خبرنگاران سنجش تنبلی چشم بچه ها مازندرانی از15 تیرماه شروع می گردد

به گزارش مجله روگذر، ساری - خبرنگاران - اداره کل بهزیستی مازندران اظهار داشت طرح سنجش تنبلی چشم بچه ها سه تا 6 سال استان مازندران از 15 تیرماه جاری شروع خواهد شد.

خبرنگاران سنجش تنبلی چشم بچه ها مازندرانی از15 تیرماه شروع می گردد

به گزارش روابط عمومی بهزیستی مازندران ، امسال سنجش تنبلی چشم در تمامی پایگاه های ثابت و سیار بهزیستی استان انجام می شود و تا 15 مهر ماه ادامه خواهد داشت.

برنامه کشوری پیشگیری از آمبلیوپی (تنبلی چشم) با هدف کاهش شیوع و بروز آمبلیوپی و سایر اختلالات بینایی در بچه ها 3 تا 6 ساله در سراسر کشور انجام میشود.

این برنامه از سال 74 هر ساله از اوایل آبان ماه با همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی انجام می شود. در امسال به دلیل اپیدمی کووید 19تاریخ اجرای برنامه به مدت 3 ماه تغییر یافت و با توجه به پیش بینی همزمانی ویروس کرونا و آنفلوانزا در فصل پاییز زودتر برگزار می شود.

غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم در بچه ها 3 تا 6 سال به 2 صورت سیار در مناطق محروم، روستایی و صعب العبور و در پایگاههای ثابت انجام می شود به منظور به حداقل رساندن تماس فرد غربالگر با کودک و کاهش زمان غربال تنها ابزار انجام غربال بچه ها در امسال با رعایت کلیه موازین بهداشتی ، دستگاه فتورفرکتومتر میباشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1145

به "خبرنگاران سنجش تنبلی چشم بچه ها مازندرانی از15 تیرماه شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سنجش تنبلی چشم بچه ها مازندرانی از15 تیرماه شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید