مخالفت ستاد کرونای تهران با بازگشایی حضوری مدارس و دانشگاه ها

به گزارش مجله روگذر، معاون برنامه ریزی و نظارت ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در تهران خاطرنشان کرد: ستاد کرونای تهران با بازگشایی مدارس و دانشگاه ها به صورت حضوری برای ترم پاییز مخالف است.

مخالفت ستاد کرونای تهران با بازگشایی حضوری مدارس و دانشگاه ها

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات اقامت تحصیلی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش ایسنا، دکتر علی ماهر در این باره، اظهار کرد: ارزیابی و آنالیز های ما در ستاد تهران نشان می دهد که زیرساخت ها و بستر مناسب و همچنین آمادگی لازم برای پذیرش حضوری دانش آموزان و دانشجویان در فضا های آموزشی استان تهران وجود ندارد، بنابراین ستاد تهران کلاً با بازگشایی مدارس و دانشگاه ها به صورت حضوری مخالف بوده و این مساله را بار ها مطرح نموده است.

وی با اشاره به شرایط و امکانات موجود در فضا های آموزشی شهر تهران، گفت: در شهر تهران با توجه به امکانات موجود اکیدا توصیه می گردد که در سال تحصیلی جدید از فضا و آموزش های مجازی و در کل سیستم غیرحضوری برای مدارس و دانشگاه ها استفاده شده و تنها در موارد خاص و مورد احتیاج و به صورت موردی نسبت به پذیرش حضوری دانش آموزان یا دانشجویان اقدام گردد.

معاون ستاد کرونای تهران با اشاره به مهمترین چالش های پیش رو در این رابطه، بیان کرد: در رابطه با دانشگاه های دولتی شهر تهران بیشتر دانشجویان از شهرستان آمده و باید در خوابگاه سکونت داشته باشند که این مساله مشکل را مضاعف می نماید، چراکه رعایت پروتکل های بهداشتی در فضا های خوابگاهی تقریبا ناممکن است. بیشتر اتاق های خوابگاهی چند نفره بوده که امکان جداسازی افراد در این فضا ها وجود ندارد و در کل فضا های خوابگاهی، ورودی ها و سایر بخش های آن برای اجرای پروتکل های بهداشتی و رعایت اصول فاصله گذاری محدود است.

دکتر ماهر با اشاره به سایر کمبود های زیرساختی در فضا های آموزشی، اظهار کرد: مساله مهم بعدی فضا های آموزشی در دانشگاه ها و مدارس بوده که در بیشتر کلاس های بالای 30 نفره مدارس هیچ وقت نمی توان فاصله گذاری لازم را فراهم کرد، همچنین فضا ها در مباحث گردش و تهویه هوا استاندارد های لازم را ندارند و طبیعتا با سرد شدن هوا در پاییز و همزمانی آن با شیوع آنفلوانزا و حضور مدام دانش آموزان و دانشجویان در فضا های بسته می تواند افراد را آسیب پذیرتر کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه در ادامه با بیان اینکه بازگشایی مدارس و دانشگاه ها بدون توجه به زیرساخت های لازم باعث افزایش شدید رفت و آمدها، تردد و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی می گردد، گفت: در حال حاضر بزرگترین عامل شیوع و انتقال بیماری در شهر تهران همین وسایل حمل و نقل عمومی است، چراکه امکانات به اندازه کافی وجود ندارد و همین بار فعلی رفت وآمد ها نیز با استاندارد ها یعنی فاصله گذاری دو متر و تهویه مناسب، پوشش داده نمی گردد؛ بنابراین این خطر با بازگشایی مدارس و دانشگاه چندبرابر می گردد.

وی با بیان اینکه توصیه ما این است که در ترم آینده در فضای مدارس و دانشگاه ها، آموزش به صورت مجازی و از راه دور دنبال گردد، تاکید نمود: آموزش حضوری در ترم پاییز را با شرایط و امکانات موجود به هیچ عنوان به صلاح نمی دانیم، بنابراین حداقل در ترم آینده یعنی ترم پاییز با پیش بینی شیوع بیشتر بیماری کووید 19 و همزمانی آن با شیوع آنفلوانزا، صلاح نمی دانیم که افراد به صورت حضوری در مدارس و دانشگاه ها حاضر شوند.

معاون ستاد کرونای تهران با بیان اینکه استان تهران همچنان جزو استان های قرمز محسوب می گردد و تمام پروتکل های مرتبط با استان های مناطق قرمز باید برای آن رعایت گردد، گفت: بنابراین پیشنهاد روشن ما در ستاد مقابله با کرونای استان تهران این است که ترم آینده در مدارس و دانشگاه به صورت غیر حضوری برگزار گردد.

وی با بیان اینکه تجربه آموزش غیرحضوری دانشگاه ها در ترم گذشته نشان داد که زیرساخت های مناسب آموزش مجازی به خصوص در دانشگاه های دولتی فراهم است، گفت: حتی بسیاری از دانشگاه ها قبل از اعلام دولت و به صورت داوطلبانه، آموزش های مجازی و غیرحضوری را شروع کردند، بنابراین زیرساخت لازم در دانشگاه ها تا حد قابل توجهی مهیاست.

به گفته ماهر، در رابطه با دانشگاه های علوم پزشکی، چالش هایی در رابطه با واحد های عملی وجود دارد که البته آموزش های بالینی به دلیل فعال بودن بیمارستان ها ادامه داشت و در رابطه با آموزش های تئوری نیز مسائل جدی گزارش نشد.

دکتر ماهر در سرانجام با اشاره به برگزاری جلسات آموزش و پرورش با ستاد ملی کرونا برای تصمیم گیری در مورد نحوه بازگشایی مدارس در ترم پاییز در تهران، گفت: از ستاد کرونای تهران نیز در این رابطه استعلام شده و ما نیز نظرات خود را اعلام نموده ایم، ولی تصمیم گیری قطعی احتمالاً تا اوایل شهریور اتخاذ می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1219

به "مخالفت ستاد کرونای تهران با بازگشایی حضوری مدارس و دانشگاه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت ستاد کرونای تهران با بازگشایی حضوری مدارس و دانشگاه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید