اکبری مبارکه با آثارش در قلب فرهنگ و هنر ایران اسلامی ثبت شد

به گزارش مجله روگذر، مدیرکل هنرهای نمایشی درباره مرحوم اکبری مبارکه گفت: زنده یاد کریم اکبری مبارکه هنرمندی متعهد، با اخلاق و دوست داشتنی بود که با آثار خود در یادها باقی خواهد ماند.

اکبری مبارکه با آثارش در قلب فرهنگ و هنر ایران اسلامی ثبت شد

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری طی پیامی درگذشت این هنرمند را به جامعه تئاتر کشور و خانواده آن مرحوم تسلیت گفت. متن این پیام چنین است:

مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری بارها از دانش و توانایی های کریم اکبری مبارکه بهره برده است. وی بسیاری از جشنواره های حوزه هنری را با کارشناسی های خود همراهی نموده و همیشه یکی از فعالان هنرهای نمایشی در این مرکز بود.

آقا کریم تئاتر ایران هنرمندی متعهد، با اخلاق و دوست داشتنی بود که با آثار خود همیشه در یادهای هنرمندان تئاتر و علاقه مندان به این هنر باقی خواهد ماند. وی با هنرنمایی در آثار فاخری همچون امام علی و مختار نامه خود را در قلب فرهنگ و هنر ایران اسلامی ثبت و هنر انقلابی خود را به نمایش گذاشت.

با تاسف بسیار، ویروس منحوس کرونا بار دیگر گلی از گلهای هنرمندان سینما، تلویزیون و تئاتر کشور را از میان ما چید تا بیش از پیش نمکی بر زخم های هنرمندان این روزهای تئاتر کشور بپاشد.

مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری فقدان این هنرمند انقلابی را به جامعه هنری و تمامی دوستداران آن تسلیت گفته و از خداوند منان برای بازماندگانش صبر جمیل مسئلت دارد.

*پیام تسلیت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در پی درگذشت کریم اکبری مبارکه

انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در پی درگذشت کریم اکبری مبارکه هنرمند با سابقه سینما تئاتر و تلویزیون پیام تسلیت صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس متن این پیام بدین شرح است:

زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست

هر کسی نغمه خود خواند و از صحنه رود

صحنه پیوسته به جاست.

خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد

درگذشت ناباورانه هنرمند متعهد و اخلاق مدار زنده یاد کریم اکبری مبارکه موجبات تاسف و تألم خاطر را پدید آورد. بی شک نقش آفرینی های جاودانه و ماندگار این چهره برجسته و توانمند عرصه سینما،تلویزیون و تئاترکشور علی الخصوص در آثار تاریخی و مذهبی در اذهان مخاطبان نقش خواهد بست.

انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس افتخار دارد که از وجود و نظرات ارزشمند این هنرمند فقید در ادوار گذشته جشنواره های دفاع مقدس و مقاومت و شوراهای تخصصی ارزیابی آثار و داوری نمایش های ارزشی بهره برده و از نظرات ایشان به عنوان کارشناسی خبره و مسلط به امور استفاده نموده است.

این ضایعه اسفناک را به عموم جامعه فرهیخته هنرهای نمایشی کشور و بازماندگان آن فقید سعید تسلیت عرض نموده و از خداوند سبحان برای آن مرحوم علو درجات و مغفرت و صبر و شکیبایی برای خانواده محترمش آرزومندیم.

*تسلیت مدیرعامل بنیاد رودکی در پی درگذشت کریم اکبری مبارکه

مدیرعامل بنیاد رودکی در پیامی درگذشت کریم اکبری مبارکه بازیگر باسابقه تئاتر، سینما و تلویزیون را تسلیت گفت. در متن پیام مهدی افضلی، مدیرعامل بنیاد رودکی آمده است: خبر تلخ و اندوهناک بود، درگذشت ستاره ای درخشان از نسلی به یادماندنی در هنرهای نمایشی کشور؛ کریم اکبری مبارکه از نسلی بود که با باوری سترگ به هنر مقدس و پاک تئاتر، عشق می ورزید و با این باور بر صحنه های نمایش، نقش مهر می نشاند.

اینجانب فقدان این هنرمند گرانقدر را به خانواده آن مرحوم و جامعه فرهنگی و هنری کشور تسلیت عرض نموده و از پروردگار بخشاینده برای روح ایشان مغفرت و آرامش و برای بازماندگان و خانواده محترمشان شکیبایی و سلامت آرزومندم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 8 آذر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1332

به "اکبری مبارکه با آثارش در قلب فرهنگ و هنر ایران اسلامی ثبت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکبری مبارکه با آثارش در قلب فرهنگ و هنر ایران اسلامی ثبت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید