برای کاهش چین و چروک پوست چه بخوریم؟

به گزارش مجله روگذر، در این مطلب کمکتان می کنیم بفهمید چطور با رژیم غداییتان، قابلیت بدن خود برای مقابله با چین و چروک را بالا ببرید.

برای کاهش چین و چروک پوست چه بخوریم؟

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش، تا امروز از محصولات بهداشتی و آرایشی مختلفی استفاده نموده اید اما هیچکدام نتیجه مطلوبتان را ایجاد ننموده اند. بااینکه کرم های موضعی می توانند تغییرات خوبی در کیفیت پوست ایجاد نمایند اما یک رژیم غذایی متوازن یاری می نماید که موادمغذی حتما جذب بدن شوند.

متخصصین اعتقاد دارند که هیچ چیز برای داشتن پوستی شاداب و جوان بهتر از رعایت یک رژیم غذایی مخصوص نیست که در آن از موادغذایی استفاده می گردد که بالاترین میزان ویتامین های ضدپیری را دارند. اما شاید فکر کنید که بهتر است با خوردن چند قرص ویتامین در روز کار خود را ساده تر کنید. اما بهتر است بدانید که موادغذایی بهترین راه برای برآوردن نیازهای بدنتان است.

استفاده از موادغذایی نه تنها انتخاب خوشمزه تری است، بلکه مکمل های غذایی همه ویتامین ها و موادمغذی موجود در محصولات طبیعی را ندارند. در این مقاله یاریتان می کنیم بفهمید چطور با رژیم غداییتان، قابلیت بدن خود برای مقابله با چین و چروک را بالا ببرید.

با آنتی اکسیدان های موجود در تمشک، از تخریب سلولی ناشی از بالا رفتن سن جلوگیری کنید. آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد مقابله می نمایند تا از پوست شما دربرابر مهاجمین محیطی محافظت نمایند.

مصرف موادغذایی که سرشار از آنتی اکسیدان باشد، یکی از ساده ترین ، طبیعی ترین کارهایی است که برای تقویت سلامت و زیبایی خود می توانید انجام دهید. پس از این به بعد در سیریال صبحانه خود یک مشت تمشک بریزید.

با نوشیدن شیرکاکائو سرشار از فلاوونوئید، سلامت پوستتان را ارتقا بخشید. در یک تحقیق جدید که در آن از زنان خواسته شده بود طی 12 هفته به طور مرتب از نوشیدنی شیرکاکائو استفاده نمایند، معین کرد که جریان خون در بافت های پوستی این افراد افزایش یافته و همین مسئله موجب آ ب رسانی بهتر پوست آنها و کاهش سختی و پوسته پوسته شدن آن شد.

با خوردن توت فرنگی و کیوی که سرشار از ویتامین C هستند، از بروز چین و چروک جلوگیری نموده و کلاژن پوستتان را تقویت کنید. ویتامین C فقط برای سرماخوردگی خوب نیست! در یک تحقیق معین شد که موادغذایی سرشار از ویتامین C با کاهش چین و چروک و خشکی پوست همراه است.

ویتامین C همچنین التهاب پوست را از بین برده و به کاهش پف زیر چشم یاری می نماید. از آنجا که کیوی یکی دیگر از منابع آنتی اکسیدانه است، می تواند رادیکال های آزاد که موجب التهاب، آسیب رسیدن به سلول ها، سرطان و بیماری های قلبی می گردد را خنثی کند.

این موجودات کوچک سرشار از زینک هستند که یکی از مواد مهم در ترمیم پوست و ساخت کلاژن می باشد. زینک خواص آنتی اکسیدانه هم دارد و نشان داده است که ماده غذایی حافظ سلول ها می باشد. زینک به حفظ استحکام ناخن ها و سلامت موها یاری نموده و از چشم ها دربرابر مسائل بینایی مخافظت می نماید. اما اگر از صدف خوشتان نمی آید مجبور نیستید بخورید. زینک در گوشت قرمز، مرغ، حبوبات، آجیل، بعضی غذاهای دریایی، غلات کامل، سیریال های صبحانه و محصولات لبنی نیز یافت می گردد.

با خوردن گوجه فرنگی که سرشار از لیکوپن است، از پوستتان در برابر آسیب های خورشید محافظت کنید. تحقیقات نشان داده است که مصرف روزانه لیکوپن به شکل رب گوجه فرنگی باعث می گردد کمتر دچار آفتاب سوختگی شوید. و پختن گوجه فرنگی جذب لیکوپن را بالا می برد. موادغذایی دیگری که همین کار را انجام می دهند، سیب زمینی شیرین، اسفناچ، انبه، هندوانه و طالبی می باشد. اینها هم مثل گوجه فرنگی حاوی کاروتینوئید هستند که از بروز آفتاب سوختگی جلوگیری می نمایند.

با اضافه کردن ماهی سالمون سرشار از اسیدچرب امگا3 به رژیم غذایی خود، پوستتان را صاف و بدون چین و چروک نگه دارید. سالمون چربی های موجود در پوستتان را دوباره پر نموده و این باعث می گردد پوستتان قابل انعطاف و مرطوب بماند. اسیدهای چرب امگا3 التهاب در سطح سلولی که می تواند موجب خشکی، پوسته پوسته شدن، قرمزی و آکنه و جوش پوست گردد را نیز از بین می برد. منابع خوب دیگر از اسیدهای چرب امگا3 برای آنهاییکه ماهی دوست ندارند، تخم کتان و گردو می باشد.

منبع: آلامتو

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 3 خرداد 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 983

به "برای کاهش چین و چروک پوست چه بخوریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای کاهش چین و چروک پوست چه بخوریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید