افزایش ظرفیت فراوری محلول ضدعفونی کننده با تسهیلات کرونایی صندوق نوآوری، الکل چالش فراوریکنندگان

به گزارش مجله روگذر، یکی از شرکت های دانش بنیان با تسهیلات کرونایی صندوق نوآوری و شکوفایی توانسته است ظرفیت فراوری محلول ضدعفونی دست و سطوح خود را از 10 هزار بطری در روز به 75 هزار بطری در روز افزایش دهد.

افزایش ظرفیت فراوری محلول ضدعفونی کننده با تسهیلات کرونایی صندوق نوآوری، الکل چالش فراوریکنندگان

الیاس کهزادی، قائم مقام مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در گفت وگو با خبرنگاران با بیان این مطلب، گفت: با راه اندازی خط فراوری اقلام ضدعفونی نماینده، در دو شیفت کاری، روزانه پیروز به فراوری 75 هزار بطری 240 سی سی برای مصارف مردمی و 1300 گالن 20 لیتری برای مصارف مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان ها شدیم. این درحالی است که پیش از این میزان فراوری 10 هزار لیتر در روز بوده است.

وی کمبود الکل را از چالش های فراوری محلول های ضدعفونی نماینده دانست و یادآور شد: در صورت تأمین الکل مورد احتیاج می توانیم ظرفیت فراوری شرکت را به دو برابر افزایش دهیم تا از دغدغه کمبود مواد ضدعفونی نماینده در کشور بکاهیم.

کهزادی به استفاده چند منظوره از این محلول اشاره نمود و گفت: محلول ضد عفونی دست و سطوح فراوری شده حاوی الکل بوده و ترکیبات آن اتیل الکل و ایزو پروپیل الکل و محصولی است که برای ضد عفونی کردن دست و کلیه سطوح فلزی، شیشه ای و پلاستیکی کاربرد دارد.

مجری طرح با بیان این که این محلول روی طیف وسیعی از میکروب ها، باکتری ها، قارچ ها و ویروس ها تاثیر گذاشته و آنها را در مدت زمانی کوتاه از بین می برد، یادآور شد: از آنجایی که ویروس ها روی سطوح می نشینند و به راحتی به وسیله دست انتقال می یابند، استفاده از این محلول در پیشگیری از انتقال ویروس کرونا و دیگر بیماری های ویروسی بسیار موثر است. در مواردی که به آب دسترسی وجود ندارد، بهترین راه حل استفاده از ژل و محلول های ضدعفونی نماینده است و این نوع محصولات می توانند تاثیری مشابه آب و صابون روی دست ها داشته و آنها را به طور کامل تمیز و پاکیزه نمایند.

کهزادی با اشاره به ویژگی های محلول ضدعفونی نماینده دست و سطوح فراوریشده در این شرکت، گفت: این محلول قابلیت های زیادی دارد که مهمترین آن شامل تاثیر روی طیف وسیعی از باکتری ها، قارچ ها و ویروس ها، سازگار با پوست دست بدون ایجاد خشکی، موثر در پیشگیری از بیماری های ویروسی و ضد عفونی نماینده دست و سطوح بدون احتیاج به آب کشی است.

وی با اشاره به تسهیلات کرونایی صندوق نوآوری و شکوفایی که اعطا شده است، گفت: 20 میلیارد تومان تسهیلات برای شرکت ما مصوب شد که آن را صرف خرید مواد اولیه مانند الکل کردیم. به طور کلی 12 تا 15 میلیارد تومان الکل خریداری شده است و 6 میلیارد تومان هم وارد کردیم.

کهزادی در خصوص برنامه آینده این شرکت برای فراوری با حداکثر ظرفیت گفت: اگر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنان برای محلول ضدعفونی نماینده تقاضا داشته باشد، فراوری ادامه خواهد داشت. در حال حاضر با کاهش ابتلا و مرگ ومیر ناشی از شیوع ویروس کرونا روبرو هستیم که یکی از دلایل آن رعایت مردم و کاهش تردد در شهرها بوده است. انتظار می رود با شروع فصل سرما در پاییز با موج دیگری از بیماری روبرو شویم که باید پیش از روبروه با بحران آمادگی های لازم را کسب کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1083

به "افزایش ظرفیت فراوری محلول ضدعفونی کننده با تسهیلات کرونایی صندوق نوآوری، الکل چالش فراوریکنندگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش ظرفیت فراوری محلول ضدعفونی کننده با تسهیلات کرونایی صندوق نوآوری، الکل چالش فراوریکنندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید