با خوردن این غذاها در آلمان 1000 کیلو چاق شوید!

به گزارش مجله روگذر، خوش طعم ترین های آلمان

کشور آلمان به جهت سبک غذایی ویژه خود در سراسر دنیا شناخته شده است. در ابتدا باید به این موضوع اشاره کنیم که برخلاف تصور عمومی در دنیا، سبک غذایی آلمانی تنها و تنها مبتنی بر استفاده از سوسیس و گوشت نبوده و تنوع بسیار زیادی دارد. بدون هیچ تردیدی بسته به منطقه ای که شما در آلمان اقامت خواهید داشت، طیف وسیعی از غذاهای خوشمزه و لذیذ در اختیار شما خواهد بود. هامبورگ و منطقه ها مجاور آن به علت انواع غذاهای تازه و لذیذ دریایی معروفیت دارند در حالی که در منطقه ها جنوبی بیشتر شاهد استفاده از گوشت هستیم. خبرنگاران بعضی از مشهورترین غذاهای آلمانی را به شما معرفی میکند:

با خوردن این غذاها در آلمان 1000 کیلو چاق شوید!
  • اسپاتزل Spätzle

شاید کمی خنده دار باشد اما اسپاتزل یک غذای کاملا گیاهی است و این غذا را می توان مشهورترین غذای آلمانی محسوب کرد. این غذا در حقیقت نوعی پاستا محسوب می گردد که خمیر آن از آرد؛ نمک و تخم مرغ و آب گازدار تهیه شده که موجب سبب نرم شدن خمیر می گردد. اسپاتزل معمولا به عنوان یک غذای جانبی در کنار وعده های غذای گوشتی استفاده شده و البته خود نیز می تواند یک غذای اصلی محسوب گردد. به طور معمول روی اسپاتزل را با اندازه زیادی پنیر پوشانده و سپس پخته و سرو می گردد. این غذا در اصل غذای سنتی منطقه اشتوتگارت بوده و بی شباهت به غذاهای سوئدی نیست.

  • براتفورست Bratwurst

این غذا معمولا به روش کبابی تهیه شده و نوع تهیه آن در منطقه ها مختلف آلمان فرق دارد. براتفورست در واقع نوعی سوسیس محسوب می گردد که از گوشت تهیه شده و مشهورترین نوع آن کوتاه و نازک است. این غذا در اصل به منطقه نورنبرگ تعلق داشته و برای تهیه آن باید هر سمت سوسیس های آماده را به مدت دو دقیقه کبابی نموده سپس آن را روی نان ویژه bun قرار داده و با سس گوجه فرنگی یا خردل مصرف کرد. این غذا در آلمانی بعلاوه با نام Bratwurstsemmel نیز معروفیت دارد.

  • سوسیس کاری Currywurst

سوسیس کاری یا کاری وورست یکی از سه غذای تهیه شده با سوسیس است که در بین 10 غذای برتر آلمانی واقع شده است. سوسیس کاری مشهور در حقیقت یک امضای آشپزی در برلین محسوب می گردد. این غذا در برلین به وسیله هرتا هوفر Herta Heuwer در سال 1949 میلادی اختراع شد. کاری وورست در حقیقت سوسیس گوشت پیچیده شده در ماده ای به نام دارم Darm است. (دارم از پوسته طبیعی روده حیواناتی مانند گوسفند، بز و خوک تهیه می گردد) البته به اعتقاد آلمانی ها بهتر است درباره منشا این روکش در سوسیس مشهور کاری حساس نشده و از طعم آن لذت ببرید. با وجود این نوع بدون روکش این سوسیس نیز در دسترس بوده و کسانی که علاقه ای به خوردن غذای پیچیده شده در روده حیوانات ندارند؛ می توانند نوع بدون روکش آن را تهیه نمایند. این سوسیس با سس گوجه فرنگی و ادویه تند کاری، سیب زمینی سرخ شده و نان سفید خورده می گردد.

  • براکورتافلن Bratkartoffeln

در بعضی موارد، کشور آلمان به شوخی با نام کورتافلن نامیده می گردد زیرا به نظر می رسد تمام آلمانی ها حداقل یک بار در طول شبانه روز این غذا را مصرف می نمایند. در حقیقت عبارت برا کورتافلن نام این غذا نیست بلکه روش مناسبی است که شما باید کورتافلن خود را بخورید. برای تهیه این غذا باید ابتدا سیب زمینی را پخته و به صورت ورقه های نازک درآورد و سپس آن را در ماهیتابه ای با روغن زیاد سرخ کرد. پس از سرخ شدن به آن بیکن و پیاز اضافه نموده و دوباره تفت دهید تا رنک آن تیره شده و طعم تردی پیدا کند. این غذا ممکن است چندان برای سلامت بدن مناسب نباشد اما قطعا یکی از خوشمزه ترین غذاهایی است که شما در آلمان خواهید خورد.

  • سویر بارتن Sauerbraten

معمولا آلمانی ها زمانی که به خانه پدربزرگ و مادربزرگشان می فرایند؛ این غذا را مصرف نموده و یا اینکه به علت مناسبت های خاص و ویژه ای آن را تهیه می نمایند. برای تهیه این غذا باید گوشت تازه و با کیفیت گاو یا گوساله تهیه نموده و زمان زیادی را برای پخت آن اختصاص دهید. گوشت در فر گذاشته شده و با حرارت بسیار کم و به آرامی با شیره خودش برای چند ساعت می پزد، این روش پخت سبب می گردد تا گوشت بسیار خوش طعم و ترد گردد. این گوشت خوش طعم با پوره سیب زمینی و سبزیجات مصرف می گردد.

  • مولتاشن Maultaschen

بر اساس افسانه های سنتی آلمان این غذا به وسیله فردی مقدس ابداع شده که اجازه خوردن هیچ گوشتی را در دوران روزه داری نداشته است. این فرد برای حل مشکل خود، مقادیری گوشت را در لایه ای از خمیر پاستا مخفی نموده و آن را می خورده و به این ترتیب کسی از گوشت خوردن وی با خبر نمی شده است. به صحت و سقم این داستان کاری نداریم اما مولتاشن واقعا غذای خوشمزه ای است که در سفر به آلمان حتما آن را امتحان کنید. این غذا در دو نوع سرخ شده و بخارپز تهیه می گردد. در داخل این خمیر پاستا می توان انواع گوشت، سبزیجات و …. را قرار داد.

  • لبرکاس Leberkäse

یکی دیگر از غذاهایی که بر پایه گوشت تهیه می گردد، لبرکاس است. این غذا در بیشتر موارد به عنوان یک میان وعده در طول روز مصرف شده و کمتر به عنوان وعده غذایی اصلی خورده می گردد. لبرکاس را هم می توان در خانواده سوسیس ها قلمداد کرد که برای مدت زمانی طولانی در فر قرار گرفته و با حرارت ملایم می پزد. سپس لایه های گوشت ورقه ورقه شده و به همراه نان سفید و خردل مصرف می گردد. لبرکاس بسیار خوشمزه و البته بسیار سنگین است. به همین علت این غذا بین مردم آلمان و به ویژه جنوب این کشور هوادار دارد.

  • شنسل یا شنیتزل Schnitzel

شنیتزل در انواع مختلفی تهیه شده و قطعا مشهور ترین نوع آلمانی آن Wiener Schnitzel است که شامل برش های نازک از گوشت گوساله که با روکشی از آرد؛ تخم مرغ و خرده نان پوشانده شده و با کره سرخ می گردد. زمانی که این غذا به رنگ طلایی عایدی، آماده خوردن است. برای تهیه این غذا روش ها و مواد مختلفی به کار رفته و بر اساس ذائقه و سلیقه می توان گوشت سینه مرغ، سویا یا پنیر را جایگزین گوشت گوساله کرد.

  • رولادن Rouladen

در آلمان اگر شما قصد تهیه رولادن داشتید، برترین توصیه این است که به قصابی رفته و گوشت آماده و مخصوص رولادن را تهیه کنید به این ترتیب شما در زمان و انرژی خود صرفه جویی زیادی نموده اید. برای تهیه این غذا باید ورقه ها نازک و نسبتا پهن گوشت گاو را روی بشقاب قرار داده و روی آن کمی خردل، پیاز، کالباس و کمی سبزیجات به دلخواه قرار داده و گوشت را لوله کنید. سپس این گوشت باید در فر و با حرارت ملایم برای چند ساعت بپزد. ماحصل این پخت، سس بسیار خوشمزه ای است که از محتویات غذا خارج شده و طعم ویژه ای به آن می دهد، این غذا بسیار خوشمزه است اما تهیه آن بسیار زمان بر و سخت است.

  • گولاش Gulasch

ممکن است بعضی از منتقدان اعتقاد داشته باشند که گولاش یک غذای آلمانی محسوب نمی گردد. اما بدون شک مردم آلمان از علاقه مندان و هواداران پر و پا قرص این غذا هستند. در حقیقت این غذای مجارستانی به وسیله آلمانی ها با تغییراتی روبرو شده و رنگ و بوی آلمانی به خود گرفته است. برای تهیه گولاش آلمانی باید قطعات درشت گوشت گاو را به آرامی در سس غلیظ به همراه بعضی دیگر از مواد غذایی مانند سیب زمینی و گاهی حبوبات پخته و مصرف کرد. این غذا در آلمان معمولا به همراه اسپاتزل مصرف می گردد.

منبع: الی گشت
انتشار: 4 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1401 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 2068

به "با خوردن این غذاها در آلمان 1000 کیلو چاق شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با خوردن این غذاها در آلمان 1000 کیلو چاق شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید