برگزاری آخرین شب جشنواره موسیقی اقوام در خراسان شمالی

به گزارش مجله روگذر، نخستین جشنواره موسیقی اقوام به میزبانی خراسان شمالی، شب گذشته یکم شهریور ماه 98 با حضور مردم فرهنگ دوست و علاقهمند به آیین های سنتی سرانجام یافت.

برگزاری آخرین شب جشنواره موسیقی اقوام در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی، نخستین جشنواره موسیقی اقوام خراسان شمالی که به مدت چهار شب در محل پارک ملی بش قارداش، پذیرای مردم استان، مسافران و علاقه مندان بود به کار خود خاتمه داد.

حبیب یزدان پناه مدیرکل میراث فرهنگی خراسان شمالی گفت: گروه هایی از استان های سیستان و بلوچستان، کردستان، خراسان جنوبی، آذربایجان شرقی، خوزستان و خراسان شمالی در این جشنواره حضور داشتند.

او گفت: برگزاری این جشنواره با همراهی مردم و حضور گسترده بازدیدکنندگان نشان از این دارد که برای پاسداشت آیین ها و موسیقی فولکلوریک که اسناد و تاریخچه فرهنگی یک ملت است، باید همت بیشتری به کاربست.

یزدان پناه اضافه کرد: نخستین جشنواره موسیقی اقوام به زیبایی، همدلی و وحدت میان اقوام را در استان به نمایش گذاشت، مردم نیز استقبال خوبی داشتند و شب های تابستانی خود را به شنیدن نواها و تماشای پایکوبی های آیینی و محلی اقوام، سپری کردند.

او بابیان این که پاسداشت موسیقی بومی منجر به وحدت میان نسل ها می گردد، بیان کرد: برگزاری چنین جشنواره هایی، علاوه بر نشاط اجتماعی، بستر مناسبی برای شناساندن و معرفی فرهنگ و سنت های اقوام به مردم است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 363

به "برگزاری آخرین شب جشنواره موسیقی اقوام در خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری آخرین شب جشنواره موسیقی اقوام در خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید