استایل فقط مختص فصول گرم سال نیست. برای تکمیل استایل کوکت می توان از کلاه های کوچک که در قسمت جلوی خود پاپیون کوچکی دارند استفاده کرد. آن را با ژاکت موردعلاقه خود و دامن چین دار ست کنید تا ظاهری زیبا و بدون دردسر داشته باشید.

9.پولور یقه قایقی

اگر دوست دارید برای هوای سرد از پولور بهره ببرید، پیشنهاد ما مدلی است که یقه اش قایقی باشد و سرشانه ها را در معرض دید قرار دهد. این مدل حسی از رمانتیسم و زنانگی را به کمد لباس شما اضافه می نماید. برای انتخاب رنگ هم، رنگ صورتی ملایم را انتخاب کنید تا لطافت و نرمی استایل شما را تکمیل کند. آن را با شلوار جین فاق بلند یا دامن توری ست کنید تا ظاهری بازیگوش و در عین حال شیک پیدا کنید.

10.تاپ کرست توری

تاپ کرست توری مجذوب نمایندهیتی وینتیج را به استایل شما اضافه می نماید. لازم نیست برای داشتن استایل کوکت، حتما کل کرست توری باشد و می تواند فقط در قسمت هایی مانند سرآستین ها و بالای قسمت سینه از تور پوشیده شده باشد. این تاپ را با مروارید و کفش های بالرین پاشنه دار تکمیل کنید تا ظاهری جاودانه و زیبا داشته باشید. این استایل برای هر موقعیتی می تواند گزینه ای عالی و مجذوب نماینده باشد.

  • چگونه یک استایل لینن ترند و شیک داشته باشید؟

11.گردنبند مروارید

یکی از اجزای غیرقابل انکار استایل کوکت، گردنبند مروارید و البته به همراه آویز است. زیبایی بی انتهای مروارید، بدون هیچ زحمتی حس زنانه و رومانتیک استایل عشوه گرانه را تکمیل می نماید و ظرافتی بی مثال به ظاهر شما می بخشد. یکی از آویزهایی که می توان برای گردنبند مروارید در نظر گرفت، پاپیون از جنس نقره یا طلا است که در پایین گردنبند قرار می گیرد. حتی می توان آویز را به گونه ای انتخاب کرد که سنگ های درخشانی مانند الماس رویش کار شده باشد.

12.کفش پاشنه دار پائولا

برای تکمیل لباس های پاستلی خود، یک جفت کفش پائولا و به رنگ صورتی ملایم یا کرم انتخاب کنید. آن ها را با یک لباس یا دامن ساتن بپوشید تا ظاهری زنانه و رومانتیک داشته باشید. بعلاوه می توان آن ها را با شلوارهای کوتاه و بلوزی مناسب برای یک موقعیتی شیک ست کنید.

13.پاپیون صورتی

این اکسسوری قابل ستایش به هر لباسی که از استایل کوکت الهام گرفته، حسی بازیگوشی می دهد. به علاوه بسیار هم کاربردی است. پاپیون های صورتی را می توانید همه جا بهره ببرید. از روی سر تا به عنوان گل سینه و روی لباس، از روی کمر لباس تا روی کیف، همه جا می توانید از این پایپون مجذوب نماینده کاربردی بهره ببرید.

کلام پایانی

استایل کوکت یکی از ترندی ترین استایل های زنانه در سال اخیر است. این استایل مجذوب نماینده و زیبا پر از جزئیات ظریف و لطیف است؛ از پارچه های ابریشمی و توری تا اکسسوری هایی مانند مروارید و پاپیون. هر فردی با هر فرمی از بدن و استایل می تواند بنا به سلیقه خود از این ترند و رنگ هایش استفاده نموده و برای موقعیت های شبانه و حتی روزانه آن را در نظر بگیرد. اگر دوست ندارید این استایل را تمام و کمال در ظاهر خود بیاورید، از ترکیب آن با شلوار جین غافل نشوید که مجذوب نمایندهیتی بی حدومیزان خواهد داشت.

منبع: graziadaily

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 تیر 1403 بروزرسانی: 8 تیر 1403 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 2359

به "استایل کوکت چیست و چه ویژگی هایی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استایل کوکت چیست و چه ویژگی هایی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید