تور ارزان استانبول: ای کاش این نکات را قبل از سفر به استانبول می دانستم

به گزارش مجله روگذر، استانبول شهری است که هر بار به آن سفر کنید، از گشت وگذار در آن خسته نمی شوید و دلتان می خواهد باز هم فرصت داشته باشید تا این شهر وسیع را بگردید.

تور ارزان استانبول: ای کاش این نکات را قبل از سفر به استانبول می دانستم

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

استانبول از آن شهرهایی است که اگر شما تجربه سفر به آن را پیدا کنید، دلتان می خواهد که دوباره و دوباره به آن سفر کنید تا بار دیگر فرصتی برای گشت وگذار در استانبول نصیبتان گردد و بتوانید ابعاد جدیدی از این شهر مجذوب نماینده و وسیع را کشف کنید. البته همه این ها به شرطی است که تجربه تان از سفر به استانبول خوب باشد و اتفاقات خوبی در طی سفرتان به استانبول برایتان رقم بخورد. زیما سفر در این مقاله چند نکته کاربردی برای سفر به استانبول به شما خواهد گفت تا بدین شکل بتوانید از تجارب دیگر جهانگرد ها در سفرتان به استانبول استفاده کنید و سفری بی حاشیه تر و بی دغدغه تر را به مقصد استانبول تجربه کنید.

خرید استانبول کارت مثل یک سرمایه گذاری بزرگ در تور استانبول است!

با تهیه استانبول کارت می توانید به راحتی از تراموا، اتوبوس و مترو در استانبول استفاده کنید. خوبی استانبول کارت این است که شما با استفاده از آن می توانید هزینه کرایه وسایل حمل و نقل عمومی استانبول را از پنج لیر به کمتر از سه لیر کاهش دهید. نکته مهم درباره به صرفه بودن استانبول کارت این است که شما هرچه از آن استفاده کنید، تخفیف بیشتری برای سفرهای بعدیتان نصیبتان می گردد و ممکن است که در یک سری از موارد، کرایه وسایل حمل و نقل عمومی تا یک لیر هم برایتان کاهش پیدا کند. نکته مهم دیگر اینکه پنج نفر می توانند به صورت همزمان از یک استانبول کارت استفاده نمایند. بنابراین به شما توصیه می کنیم که اگر می خواهید گروهی یا خانوادگی به استانبول سفر کنید، فقط یک استانبول کارت برای خودتان تهیه کنید و همگی با هم از آن برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی استانبول استفاده کنید.

در استانبول احتیاجی به گرفتن تاکسی وجود ندارد!

نکته مهمی که با دانستن آن می توانید به مقدار زیادی در هزینه های سفرتان به استانبول صرفه جویی کنید، این است که استانبول سیستم حمل و نقل عمومی گسترده و کارآمدی دارد. به همین علت می توان گفت که عملا در تور استانبول، احتیاج به گرفتن تاکسی برای تردد در شهر یا حتی برای دسترسی از فرودگاه به هتلتان وجود ندارد. توصیه ما به شما این است که از تاکسی های گران استانبول دست بکشید و به جای آن از وسایل حمل و نقل عمومی در تور استانبول نوروز 99 استفاده کنید.

با شرکت در تورهای تنگه بسفر می توانید دید بهتر و کامل تری به استانبول پیدا کنید!

جالب است که بدانید بیشتر جهانگرد ها ب خاطر زمان محدود اقامتشان در استانبول خودشان را محدود به دو منطقه تکسیم و سلطان احمد در استانبول می نمایند و فقط از این دو منطقه در استانبول تماشا می نمایند. البته با توجه به اینکه بیشتر جاذبه های گردشگری استانبول در این دو منطقه قرار گرفته اند، می توانیم بگوییم که این کار چندان کار غلطی هم نیست؛ اما نکته اینجا است که اگر شما در تورهای تنگه بسفر شرکت کنید، شانس این را پیدا می کنید که دیگر منطقه ها استانبول را از روی آب ببینید و از چند مورد از جاذبه های گردشگری حاشیه تنگه بسفر مثل کاخ بیلربیی و قلعه روملی حصار بازدید کنید. جالب است بدانید که تورهای تنگه بسفر بدین شکل برگزار می شوند که شما می توانید سوار یک قایق یا لنج شوید و بعد در ایستگاه های مختلف از آن ها پیاده شوید، در منطقه ها مختلف استانبول گشت وگذار کنید و بعد دوبار سوار قایق یا لنج بعدی شوید و به منطقه دیگری از استانبول بروید.

خوردن غذاهای غیر ترکیه ای در استانبول اشتباه بزرگی است که جهانگرد ها مرتکب می شوند!

به شما توصیه می کنیم که در تور لحظه آخری استانبول به هیچ عنوان برای خوردن غذا به مک دونالد یا کی اف سی نروید و به جایش تا می توانید غذاهایتان را در رستوران های محلی استانبول میل کنید. توصیه ما به شما این است که فرصت خوردن کباب های ترکیه ای خوشمزه را در تور استانبول از دست ندهید و به جای خوردن پیتزا و ساندویچ های همیشگی، غذاهای اصیل ترکیه ای را نوش جان کنید.

لینک تور مقرون به صرفه نوروزی استانبول:

تور مقرون به صرفه نوروزی استانبول

داشتن لباس گرم برای سفر به استانبول در هر فصلی واجب است!

توصیه ما به شما این است که در هر فصلی که خواستید به استانبول سفر کنید، حتما یک لباس گرم در چمدانتان قرار دهید تا زمان هایی که می خواهید به آب نزدیک شوید یا در تورهای قایق سواری تنگه بسفر یا گلدن هورن شرکت کنید، از لباس گرمتان استفاده کنید. یادتان باشد که بادهای استانبول، علی الخصوص در اطراف تنگه بسفر شدید هستند و حتی در طول تابستان هم باعث می شوند که کمی سردتان بگردد!

اگر اهل موزه گردی هستید، از کنار کارت های موزه استانبول ساده نگذرید!

به شما توصیه می کنیم که اگر اهل موزه گردی هستید و می خواهید از همه موزه های استانبول در تور استانبول تماشا کنید، حتما یک کارت موزه استانبول برای خودتان تهیه کنید تا هزینه خرید بلیط ها برایتان به صرفه تر تمام گردد. البته اگر فکر می کنید که زمانتان برای بازدید از همه موزه ها و جاذبه های گردشگری استانبول کافی نیست، به شما توصیه می کنیم که قبل از خرید کارت موزه استانبول، یک حساب سرانگشتی انجام دهید تا ببینید خرید این کارت برای بازدید از آن چند جاذبه گردشگری که مد نظرتان است، به صرفه هست یا نه! نکته اینجا است که خرید این کارت فقط برای کسانی به صرفه است که می خواهند بیشتر زمان اقامتشان در استانبول را به بازدید از جاذبه های گردشگری استانبول اختصاص دهند و شاید برای کسانی که بخواهند از دو یا سه مکان تاریخی در استانبول تماشا نمایند، خیلی هم به صرفه نباشد.

زمان مناسبی را برای بازدید از جاذبه های گردشگری استانبول انتخاب کنید!

یادتان باشد که صف های جاذبه های گردشگری استانبول در هر فصلی از سال طولانی هستند و شاید گاهی اوقات از شما یک ساعت هم زمان بگیرند. به همین علت به شما توصیه می کنیم که صبح های زود را به بازدید از جاذبه های گردشگری استانبول اختصاص دهید تا زمان کمتری در صف های اماکن تاریخی استانبول منتظر بمانید و بتوانید استفاده بیشتری از زمان اقامتتان در استانبول ببرید. نکته مهم دیگر اینکه به شما توصیه می کنیم تا جای ممکن از بازدید از جاذبه های گردشگری استانبول در زمان تعطیلات رسمی و روزهای آخر هفته خودداری کنید تا مجبور نشوید که ساعت ها در صف ورودی اماکن تماشای استانبول منتظر بمانید.

منبع: کجارو
انتشار: 1 اسفند 1400 بروزرسانی: 1 اسفند 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 2012

به "تور ارزان استانبول: ای کاش این نکات را قبل از سفر به استانبول می دانستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان استانبول: ای کاش این نکات را قبل از سفر به استانبول می دانستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید