بازدید از موزه مرگ در کاسل آلمان

به گزارش مجله روگذر، موزه مرگ در سال 1992 در شهر کاسل آلمان تأسیس شد. هدف از برپایی این موزه، آشنا کردن بازدیدنمایندگان با تابو مرگ، فرهنگ کفن و دفن، عزاداری و یادبودها است. این مؤسسه فرهنگی و تاریخی به بازدیدنمایندگان، این امکان را می دهد تا پدیده مرگ را از راه استدلال، تحقیق و همچنین طنز مورد آنالیز قرار دهند. راهنمایان موزه نیز کوشش می نمایند تا درباره نحوه برخورد با مرگ به بازدیدنمایندگان شرح دهند و پیشنیه و تغییرات فرهنگی و تاریخی این پدیده را نیز برای آن ها توصیف نمایند. بازدید از این موزه نشان می دهد که تغییرات اجتماعی و فرهنگی تا چه اندازه می تواند بر شیوه تدفین و عزاداری نیز تأثیر بگذارد.

بازدید از موزه مرگ در کاسل آلمان

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

در بخش نمایشگاه دائمی موزه که مساحتی در حدود 1400 مترمربع دارد، 20 هزار شیء مربوط به دوران قرون وسطی تا به امروز وجود دارد که به تدریج گردآوری شده است. این اشیا که بخشی از تاریخ و فرهنگ کشورهای آلمانی زبان را نشان می دهد، شامل تابوت، لباس مخصوص تشییع، جواهرات، سنگ قبر، مجسمه ها و … است. همچنین در بخشی از نمایشگاه، تابوت هایی به شکل خروس و دیگر حیوانات وجود دارد که نشان دهنده، برداشتی غیر جدی از مرگ است. علاوه بر این، در این بخش، 16500 اثر گرافیکی مربوط به قرن پانزدهم تا به امروز نیز دیده می گردد. این آثار شامل تک نگاری ها، کاتالوگ ها و آگهی های منتشرشده در نشریات است.

در کنار نمایشگاه دائمی، فضایی برای برگزاری رویدادهای مختلف وجود دارد. مسئولان موزه، میزبان برنامه های متعددی در طول سال هستند. این برنامه ها گاه، همایش های علمی و کارگاه های آموزشی است و گاه به برگزاری تئاتر، کنسرت و یا برنامه های طنز ختم می گردد.

.همچنین در ساختمان موزه، فروشگاه و کافی شاپ نیز وجود دارد. کافی شاپ موزه یک حیاط و تراس عظیم با منظره ای از شهر کاسل دارد که بسیاری از بازدیدکنندگان را مجذوب خود می نماید

منبع: گردشبان
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 975

به "بازدید از موزه مرگ در کاسل آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید از موزه مرگ در کاسل آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید