آشنایی با ایالت کداح در تور مالزی

به گزارش مجله روگذر، مالزی سرزمینی اسرارآمیز با گذشته ای پرفراز و نشیب و تجربه دوران سخت استعماری است که در برخی مناطق هنوز آثار آن برای آیندگان و گردشگران نگهداری میشود، در میان ایالات مختلف مالزی، ایالت کداح از جمله مشهورتین ها است، جزیره لنکاوی در این منطقه واقع شده و مزارع سبز برنج نیز سطح وسیعی از این ناحیه را پوشانده که برای گردشگران جذابیت دارد.

آشنایی با ایالت کداح در تور مالزی

کداح، به خاطر وجود لنکاوی و جزایر اطرافش و همچنین به دلیل وجود مزارع سبز برنج در مناطق روستایی که با عنوان کاسه برنج مالزی شناخته می‌شوند، برای گردشگران تور مالزی از اهمیت خاصی برخوردار است.

ایالت کداح که با عنوان افتخاری دارالامان نیز شناخته می‌شود، در شمال غربی شبه جزیره‌ مالایا و در کشور مالزی، قاره‌ آسیا واقع شده است. این ایالت از شمال با کوچک‌ترین ایالت مالزی به نام پرلیس و با استان‌های سونگخلا و یالا در کشور تایلند همسایه ‌است، همچنین از جنوب با پراک و از جنوب غربی با پنانگ مرز مشترک دارد. مرکز این ایالت الور ستار است.

جمعیت کداح حدود 2 میلیون نفر است که در مساحتی به ابعاد 9 هزار کیلومترمربع پخش شده‌اند. 77٪ ساکنان کداح را مسلمانان تشکیل می‌دهند و 20٪ جمعیت را بودایی‌ها و هندوها. جمعیت مسیحیان این ایالت کمتر از 1٪ است.

کداح مانند دیگر ایالت‌ها در تور مالزی، چندزبانه به شمار می‌رود. اکثریت مردم در این ایالت به زبان کداح مالای صحبت می‌کنند؛ اما شاخه‌هایی از زبان چینی، هندی و تایلندی نیز در برخی نقاط استفاده می‌شود.

از شهر‌های مهم ایالت کداح می‌توان لنکاوی، سونگای پتانی، الور ستار، کواه و کولیم را نام برد.

در جنگ جهانی دوم، کداح مورد یورش ارتش ژاپن قرار گرفت و ژاپن این ایالت را به متفق خود تایلند داد. پس از اتمام جنگ، کداح زیر سلطه انگلستان رفت و در سال 1948 به فدراسیون مالزی پیوست.

سلطان کداح، قانون‌گذار مشروطه ایالت کداح است. این مقام به صورت موروثی منتقل می‌شود و مادام‌العمر است. همچنین سلطان کداح، رهبر مسلمانان ایالت به‌شمار می‌رود.

سوغاتی‌های کداح را بیش از هر چیز خوراکی‌های خشک تشکیل می‌دهند: انواع شکلات‌، ادویه‌ و قهوه. همچنین ظروف پیوتری و برخی نقره‌جات مانند قاشق و چنگال‌، از سوغاتی‌های محبوب است. اگر به کداح سفر می‌کنید، باتیک‌های مالزی را فراموش نکنید.

لنکاوی شامل 140 جزیره است که تنها تعداد معدودی از آن‌ها مسکونی‌ است. یکی از دیدنی‌های لنکاوی پارک اسکای کب (SkyCab) نام دارد که برای خانواده‌ها محیطی سرگرم‌کننده است. ماشین‌های کابلی پارک، شما را تا ارتفاع 708 متری بالا می‌برند و از آنجا با عبور از اسکای بریج (SkyBridge) ، شما شاهد مناظر بی‌نظیر جنگل‌های اطراف خواهید بود. اگر قصد سفر به لنکاوی را دارید، می‌توانید از طریق تور لنکاوی اقدام کنید.

یکی دیگر از جاذبه‌های لنکاوی، موزه 3دی آرت (3D Art Museum) است. شما در این مکان می‌توانید با پشت‌زمینه‌ای از بهترین نقاشی‌های سه بعدی که روی دیوار کشیده شده‌اند، عکس‌های سلفی بگیرید.

الور ستار سرشار از جاذبه‌های تاریخی است. شما در این شهر می‌توانید از موزه ایالت کداح و موزه سلطنتی دیدن کنید. بالای نوبت (Balai Nobat) نیز با بنایی شکوهمند در نزدیکی برج ساعت قرار گرفته است. در این میان مسجد ظهیر به عنوان قدیمی‌ترین و زیباترین مسجد در الور ستار، توریست‌های بسیاری را به خود جذب می‌کند. این مسجد با سبک معماری مسلمانان شمال آفریقا، در سال 1912 بنا شده است. گردشگران برای بازدید از این مسجد، باید از شانه تا پاهای خود را بپوشانند و زنان نیز بهتر است با حجاب کامل اسلامی باشند. همچنین چهارشنبه بازار پکان رابو (Pekan Rabu) یکی از مراکز فروش است و از دیدنی‌های الور ستار به شمار می‌رود. در سونگای پتانی می‌توانید از برج ساعت بازدید کنید. همچنین ساحل پانتای مردکا (Pantai Merdeka) یکی از مقاصد گردشگری در این شهر به شمار می‌رود.

منبع: tripadvisor.com
انتشار: 13 اسفند 1397 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 158

به "آشنایی با ایالت کداح در تور مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با ایالت کداح در تور مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید