باور بیش از نیمی از جمهوریخواهان به دزدیده شدن انتخابات از ترامپ

به گزارش مجله روگذر، یک نظرسنجی جدید نشان داد، با گذشت سه ماه از حمله حامیان دونالد ترامپ به کنگره آمریکا در کوشش برای لغو شکست وی در انتخابات ماه نوامبر، حدود نیمی از جمهوریخواهان معتقدند این حمله عمدتا یک اعتراض غیرخشونت آمیز بوده یا کار فعالان چپگرا با هدف کوشش برای بد جلوه دادن ترامپ بوده است.

باور بیش از نیمی از جمهوریخواهان به دزدیده شدن انتخابات از ترامپ

به نقل از خبرگزاری رویترز، این نظرسنجی جدید که از سوی رویترز،ایپسوس انجام شد، نشان داد از هر 10 جمهوریخواه، شش نفر به ادعای غلط مطرح شده از سوی دونالد ترامپ مبنی بر دزدیده شدن انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر به سبب وقوع تقلب گسترده از او معتقد بوده و همین میزان از جمهوریخواستار نیز معتقدند او باید در سال 2024 مجددا برای ریاست جمهوری نامزد گردد.

از زمان وقوع حمله ششم ژانویه به ساختمان کنگره آمریکا، بسیاری از هم پیمانان ترامپ در حزب جمهوریخواه و شخصیتهای رسانه های راستگرا علنا تصویری مغایر با واقعیت را از وقایع مربوط به آن روز ترسیم نموده اند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه ای که اخیرا با فاکس نیوز داشت گفت، تهدید مربوط به آشوبگران صفر بوده است. همچنین دیگر جمهوریخواستار برجسته نظیر سناتور رون جانسون از ویسکانسین نیز علنا در اینکه حامیان ترامپ پشت این آشوب بوده باشند، اظهار تردید کرد.

نظرسنجی رویترز،ایپسوس که در بازه 30-31 مارس صورت گرفته، همچنین نشان داد، تعداد زیادی از جمهوریخواستار این افسانه را پذیرفته اند. در حالی که طبق این نظرسنجی 59 درصد همه آمریکایی ها می گویند دونالد ترامپ از بابت این حمله تا حدی مسئول است، تنها سه نفر از هر 10 جمهوریخواه با آن موافقند. هشت نفر از هر 10 دموکرات و شش نفر از هر 10 مستقل این ادعای غلط که حمله به کنگره عمدا صلح آمیز بوده یا از سوی معترضان چپگرا اجرا شده را رد می نمایند.

جان گیر، یک کارشناس آرای عمومی در دانشگاه واندربیلت گفت: جمهوریخواستار نسخه خودشان را از واقعیت دارند. این یک مشکل عظیم است. دموکراسی نیازمند پاسخگویی است و پاسخگویی نیازمند سند و مدرک است.

همچنین سوزان کورک، مدیر پروژه اطلاعات در مرکز ساوثرن پاورتی لاو که به ردیابی گروه های مروج نفرت میپردازد، گفت: خودداری ترامپ و جمهوریخواستار برجسته از انکار واقعا ششم ژانویه احتمال وقوع یک حادثه مشابه برای بار دیگر را افزایش می دهد. این عظیمترین خطر است، اینکه این رفتار عادی سازی گردد. من فکر می کنم ما قرار است شاهد خشونت بیشتر باشیم.

همچنین نظرسنجی مذکور نشان داده که ترامپ همچنان محبوبترین چهره در داخل حزبش است و از هر 10 جمهوریخواه هشت نفر نظر مثبتی درباره او دارند.

تیم میلر، یک سخنگوی سابق جب بوش، نامزد سابق ریاست جمهوری حزب جمهوریخواه گفت: جمهوریخواستار کنگره به این ارزیابی رسیده اند که ضروری است که برای پیروز شدن رای ترامپ را به حداکثر برسانند. این راستا دستیابی مجدد به اکثریت است.

این در حالی است که جمهوریخواستار کنگره نشانه چندانی از فاصله دریافت از ترامپ نشان نداده اند. کمی بعد از حمله مرگبار به کنگره 147 قانونگذار جمهوریخواه علیه تایید پیروزی انتخاباتی بایدن رای دادند.

چند روز پیش جیم بنکس، یک نماینده جمهوریخواه کنگره از ایندیانا گفت، حزبش باید در آستانه انتخابات میاندوره ای مهم سال آینده میلادی که منجر به مشخص کنترل کنگره خواهد شد، روی رای دهندگان طبق کارگر که پایگاه سیاسی ترامپ را تشکیل می دهند، کار کند.

بنکس یکی از 147 قانونگذار جمهوریخواهی بود که علیه تایید پیروزی انتخاباتی جو بایدن رای داد و بعدا نیز به استیضاح ترامپ رای منفی داد.

بعضی جمهوریخواستار جریان اصلی نیز خواستار آن هستند که جمهوریخواستار بعد از آنکه هم کاخ سفید و هم کتنرل هر دو مجلس کنگره آمریکا را ضمناً نظارت ترامپ از دست دادند، باید از این رئیس جمهور سابق فاصله بگیرند تا بتوانند نظر رای دهندگان مستقل، میانه رو و حومه نشین را جلب نمایند.

در نظرسنجی اخیر رویترز،ایپسوس تنها حدود سه نفر از هر 10 مستقل گفتند نظر مثبتی درباره ترامپ دارند که یکی از کمترین سطوح رای ثبت شده از زمان ریاست جمهوری او است. اکثریت آمریکایی ها معادل حدودا 60 درصد همچنین معتقدند که بایدن در انتخابات ماه نوامبر گذشته عادلانه و درست پیروز شده و گفتند که ترامپ نباید مجددا برای ریاست جمهوری نامزد گردد.

نظرسنجی مذکور به شکل اینترنتی و به زبان انگلیسی در سراسر آمریکا با کسب پاسخ از سوی 1005 عظیمسال آمریکایی صورت گرفته است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1641

به "باور بیش از نیمی از جمهوریخواهان به دزدیده شدن انتخابات از ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باور بیش از نیمی از جمهوریخواهان به دزدیده شدن انتخابات از ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید